اطلاعیه

  • امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
4

پرسش و پاسخ در سالنی که دانشجوهایش آب رفته بودند

  • کد خبر : 10480
  • 07 دسامبر 2023 - 9:54
پرسش و پاسخ در سالنی که دانشجوهایش آب رفته بودند
اعلایی استاندار قزوین هرگز فکر نمی‌کرد که وقتی در سالن چهارمین نشست «مسئولین پای میز مطالبه» که از سوی بسیج دانشجویی برگزار شده بود، وارد شود با صندلی‌های خالی رو‌به‌رو گردد. به گونه‌ای که شاید کمتر از 50نفر در آن نشست، حضور داشتند.

پیش از هر چیز، عضو شورای مرکزی بسیج دانشجویی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) چارچوبی برای سوالات دانشجویان مشخص کرد و گفت: بهتر است در این جلسه به مسائل استانی از قبیل باغستان، نمایندگان مجلس و هلدینگ پرداخته شود.

وی بعد از آن نظر خود را در مورد باغستان قزوین عنوان کرد و گفت: جلساتی در سال‌های۹۴ و ۹۷ برای باغستان قزوین برگزار و تصمیمات و مجوزاتی نیز اخذ شده که با قانون تطابق ندارد و حالا مطالبات ما را در راستای نقض قانون تعریف می‌کند.

«میثم شمسی‌پور» در ادامه صحبت خود به چگونگی شکل‌گیری هلدینگ نسیم سلامت استان پرداخت که در همه استان‌ها ظاهرا در حال اجراشدن است.

مسئول هلدینگ نسیم سلامت استان، فرزند یکی از مقامات مسئول است

وی تصریح کرد: طبق تاکید رهبر انقلاب بنگاه‌داری بانک‌ها ممنوع می‌باشد اما مسئول هلدینگ استان قزوین، فرزند یکی از مقامات مسئول است که این رویداد بین بانک و هلدینگ شکل گرفته و خواسته ما مرتفع کردن این امر در استان است.

مسئول امور اجرایی بسیج دانشجویی در قسمت سوم سخنان خود به اختلاف یکی از نمایندگان مجلس استان با استاندار پرداخت و گفت: بر اساس کلیپ منتشرشده از شما با یکی از نمایندگان مجلس که در آن برخورد به جای شما با نماینده مسئول را نشان می‌دهد، حال سوال این است علت ایجاد اختلاف بین استاندار استان و نماینده مجلس چیست؟

سپس یکی از دانشجویان پرسید: طی سال‌های اخیر شاهد افزایش حضور اتباع در مناطق کم‌برخوردار استان هستیم. آیا سازماندهی لازم برای کنترل جمعیت اتباع و یا مستندات آماری وجود دارد؟

دانشجوی دیگری از وضع نامطلوب دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان و خوابگاه‌ دانشگاه بقیه‌الله گفت و از بی‌ارتباطی دانشگاه و صنعت در استان انتقاد کرد.

آنگاه دانشجوی دیگری از عدم توجه به بهسازی جاده‌های روستایی پرداخت و انتقاد کرد که چرا هیچ اقدام جدی در این‌باره برای مناطق به خصوص طارم‌سفلی انجام نشده است؟

دانشجوی دیگری از قطع درختان کهنسال باغستان گفت و از تعیین تکلیف منطقه بلاغی و اجرای فاز سوم پروژه نسیم شمال پرسید.

آنگاه «محمدمهدی اعلایی» استاندار قزوین با گرامیداشت یاد مجاهدین مقاومت فلسطین غزه به سوالات پاسخ داد.

وی در مورد حضور اتباع خارجی در استان گفت: حضور اتباع خارجی پس از اتفاقات افغانستان در کشور ما جدی‌تر شده و برای همین تعدادی از این‌ها نیز در استان قزوین سکونت یافتند.

وی افزود: طبق برآورد انجام شده حدود ۸۰ الی ۹۰هزار اتباع در استان وجود دارد که اغلب آن‌ها افغانی هستند و در شرایط فعلی؛ سیاست ما انجام فرآیند مجازشدن این اشخاص و سپس جمع‌آوری و بازگرداندن آن‌ها است.

استاندار قزوین در عین حال تاکید کرد: از سوی دیگر در شرایط فعلی نیروی انسانی جایگزینی برای فعالیت‌هایی که اتباع انجام می‌دهند وجود ندارد و باید برای آن تدابیری اندیشید.

وی در مورد وضعیت خوابگاه برخی از دانشکده‌ها گفت: امیدواریم بتوانیم با وسعت زمین‌هایی که این دانشکده‌ها در اختیار دارند فضای خوابگاهی مناسب‌تری ایجاد کنیم. وی با این وجود تاکیدکرد که متاسفانه در فضای دانشگاهی از لحاظ کمی با کمبود روبه‌رو هستیم و از لحاظ کیفی نیز با ظرفیت‌های استان همخوانی نداریم.

اعلایی نبود ارتباط بین دانشگاه و صنعت را پذیرفت و آن را نقطه ضعف مدیران دانشگاهی عنوان کرد.

آنگاه با بیان اینکه دشت قزوین یکی از مزیت‌های استان قزوین است، خاطرنشان کرد: استان قزوین در حوزه عملکردی عقب‌مانده نیست و اتفاقا توسعه‌یافته است؛ اما در حوزه زیرساختی، عقب‌ماندگی‌های زیادی دارد.

این مقام مسئول افزود: احیای دشت قزوین به عنوان یکی از ظرفیت‌های اصلی کشاورزی کشور در دستور کار استان قرار دارد و بر این باوریم که باید بازار آب در استان راه‌اندازی کنیم؛ چرا که آب باید دارای ارزش جایگزینی باشد تا هدر نرود.

وی در مورد اصلاح راه‌های روستایی و انجام تعمیرات لازم، گفت: در حوزه راه روستایی یکی از استان‌هایی هستیم که شرایط مساعدی نداریم اما برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گرفته و امیدواریم ظرف دو تا سه سال آینده همه راه‌های روستایی استان به یک سرانجام مناسب برسد.

استاندار در مورد ایجاد کمربند شرق قزوین گفت: تمامی فرآیندهای قانونی طی شده و مشکلات موجود در طراحی نهایی اصلاح گردیده و مانع قانونی برای اجرای کمربند شرق قزوین وجود ندارد.

این مقام مسئول در مورد ایجاد بیمارستان هزار تخت خوابی گفت: این بیمارستان زیرمجموعه یکی از بانک‌های خصوصی است که به استان  ایلام، قم و قزوین واگذار شده، اگر چه در استان قم زمینی به صورت رایگان به این شرکت واگذار شده بود اما در قزوین زمین متعلق به دانشگاه بین‌المللی در سطح ۹۵هکتار به این بیمارستان فروخته شده که اصلا منطقی نبود و موجب شد که شرکت تمایلی به سرمایه‌گذاری در استان از خود نشان ندهد. قرار بود در کنار بیمارستان هتل ۵ستاره ساخته شود چون قزوین در حوزه هتل‌داری دچار کمبود است؛ اما سرمایه‌گذار به واسطه اینکه گردشگر در قزوین اقامت ندارد، علاقه‌ای به ساخت هتل از خود نشان نمی‌دهد و گردشگر نیز با این بهانه که هتل برای اقامت نیست در قزوین اقامت نمی‌کند.

در پایان اعلایی به اختلاف خود با یکی از نمایندگان پرداخت و گفت: اعتقاد ما بر استقلال قوا است و توجه دقیق به فرمایشات مقام معظم رهبری که تاکید دارد نمایندگان در حوزه اجرا دخالت نکنند، اما برخی از نمایندگان این موضوع را به حوزه انتصابات تقلیل می‌دهند، درحالی که ما به مجموعه‌هایی که نقش قانونی ندارند یا زیاده‌خواه هستند، اجازه مطالبات فراقانونی را نمی‌دهیم و گفته‌ایم که تعاملات ما بر چارچوب قانون خواهد بود.

لینک کوتاه : https://farvardinemruz.ir/?p=10480

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.