اطلاعیه

  • امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 21 - شوال - 1445
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
1
در نشست تحکیم وحدتی‌ها در دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره)؛

انتقادهای دانشجویان بر عملکرد نمایندگان استان

  • کد خبر : 10462
  • 06 دسامبر 2023 - 12:43
انتقادهای دانشجویان بر عملکرد نمایندگان استان
این روزها دانشگاه بین‌المللی فعال‌تر از همیشه است. استاندار قزوین به دانشگاه می‌رود و به سوالات دانشجویان پاسخ می‌دهد. جلیلی از تهران می‌آید و سفره دلش را باز می‌کند. این هفته نیز چهار نماینده استان قزوین به دعوت تحکیم وحدت این دانشگاه به پرسش‌های دانشجویان پاسخ می‌دهند.

اگر چه سالن همچنان نسبت به دوره‌های قبلی انتخابات بسیار خالی است؛ اما گاهی وقت‌ها دانشجویی پیدا می‌شود و نماینده‌ای را به صلابه می‌کشد تا آنجایی که برپاکنندگان جلسه چنان بر سر او آوار می‌شوند که خشم و غضب به جای پرسش و دانایی بر جلسه حاکم می‌گردد.

اتفاقا این بار سوال‌کننده و مطالبه‌گر دانشجوی دختری است که حرف‌های مگوی زیادی دارد. این دانشجو از فاطمه محمدبیگی می‌پرسد: شما برای جوانان چه کار کردید؟ قانون جوانی جمعیت بی‌فکرترین قانونی بود که در آن برای جوانان مجرد فکری نشده است و اتفاقا همه مزایای آن برای غیرجوان‌هایی است که صاحب چهار فرزند هستند. افراد مجرد پشت این قانون مصوب شما درجا می‌زنند. آیا جز این بوده که شما برای همسر و فرزند و دوستان و آشنایان خود کار کردید و هرکدام را در جایی گماشتید؟ من برای کار به هرجایی رفتم، گفتند: نامه از نماینده مجلس بیاورید و شما به جای اینکه به عنوان نماینده از من حمایت کنید بر من ایراد گرفتید که چرا درس خواندید باید ازدواج می‌کردید!

فاطمه محمدبیگی:

هرکسی در دفتر کار من تخلف کرده باشد، خودم کنار می‌گذارم

فاطمه محمدبیگی در صحبت‌های خود اول پیگیری حقوقی خود علیه آن دانشجو را محفوظ دانست، سپس اظهارکرد: کجا من برای پسر ۱۷ساله دانش‌آموز خود شغل و کار فراهم کردم؟ آنگاه به دفاع از همسر خود پرداخت و گفت: همکلاسی‌های همسر مظلوم من، معاون وزیر، رئیس انرژی اتمی و یا در سمت‌های دیگر مشغول هستند؛ اما چون من در دولت اصلاحات نماینده شدم، او را از وزارت کشور بیرون کردند.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس افزود: براساس قانون همسر نمایندگان می‌توانند انتقالی بگیرند اما ۹ماه انتقالی او را ندادند و تمام این مدت مجبور به رفت و آمد بودم و همسر و فرزندانم تنها بودند. در نهایت او به یکی از وزارت‌خانه‌ها مأمور شد.

وی بیان کرد: اخیراً پس از شکایت مسئول دفترم، حکم بدوی دادگاه یکی از افرادی که درباره او حرف زده بود صادر و او محکوم‌شده است. چطور جرات می‌کنید علیه نماینده خادم ملت اظهارات دروغ و توهین کنید؟

این مسئول تأکید کرد: برای اظهارات خود سند بیاورید، هر کسی در دفتر و خانواده من تخلف کرده باشد، خودم کنار می‌گذارم.

آنگاه هر کدام از دانشجویان سوالات خود را بیان کردند و سپس نمایندگان به بخشی از آن‌ها پاسخ گفتند.

در این نشست فاطمه عباسی، مسئول دفتر خواهران انجمن اسلامی دانشگاه در سخنانی پرسید: مجلس یازدهم با شعار شفافیت که یکی از شعارهای اصلی خود بود، روی کار آمد. چرا پس از گذشت حدود چهار سال تکلیف قانون شفافیت آرا در گیرودار مجمع تشخیص مصلحت نظام، شورای نگهبان و مجلس مانده است؟

فاطمه محمدبیگی درباره شفافیت آرای نمایندگان گفت: عملکرد نمایندگان در جایگاه شیشه‌ای در دید افراد قرار دارد، من از اولین افرادی بودم که درباره شفافیت نظر دادم. سؤال ما از مجمع تشخیص مصلحت هم هست که چرا این طرح در مجمع مانده‌ است؟

وی در پاسخ به سوالی در چرایی معلق ماندن بیمارستان هزار تخت خوابی قزوین عنوان کرد: درحال‌حاضر در استان ۸۰پروژه عمرانی سلامت در حال اجرا است و با تلاش‌های ویژه موضوع بیمارستان‌ها در قزوین پیگیری شده و برای بیمارستان ۷۰۰تخت‌خوابی اعتبار سفر رئیس‌جمهور را هم گرفتیم.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس افزود: بیمارستان شهدای آبیک ۲۰سال زمین مانده‌ بود. به من گفتند به این حوزه ورود نکن. اگر ورود کنی زمین می‌خوری؛ اما مسئولین را دعوت کردیم، آمدند و دیدند و وارد پروژه‌های سفر رئیس‌جمهور شد و برای بیمارستان تاکستان و بوئین‌زهرا هم پیگیری‌هایی صورت گرفته است.

وی تصریح‌ کرد: چطور می‌شود تیمی که این‌گونه کار می‌کند، در زمان کرونا به بیمارستان‌ها می‌رفت و پیگیر تجهیزات بود، مخالف ساخت بیمارستان هزار تخت خوابی باشد؟ باید مشکل پروژه بررسی شود.

فاطمه محمدبیگی ادامه داد: این بیمارستان به پنج مجوز نیاز داشت و از سال۹۵ مشکل داشته و ربطی به نمایندگان فعلی ندارد، با دولت سیزدهم جلسه گذاشتیم و قرار شد پروژه به پنج فاز تبدیل شود. دوست داریم قزوین قطب توریسم سلامت باشد. آیا اگر خود پروژه مشکل دارد، تقصیر من است؟

محمدبیگی درباره لایحه پیشگیری از خشونت علیه زنان گفت: خدا را شکر می‌کنم پروژه نفوذ را در لایحه پیشگیری از خشونت علیه زنان را کشف کردیم، پروژه‌ای بود که آمریکا با برخی واسطه‌ها می‌خواست در مجلس نفوذ کند، تدوین این پروژه برای سال‌های قبل بود که از طریق سیستم قانون‌گذاری و قوانین خاص قصد فروپاشی در حوزه خانواده‌ها را داشتند.

وی ادامه‌ داد: پنج بخش سند۲۰۳۰ در این لایحه کشف‌ شده، این لایحه با سیاست‌های ملی سلامت، جمعیت و خانواده و قرآن مغایرت دارد. باید اشکالات را برطرف کنند و بیاورند.

لطف‌اله سیاهکلی:

سوپرمن هستم!

لطف‌اله سیاهکلی در این نشست گفت: بانک‌ها یکی از مشکلات ما است و قانون حوزه بانک‌ها به این حوزه کمک می‌کند. قانون کسب و کارها هم به تسهیل کسب مجوزها کمک کرد. قانون دانش‌بنیان، کشاورزی و کاداستر و سند دار کردن اراضی هم از دیگر قانون‌هایی است که نتایج مثبتی به‌همراه داشت.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس اظهارکرد: در این دوره از مجلس افزایش بودجه استانی را داشتیم، هنوز روستاهایی داریم که راه ندارد و باید با تراکتور تردد کرد، بودجه استان افزایش قابل توجهی پیدا کرده؛ اما هنوز هم کافی نیست و برای استان به شش تا هشت هزار میلیارد اعتبار نیاز داریم.

سیاهکلی در خصوص انتقال آب طالقان به قزوین افزود: سال‌ها بود برای آب شرب قزوین وعده داده شده بود، کسی جرأت نمی‌کرد در این حوزه اقدام کند، اگر کسی انگشتش را به آب طالقان می‌زد، تهرانی‌ها انگشتش را قطع می‌کردند. اما امروز آب به آبیک رسیده است.

وی ادامه‌داد: در حوزه اوقاف هم اقداماتی صورت گرفت که اختیار ویژه برای تبدیل به احسن و افراز گرفته شد.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس در پاسخ به سوال سیاست دوگانه او در مورد وزیر صمت و دریافت خودرو شاسی بلند اظهارکرد: اگر هم خودرو گرفتم، وزیر را هم عزل کردم. سوپرمن هستم!

رجب رحمانی:

با تخریب‌ها و سم‌پاشی‌ها ما رویین‌تن شدیم!

نماینده مردم تاکستان در اعتراض به رد صلاحیت خود گفت: به سران سه قوه اعلام کردم، اینجا هم می‌گویم، باید یک دادگاه علنی با حضور من، هیأت اجرایی، فرماندار، رئیس دادگستری و استاندار تشکیل شود تا اتهاماتی که در رد صلاحیت من عنوان‌شده، بررسی گردد.

رحمانی درباره افزایش سن بازنشستگی افزود: به این موضوع اعتراض داشتیم به شورای نگهبان هم نامه زدیم.

این مسئول اظهار کرد: اینکه رهبری گفتند نمایندگان در عزل و نصب دخالت نکنند، بسیار حکیمانه است. همچنین رهبری به مشورت تأکید دارند. هیچ‌کس به‌اندازه نمایندگان، استان را نمی‌شناسد و این کار به پیشرفت و ترقی استان کمک می‌کند. یک نماینده استان، نماینده کل کشور است و در حوزه محدوده خود حق دارد تا نظر خود را بگوید.

نماینده مردم تاکستان در مجلس ادامه داد: در استان قزوین و کشور کسی را نداریم که از یک شهرستان هفت دوره رأی آورده باشد، با تخریب‌ها و سم‌پاشی‌ها ما رویین تن شدیم؛ مردم منطقه خود را نه به استاندار می‌فروشم و نه به وزیر. مردم ولی نعمت ما هستند، نه وزیر و استاندار.

وی درباره مدیران شرکت‌های خودرویی بیان کرد: نظر من این است که باید تحت الحفظ بیرون باشند تا کار مردم را انجام دهند. در عمرم از کسی که منافع عمومی را لگدمال کرده دفاع نکردم و نمی‌کنم، غفاری ۱۴۶میلیارد تومان بدهکاری مالیاتی دارد، ۳۷میلیارد هم جریمه دارد، اما سؤال من این است که جواز او را چه کسی صادر کرده؟ چه کسی باید نظارت می‌کرد؟ در زمان دادستان وقت اعلام شد که اگر ظرف ۱۰روز اسناد را نیاورند، شرکت بسته می‌شود؛ اما یک سال و نیم گذشت تا مسئولین شرکت دستگیر شدند. برخی افراد سود کلان بردند که باید مورد رسیدگی قرار گیرد.

رحمانی افزود: اگر این را خوب کنترل می‌کردند، ۲۳شرکت دیگر سر کار نمی‌آمد. چطور وقتی یک مرغ‌فروشی گران‌فروشی یا تخلف می‌کند، سریع جریمه و پلمب می‌شود؛ اما برای این شرکت نظارت نبوده است؟

این مسئول بیان کرد: بر چه اساسی ۱۸۹هکتار زمین کشاورزی تغییر کاربری داده شده؟ چرا به بهانه مبارزه با فساد جلوی توسعه شهرستان را گرفتید؟ پدر بزرگ من اولین ثروتمند تاکستان بود، استعلام بگیرید در ۲۲۴هکتار زمین بالای کمربندی من حتی ۲۲۴سانت آن را هم نگرفته‌ام.

نماینده مردم تاکستان در مجلس ادامه‌داد: من برای انتخابات‌های مختلف ۱۰دور رأی آوردم، این لطف خدا است، اما به من گفتند زمین‌خوارم، فسق و فجور دارم، آیا نظام اشتباه کرده ۱۰دور به من رأی داده است؟

رحمانی بیان کرد: آیندگان خواهند دید استاندار در حد و قواره استان قزوین و شهر شهید رجایی نیست. ممکن است آدم خوبی باشد؛ اما استاندار خوبی نیست.

وی افزود: نیروهایی که برای دولت کار کردند، قلع و قمع کردید، عمر مدیریتی در این دوره از استانداری شش ماه بود، فرماندار متدینی را گذاشتند اما چرا از او دفاع نکردید، در این مدت فرمانداری‌های شهرستان قزوین، سرپرست بودند، اینکه وضع مملکت‌داری نیست، این ضعف و ناتوانی را نشان‌می‌دهد.

روح الله عباسپور:

جریان انقلاب به ما فشار می‌آورد که نباید نااهلان در مسند باشند

همچنین نماینده مردم بوئین زهرا و آوج در این نشست گفت: من به افزایش سن بازنشستگی رأی ندادم.

عباسپور اظهار کرد: مجلس داوطلبانه شفافیت را فراتر از مطالبات مردم تصویب کرد و به آن رأی داد، تشخیص مصلحت نظام این طرح را نگه‌داشته و به اسارت گرفته شده و تعیین تکلیف نمی‌کند.

وی افزود: با شورای ائتلاف جلسات مستمری داشتیم. چهار نفر نماینده استان با همگرایی در جلسات حضور پیدا کردیم.

این مسئول درباره دخالت نمایندگان در انتصابات ادامه داد: رهبری گفتند نمایندگان در اجرا و انتصابات دخالت نکنند، اما در ادامه گفتند در هر حوزه انتخابیه با نمایندگان مشورت شود؛ چرا که از حوزه‌های انتخابیه خود اطلاعات کامل دارند.

نماینده مردم بوئین‌زهرا و آوج اظهارکرد: از طرفی جریان انقلاب به ما فشار می‌آورد که نباید نااهلان در مسند باشند و چرا شما کاری نمی‌کنید؛ اما از طرف دیگر عدم دخالت را مطرح می‌کنند؛ اگر قرار است دخالت نکنیم؛ چرا این‌ها را از ما می‌خواهید؟

لینک کوتاه : https://farvardinemruz.ir/?p=10462

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.