اطلاعیه

  • امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - شوال - 1445
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
1
جلیلی در دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره):

در شرایط کنونی هیچ ایده درستی نداریم!

  • کد خبر : 10417
  • 23 نوامبر 2023 - 9:28
در شرایط کنونی هیچ ایده درستی نداریم!
«سعید جلیلی»، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام یار غار محمود احمدی‌نژاد و مخالف سیاست‌های ظریف در وزارت خارجه دولت حسن روحانی از سوی بسیج دانشجویی به دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) آورده شد تا از افکار خود که نزدیک به تندروهای اصولگرایان است بگوید و به سوالات دانشجویان جواب بدهد.

جلیلی در این نشست دو چهره از خود نشان داد. یک چهره نزدیک به دهه هفتادی‌ها و جوانان که وی معتقد بود درصدد خروج از کشور هستند و یک چهره، همان چهره همیشگی که مخالف هرگونه صلح و سازش با جهان است و تصور می‌کند که تمام دنیا علیه ایران هستند. اما معتقد است مردم دنیا و مسلمانان با او و افکار طرفداران او همدل و همزبان‌اند.

وی همچنین به انتقاد از شورش‌های چندسال اخیر در ایران پرداخت و گفت: در سال گذشته بحران سختی را سپری کردیم که در واقع نقطه بروز و ظهور مسائل موجود در کشور بود و پس از آن ایده درستی برای مشکلات ایجادشده در آن زمان،‌ مطرح نشد و در شرایط کنونی چنین به نظر می‌رسد که ما هیچ ایده درستی برای جمهوری اسلامی نداشته باشیم که برای آن مسائل تدبیری بیاندیشیم.

این مقام مسئول افزود: در همان زمان که کشور با این آسیب مواجه شد؛ تلاش همگانی در جهت ایجاد فضای آرام بود اما پس از آن هیچگونه آسیب‌شناسی درباره علت بروز اینگونه مسائل و مشکلات صورت نگرفت که همین عدم آسیب‌شناسی موجب بروز چالش‌های بعدی خواهد شد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: بخش مهمی از چالش‌های ما در حوزه فرهنگ است اما موسسات فرهنگی تنها به برافراشتن چند بیلبورد یا چاپ پوستر و بیانیه می‌پردازند که این‌ها اقدامات جزئی است.

جلیلی آنگاه به انتقاد از چنین نشست‌هایی پرداخت و گفت: این نشست‌ها تنها با حضور طیف خاصی برگزار می‌شود و افراد در طیف‌های مختلف برای بیان دیدگاه‌های خود در این جلسات حضور ندارند.

نماینده مقام رهبری در شورای عالی امنیت ملی در مورد جنگ حماس و اسرائیل گفت: در شرایط کنونی مسئله غزه یک رویداد مهم است که در یک دوران حساس و در یک منطقه مهم شکل گرفته است.

وی اضافه کرد: در این جنگ، اسرائیل با موشک به بیمارستانی حمله می‌کند و هزاران زن و کودک کشته می‌شوند اما بازیگران جنگ با جانیان عکس یادگاری می‌گیرند و می‌گویند باید بیشتر به شما کمک کنیم که همین حرکت، دوگانگی آن‌ها را در قول و عمل نشان می‌دهد. آن‌ها شعار دموکراسی می‌دهند اما عکس آن را عمل می‌کنند.

این مقام مسئول ادامه داد: آن‌ها اسرائیل را سپر دموکراسی و شمشیر آزادی معرفی می‌کنند و «کندی» می‌گوید: اسرائیل سرزمین ثبات و دموکراسی است و یا «کلینتون» می‌گوید اسرائیل نمونه درخشان برای دموکراسی در جهان است و معتقدند عدم دفاع از این رژیم، شکست اخلاقی برای جهان به شمار می‌آید و نهایتا «ترامپ»، اسرائیل را مرکز پررونق دموکراسی معرفی می‌کند.

جلیلی با طرح این سوال که چرا چنین چیزهایی می‌گویند و این نگاه از کجا نشأت می‌گیرد، گفت: آیا این دوگانگی در قول و عمل است؟ باید گفت که دموکراسی در نگاه آن‌ها دقیقا همین است که به آن عمل می‌کنند و قول و عمل‌شان یکی است.

سپس جلیلی از وضع طبیعی و مدنی انسان‌ها گفت و معتقد بود که غربی‌ها هیچ حقی برای دسته طبیعی‌ها قائل نیستند.

وی افزود: همین آقای «جان لاک» که پدر لیبرالیسم و آزادی غرب معرفی می‌شود، غایت حکومت را حفاظت از سرمایه و جامعه مدنی را برتر از جامعه طبیعی می‌داند.

نماینده مقام رهبری در شورای عالی امنیت ملی تصریح کرد: خیلی‌ها می‌پرسند رفتار ما در دنیایی که حتی یک قطعنامه محکوم‌کننده علیه رفتار و توحش اسرائیلی صادر نمی‌کند، چه تاثیری دارد؟ این همان صدایی است که شاه را که مورد حمایت همه دنیا بود به زیر آورد، همان صدایی را که صدام را به ذلت کشاند و همان صدایی است که در برابر فشار حداکثر تحریم‌ها می‌ایستد.

لینک کوتاه : https://farvardinemruz.ir/?p=10417

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.