اطلاعیه

  • امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
1
براساس ارزیابی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی؛

شهرداری اقبالیه در بین شهرداری‌های استان قزوین حائز رتبه عالی شد

  • کد خبر : 10404
  • 22 نوامبر 2023 - 14:41
شهرداری اقبالیه در بین شهرداری‌های استان قزوین حائز رتبه عالی شد
مهندس سلمانی: شهر اقبالیه‌ با هوشمندسازی، توسعه خدمات الکترونیک و جذب سرمایه‌گذار متحول می‌شود

یکی از شهرداری‌های موفق استان قزوین که توانسته بدون حاشیه و با تمرکز به وظایف ذاتی خود عمل کند و مسیر رشد و آبادانی را برای این شهر نه‌چندان برخوردار فرهم نماید؛ شهرداری اقبالیه است که با سکانداری “میکائیل سلمانی” و با حمایت شورای اسلامی این شهر، مسیر پیشرفت و توسعه و شهروندمحوری را در پیش گرفته است.

 عملکرد مثبت، شفافیت و قانون‌مداری شهرداری اقبالیه باعث شد که این شهر در بین ۲۸شهرداری استان به عنوان  شهرداری موفق انتخاب شود. برهمین اساس در راستای استقرار نظام جامعه مدیریت عملکرد در دستگاه‌های اجرایی موضوع فصل یازدهم قانون مدیریت خدمات کشوری و با اعلام نتایج ارزیابی عملکرد شهرداری‌ها توسط سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان در شاخص‌های عمومی و اختصاصی؛ شهرداری “اقبالیه” حائز رتبه عالی شاخص‌های اختصاصی فرآیند ارزیابی عملکرد سال۱۴۰۱ شهرداری‌های تابع استان شد.

این افتخار در حالی به‌دست آمد که شهرداری اقبالیه با مشکلات و کمبودهای بسیاری دست و پنجه نرم می‌کند. به دلیل این افتخارآفرینی و برای آشنایی بیشتر خوانندگان با این تلاش‌ها؛ مهندس “میکائیل سلمانی” شهردار بادرایت اقبالیه بخشی از عملکردها و اولویت‌های این شهرداری را برای خبرنگار فروردین امروز تشریح کرد و گفت : هوشمندسازی شهر، توسعه خدمات الکترونیک، جذب سرمایه‌گذار رویکرد مدیریت شهری اقبالیه است که با این نگاه در سال‌های آینده شاهد تحول اساسی در اقبالیه خواهیم بود.

سلمانی تاکیدکرد: راه اندازی سامانه‌های جدید، حرکت در مسیر شهر هوشمند جهت کاهش مراجعات حضوری مردم، نظارت مستمر بر عملکرد پرسنل، شناسایی نقاط ضعف و جلوگیری از کارشکنی‌ها و ایجاد محیطی شاد و آرام و بدون تنش برای مجموعه مدیران و کارکنان شهرداری برای خدمت‌رسانی بهتر به مردم را همواره سرلوحه فعالیت‌های خود قرار داده‌ایم.

شهردار اقبالیه اظهارکرد: در جابجایی مدیران شهری به شایستگی و توانمندی افراد توجه می‌شود و نگاه ما این است که از ظرفیت همه نیروها استفاده کنیم تا کارها به خوبی پیش برود، از این‌رو حقوق و مزایا و امور رفاهی کارکنان نیز به موقع پرداخت می‌شود تا انگیزه نیروها بیشتر شود.

سلمانی با اشاره به اجرای طرح‌های عمرانی در این شهر اظهارکرد: ۲۸طرح مهم عمرانی شهری ازجمله احداث بوستان بانوان، زمین چمن فوتبال، آماده‌سازی زمین‌های جهادکشاورزی و باغ عمران، ساخت دفتر امام جمعه، زیرسازی آسفالت معابر، طراحی و اجرای سایت پسماند، طراحی اراضی شمالی در دست اجراست که چهره شهر را متحول خواهند کرد.

وی افزود: ۱۲۰۰واحد مسکن ملی هم در حال ساخت می‌باشد و پیشرفت پروژه‌ها با سرعت خوبی در حال انجام است.

شهردار اقبالیه بیان کرد: در بخش فنی نیز حل مشکلات طرح تفضیلی شهر با جدیت پیگیری می‌شود و با رونق ساخت و سازها تعداد پروانه‌های صادر شده از ۵۸مورد در سال‌های گذشته به ۱۳۳مورد افزایش یافته و امسال هم ۳۲پروانه ساخت‌وساز صادر و ۲۱دستور نقشه تهیه شده که با افزایش ۳۲۰درصدی در این زمینه مواجهیم.

سلمانی دسترسی شهری به اتوبان را از مطالبات به حق شهروندان اقبالیه دانست و گفت: با توجه به فرسوده و مستهلک‌بودن ماشین‌آلات، نسبت به خرید ماشین‌آلات راهسازی و خودرویی با اعتبار بیش از ۲۵میلیارد تومان شامل ماشین پیشرو آتش‌نشانی، غلطک، مزدا، نیسان اقدام شده که نوعی سرمایه‌گذاری برای شهر محسوب می‌شود.

وی افزود: جمع‌آوری زباله‌های شهری، نخاله‌های ساختمانی و رفت و روب شهری به صورت مستمر صورت می‌گیرد و با نصب ۲۰۰عدد مخزن زباله جدید دیگر به ارتقای بهداشت شهری کمک شد.

این مدیر شهری تاکیدکرد: نصب المان‌های شهری، تامین روشنایی معابر، رنگ‌آمیزی و جدول‌گذاری و روکش آسفالت از دیگر اقدامات مدیریت شهری است که در دستور کار قرار دارد.

این مسئول همچنین گفت: شهرداری اقبالیه به عنوان پایلوت راه‌اندازی و اجرای سامانه الکترونیکی سوت‌زنی در استان قزوین معرفی شده که هدف از آن جلوگیری و کاهش آمار فساد اداری از طریق جلب مشارکت مردمی است.

شهردار اقبالیه با اشاره به برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات انجام شده در زمینه ایجاد درآمد پایدار اظهارکرد: در این راستا کمیته سرمایه‌‌گذاری شهرداری فعال شده و با همراهی شورای شهر، پروژه‌هایی را تعریف کرده‌ایم به طوری که احداث مجتمع پسماند، سرمایه‌گذاری در کارخانه آسفالت و یک پروژه در سازمان حمل و نقل در آینده، می‌تواند به منابعی جهت تامین درآمد پایدار برای مجموعه مدیریت شهری اقبالیه تبدیل شود.

لینک کوتاه : https://farvardinemruz.ir/?p=10404

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.