اطلاعیه

  • امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - شوال - 1445
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
0
با برگزاری اولین جلسه شورای وحدت آشکار شد؛

غیبت کثرت‌گرایان در جلسات وحدت‌گرایان

  • کد خبر : 10375
  • 11 نوامبر 2023 - 12:30
غیبت کثرت‌گرایان در جلسات وحدت‌گرایان
اولین جلسه هم‌اندیشی شورای وحدت استان برگزار شد. جلسات این شورا همواره نزدیک انتخابات تشکیل می‌شود و هر سال بنا را بر این می‌گذارند که کاندیدای مشترکی انتخاب کنند؛ اما تجربه نشان داده است سازهای مخالف بعد از هر اجماع بیشتر به گوش می‌رسد.

به نظر می‌رسد این بار با روحیه‌ای که عدالت‌خواهان در همراهی برای آزادی غلامحسن اسلامی‌صدر از زندان به‌دست آورده‌اند، کار پیرمردان شورای وحدت سخت باشد؛ زیرا آن‌هایی که در دوره‌های گذشته این شورا را متهم به بی‌توجهی به جوانان انقلابی می‌کردند، در اکثریت به سر می‌برند زیرا توانسته بودند بعد از فشار به قوه قضاییه برای آزادی اسلامی‌صدر جانی دوباره بگیرند و در مقابل شورای وحدت خود را وزنه‌ای حساب کنند که هم امام جمعه شهر و هم استاندار حامی آن‌ها باشند.

بگذریم از انشقاق درونی همیشگی این شورا که به علت عدم همراهی نیروهای ثابت خود و جوانان عدالت‌خواه در داستان به بن‌بست رسیده هفت‌سنگان مشاهده شد؛ در حالی‌که جوانان عدالت‌خواه، شورای وحدت را متهم به عدم همراهی مناسب با عدالت‌خواهان می‌کردند، این بار شورا مجبور به آوردن دو عضو جدید از بیرون شد که هیچ سنخیتی با آن‌ها نداشت.

همین دست بالا گرفتن جوانان عدالت‌خواه ناهمدل با شورای وحدت موجب شد کاندیدای پیروز شورا در انتخابات گذشته مجلس میل به جوانان کند و پرونده هفت‌سنگان را به کمیسیون اصل نود ببرد تا دل آن‌ها را برای انتخابات بعدی به‌دست آورد؛ چیزی که احتمال داده می‌شد این بار شورای وحدت ترجیح دهد از گزینه‌های قبلی خود عدول کند و با سردار آبنوش و یک گزینه دیگر به جای محمدبیگی و سیاهکلی برگزیند.

در نشست این شورا طبق معمول، سبحانی‌فر که گفته می‌شود ارتباطات فراوانی با برخی از نهادها و شخصیت‌های پشت پرده اصولگرایان دارد و در جلسات تهران هم شرکت می‌کند، ابتدا به حملات اسرائیل به غزه گریز زد، سپس با تعریف و تمجید از اتحاد قالیباف و حداد عادل “جمنا” در تهران اظهار امیدواری کرد در قزوین و سایر استان ها هم اصولگرایان حول محور جمنا جمع شوند. این در حالیست که در تهران بسیاری از مدعوین از جمله رییسی، جلیلی و آقاتهرانی و مشخصا جبهه پایداری غایب بودند، همچنان‌که در قزوین هم همفکران همین طیف نیز در شورای وحدت غیبت کردند .

آیا شورای وحدت در قزوین خواهد توانست همه طیف‌های ناهمگون اصولگرایان را حول محور جمنا جمع‌آوری کند و به کاندیداهای مشترک برسد؟ این سوالی است که به نظر می‌رسد جواب دادن به آن بسیار سخت باشد.

لینک کوتاه : https://farvardinemruz.ir/?p=10375

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.