اطلاعیه

  • امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 21 - شوال - 1445
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
3
صدای دختران در ورزشگاه‌ها شنیده شد

غلبه فوتبال بر سیاست

  • کد خبر : 10355
  • 11 نوامبر 2023 - 8:56
غلبه فوتبال بر سیاست
نهاد بین‌المللی فوتبال با نام اختصاری فیفا از بدو تاسیس یک موضوع مهم و حساس با قوانین خاص در مجامع جهانی است که مقابل سیاست‌های اعمال شده سردمداران کشورها؛ قد علم کرده و امروز بزرگترین و قدرتمندترین نهاد جهانی به‌شمار می‌رود.

 طرفداران فوتبال در جهان با اتکا به قدرت مردمی فوتبال و پشتوانه و حمایت فدراسیون جهانی فیفا هر غیرممکنی را ممکن می‌کنند؛ در گذشته نیز دخالت سیاسیون در حوزه فوتبال منجربه تعلیق برخی فدراسیون‌های کشورها گردیده است.

همین چندسال پیش بود که فیفا به برخی از کشورهای عضو این نهاد بین‌المللی از جمله ایران که با حضور زنان در ورزشگاه‌ها مخالف بودند؛ درخواست داد تا زمینه و شرایط حضور زنان را در هنگام برگزاری مسابقات فوتبال در ورزشگاه‌ها فراهم کنند.

فدراسیون فوتبال ایران هرچند نسبت به عملی‌کردن این موضوع بهانه‌جویی کرد و یک زمان شیوع کرونا و یک زمان دیگر مشکلات سخت‌افزاری را پیش کشید؛ اما با درخواست‌های مکرر مسئولان فیفا بالاخره در دو فصل گذشته لیگ برتر با چراغ سبز سیاست‌گذاران کشور؛ شاهد حضور هرچند اندک و سهمیه‌بندی شده دختران ایرانی در ورزشگاه‌های فوتبال هستیم و حالا صدایی که سال‌ها خاموش بود در ورزشگاه‌ها شنیده می‌شود.

 صعود تیم فوتبال شمس‌آذر به لیگ برتر فرصتی بود تا با حضور تیم‌های قدرتمند؛ دختران قزوینی بسان همنوعان خود در کشور از هیجان و اشتیاق خاصی نسبت به ورزش فوتبال برخوردار شوند که در چند هفته گذشته از لیگ برتر به خواسته خود رسیدند تا از نزدیک مسابقات فوتبال را تماشا کنند؛ هرچند زیرساخت‌های ورزشگاه‌های ایران از استانداردهای کافی و لازم برخوردار نیست؛ اما همین حضور زنان در ورزشگاه‌ها را باید غنیمت دانست و به‌طور حتم این حضور پیام‌های خوبی خواهد داشت.

این تغییر رویه اجباری در اجازه حضور بانوان برای تماشای فوتبال نشان داد که اگر برخی تصمیم‌گیران مملکت کمی بیشتر به مردم اعتماد کنند، اتفاق بدی نخواهد افتاد و می‌توانند با حفظ اصول و خط قرمزهایشان شاهد اتفاقات بهتری در عرصه ورزش و سایر زمینه‌ها باشند.

حضور بی‌حاشیه دختران قزوینی در استادیوم سردار آزادگان ثابت کرد که با مدیریت صحیح و رعایت برخی هنجارها، می‌توان شاهد تقویت حس همبستگی و اتحاد و ایجاد نشاط اجتماعی بود.

لینک کوتاه : https://farvardinemruz.ir/?p=10355

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.