اطلاعیه

  • امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
2
رویای مدیریت شهری محقق می‌شود؛

گره‌گشایی ترافیک با کمربندی

  • کد خبر : 10310
  • 28 اکتبر 2023 - 9:51
گره‌گشایی ترافیک با کمربندی
خبر افتتاح کمربندی پیامبر اعظم(ص) توسط مدیرعامل سازمان ترافیک شهرداری قزوین اعلام شد تا یکی از مهم‌ترین پروژه‌های عمرانی شورای پنجم در شورای ششم به بهره‌برداری برسد.

با نگاهی به سابقه اجرای این کمربندی مشاهده می‌کنیم که آغاز این پروژه به سال۱۳۹۷ و زمان مدیریت صفری شهردار آن زمان قزوین و شورای پنجم برمی‌گردد. در زمان شهرداری وی چند پروژه محوری تعریف شده بود که خانه تئاتر قزوین، پارک بزرگ بانوان و میدان جدید تره‌بار قزوین و کمربندی امام علی(ع) که بعدها به آیت‌ا… “باریک‌بین” تغییر نام داد از آن جمله بودند. در زمانی که صفری استعفا داد این پروژه با بیش از ۶۰درصد پیشرفت فیزیکی متوقف شد و با آمدن شورای جدید احداث آن دوباره در دستور کار قرار گرفت و نهایتا چند روز پیش به بهره‌برداری رسید .

مجتبی جانی، مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین در رابطه با ویژگی‌های این پروژه گفت: کلان پروژه کمربندی پیامبر اعظم(ص)ـ آیت‌ا… باریک‌بین به طول ۱۲/۵کیلومتر و با اعتبار بیش از هشت هزار میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید که در طول مسیر آن هیچ تقاطع و چراغ قرمزی وجود ندارد و همین امر باعث کاهش حدود ۱۵درصدی مصرف بنزین در شهر قزوین می‌شود. همچنین ایجاد جاده سلامت به طول ۵کیلومتر در حاشیه این مسیر، طراحی ایستگاه‌های دوچرخه‌سواری و مادر و کودک از دیگر اقداماتی است که در این پروژه اجرایی شده است .

اجرای پروژه‌های ترافیکی در حالی انجام می‌شود که برخی از پروژه‌های اصلی که قرار بود گره‌گشای ترافیک شهر باشند، مانند پل نادری و پل میدان قدس و بلوار امام رضا(ع) به عنوان ویترین نمایش کارهای عمرانی شهرداران، دارای منتقدان سرسختی است و برخی کارشناسان ترافیک و شهرسازی اجرای آن‌ها را مفید نداسته و بعضا باعث حیف و میل بودجه شهرداری می‌دانند.

از سوی دیگر شهر قزوین به عنوان مرکز استان هنوز یک کمربندی تکمیل شده ندارد و براساس پیش‌بینی طرح تفصیلی، قزوین باید یک رینگ و کمربندی تکمیل شده داشته باشد و چهل پل روگذر و زیرگذر در آن اجرا شود تا از ترافیک مرکز شهر کاسته و بازدید شهروندان، مسافران و توریست‌ها از مرکز شهر تسهیل شود .

ترافیک در حالی شهروندان را عذاب می‌دهد که قزوین کلان‌شهر به حساب نمی‌آید و نباید شاهد ترافیک سنگین در این شهر باشیم. کارشناسان شهرسازی و ترافیک معتقدند برای رفع گره‌های ترافیکی، باید علاوه بر بهره‌برداری از پروژه‌های عمرانی، تقویت و گسترش سیستم حمل و نقل عمومی و مسیرهای دوچرخه، فرهنگ‌سازی، اجرای جدی و بدون اغماض قوانین رانندگی مانند جلوگیری از پارک دوبل و قانون‌شکنی انجام شود تا در میان‌مدت شاهد بازگشایی گره ترافیک قزوین بود .

لینک کوتاه : https://farvardinemruz.ir/?p=10310

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.