اطلاعیه

  • امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 21 - شوال - 1445
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
4
باشگاهی که نشاط‌آفرین شد؛

درخشش “شمس” در یادگار

  • کد خبر : 10294
  • 26 اکتبر 2023 - 13:22
درخشش “شمس” در یادگار
امسال قزوین در سطح اول فوتبال کشور نماینده‌ای دارد که علی‌رغم مشکلات و حواشی بسیار توانسته عملکرد قابل قبولی داشته باشد. این تیم در هفته ششم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال کشور توانست در وزشگاه «یادگار امام تبریز» یک نتیجه رویایی رقم بزند و تراکتور را با «خمس» مربی سرشناس و بازیکنان مطرحش سه بر دو شکست دهد.

اهالی فوتبال می‌دانند شکست تراکتور مدعی قهرمانی در این فصل که چهار پیروزی پیاپی داشته کار آسانی نیست و نشان‌دهنده آمادگی بالای ذهنی و بدنی شاگردان سعید دقیقی است.

سعید دقیقی که در زمان فوتبال حرفه‌ای‌اش جزو محبوب‌ترین بازیکنان تبریز بود و تبریزی‌ها از گل‌های حساس او خاطرات بسیار خوبی دارند؛ تیم دومش را با این نتیجه نقره داغ کرد.

شمس‌آذر این فصل را با مشکلات عجیبی آغاز کرد و به‌دلیل استفاده از یک بازیکن غیرمجاز در فصل پیش، مسابقات را با سه امتیاز منفی شروع کرد. این وضعیت شوک سنگینی به این باشگاه وارد کرد ولی سعید دقیقی نشان داده که با این شرایط میدان را واگذار نمی‌کند و از شاگردانش هم خواست فقط بر روی مسابقات پیش‌رو تمرکز کنند.

آن‌ها تا هفته ششم ۲برد و یک تساوی و ۳باخت دارند که شاید برای شروع با پتانسیل‌های موجود باشگاه بد نباشد. اما حضور شمس‌آذر در لیگ برتر از زاویه دیگر قابل بررسی است و این تیم یک شور و شوق خاصی به ورزش قزوین وارد کرده است و هر چند روز قزوینی‌ها می‌توانند از ورزشگاهی زیبا که سال‌ها بدون تماشاگر بود با دیدن فوتبال‌های زیبا لذت ببرند.  

در حالی‌که در بیشتر ورزشگاه‌های کشور بانوان نمی‌توانند فوتبال را از نزدیک ببیند، در قزوین خانم‌های تماشاگر هرچند محدود در ورزشگاه حضور دارند و به تماشای بازی‌های شمس‌آذر می‌پردازند.

داشتن یک تیم در لیگ برتر فوتبال کشور و تاثیرش در اتمسفر ورزش و فرهنگ استانی محافظه‌کار مثل قزوین آن‌چنان است که استاندار قزوین در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان به آن اشاره داشت و گفت: «با توجه به حضور تیم فوتبال شمس‌آذر در لیگ برتر و اقدامات مهم انجام شده در توسعه امکانات ورزشی خوشبختانه فضای استان به سمت نشاط اجتماعی که فرهنگ‌ساز است، پیش می‌رود و این وضعیت باید تقویت شود.»

این تغییر نگاه، بخشی از «معجزه فوتبال» است که می‌تواند تاثیری عمیق در جامعه و استان سیاست‌زده‌ای مثل قزوین بگذارد.

لینک کوتاه : https://farvardinemruz.ir/?p=10294

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.