اطلاعیه

  • امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 24 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
6
مسکن ملی؛ پروژه‌ای که همچنان خبرساز است

ادعاهای مسئولان و سردرگمی متقاضیان

  • کد خبر : 10234
  • 25 سپتامبر 2023 - 10:25
ادعاهای مسئولان و سردرگمی متقاضیان
«هم‌زمان با چهارمین روز از هفته دولت،‌ یک هزار و ۹۴۳واحد از پروژه نهضت ملی مسکن در شهر مهرگان قزوین به بهره‌برداری رسید». این خبری بود که رسانه‌ها در نخستین هفته شهریورماه امسال منتشر کردند و در پی برگزاری آیین بهره‌برداری از پروژه نهضت ملی مسکن استان که هم‌زمان با افتتاح ۱۰۰هزار واحد مسکونی از سوی رییس‌جمهور رییسی به صورت برخط انجام گرفت، این انتظار وجود داشت که کلید این خانه‌ها در اختیار متقاضیان قرار گرفته و آنان با انتقال اثاثیه خود، از بی‌خانمانی رها شوند و زندگی تازه‌ای را آغاز کنند.

اما این اتفاق نیفتاد و در حالی که استاندار قزوین در این آیین عنوان کرده بود: «در استان یک هزار و ۹۴۳واحد مسکونی به بهره‌برداری رسیده که از این تعداد ۴۰۰واحد به صورت خانه‌های ویلایی و ۲طبقه با کیفیت بسیار بالا در اختیار متقاضیان قرار گرفته است»، متقاضیان می‌گویند تاکنون کلید این واحدها که مربوط به پروژه «مسکن ملی» دولت گذشته است تاکنون تحویل آنان نشده است!

براساس گفته متقاضیان، آنان در حالی که تاکنون دو برابر مبلغ اولیه اعلام شده این واحدها را پرداخت کرده‌اند و هزینه‌های تاخیر چند ساله پیمانکار در اجرا و تحویل این پروژه نیز از متقاضیان گرفته شده، اما نه کلیدی تحویل آن‌ها شده و نه این‌که ساختمانی تکمیل شده که بخواهند آن را تحویل دهند.

در فیلمی که «گذرنیوز» از گفت‌وگو با این افراد در مقابل کارگاه‌های ساختمانی و پروژه‌های نیمه‌تمام منتشر کرده، آنان خبر تکمیل و تحویل پروژه «مسکن ملی» در شهر مهرگان را غیرواقعی خوانده‌اند و مدعی هستند که پیمانکار با حذف پکیج و انشعاب گاز، برای تکمیل حیاط این خانه‌ها نیز، از آن‌ها مبلغ ۴۵میلیون تومان پول درخواست کرده است؛ آن هم درحالی‌که این افراد مجبور شده‌اند بیش از دو برابر مبلغ اولیه قرارداد را بپردازند!

اعتراض متقاضیان در حالی‌است که سیدعلی ابراهیمی مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام استان به «فارس» گفته است: «در اردیبهشت ماه امسال ۴۶۰واحد از این واحدها افتتاح شده و در حال حاضر نیز ۲۰۰مورد از این واحدها تکمیل شده و آماده تحویل به متقاضیان است». شرکت توسعه‌گری عمران ستاد اجرایی فرمان امام متولی ساخت ۱۲۸۲واحد مسکن ملی در شهر مهرگان است.

طرح «اقدام ملی مسکن» در سال۱۳۹۸ توسط دولت روحانی کلید خود و قرار بود در ظرف زمانی کمتر از دو سال به متقاضیان واجد شرایط تحویل گردد، اما کار به اتمام نرسید و نیمه‌تمام به دولت رییسی واگذار شد و این دولت هم طرح دیگری به نام «نهضت ملی مسکن» را اجرایی کرد. طرحی که براساس وعده رییسی قرار بود سالانه یک میلیون ایرانی بی‌مسکن را خانه‌دار کند، اما دو سال پس از روی کار آمدن دولت سیزدهم، تاکنون حتی یک واحد از این طرح، حداقل در استان قزوین تحویل متقاضیان نشده است. وعده‌ی تحقق نیافته رییسی در حالی است که این دولت هنوز پروژه موسوم به «مسکن ملی» دولت گذشته را هم به فرجام نرسانده است!

لینک کوتاه : https://farvardinemruz.ir/?p=10234

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.