اطلاعیه

  • امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 24 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
1
در مراسمی باشکوه با حضور وزیر ارتباطات صورت گرفت؛

افتتاح سومین خط تولید ورق “قلع اندود” در صنایع هفت‌الماس

  • کد خبر : 10206
  • 09 سپتامبر 2023 - 13:15
افتتاح سومین خط تولید ورق “قلع اندود” در صنایع هفت‌الماس
در یک روز به یادماندنی افتخاری دیگر برای صنایع هفت الماس به دست آمد و سومین خط تولید ورق‌های "قلع اندود" در این شرکت راه‌اندازی شد که همزمان با هفته دولت و با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و جمعی از مسئولان استانی به بهره‌برداری رسید.

در حال حاضر دو خط تولید قلع اندود زیرمجموعه فولاد مبارکه در کشور فعال است که با پیشنهاد وزارت صمت به دلیل کمبود این خط تولیدی؛ سومین خط تولید قلع اندود در قزوین راه‌اندازی شد تا یکی از مهمترین و فناورانه‌ترین نیازهای کشور را پاسخ دهد.

بی شک نقش مهندس “نصرا… ایزدپناه” مرد سرد و گرم چشیده صنعت در کسوت بنیانگذار صنایع هفت الماس در کسب این موفقیت‌ها بی‌بدیل بوده و توانسته با افکار والای خود هفت الماس را به ستاره‌ای در آسمان صنعت ایران تبدیل کند.

“عیسی زارع‌پور” وزیر ارتباطات فناوری و اطلاعات در مراسم افتتاح خط تولید قلع اندود در شرکت هفت‌الماس ضمن تقدیر از عملکرد مهندس ایزدپناه اظهارکرد: صنایع هفت الماس با مدیریت مردی کارآفرین و توانمند توانسته در اقتصاد و اشتغال کشور نقش‌آفرین باشد و ما قدردان این خانواد بزرگ و پرافتخار هستیم.

زارع‌پور با بیان اینکه دولت سیزدهم حامی تولید است؛ تاکیدکرد: صنعتگران مردانه پای کار ایستاده‌اند تا چراغ تولید روشن بماند و وظیفه ماست هر مانعی که بر سر راه تولید باشد را برداریم تا تحقق شعار سال رقم بخورد.

“مهندس نصرا… ایزدپناه” مدیرعامل شرکت هفت‌الماس در حاشیه این مراسم به ارائه توضیحاتی درخصوص مجموعه تحت مدیریت خود پرداخت و گفت: این مجموعه صنعتی با هدف تولید انواع ورق گالوانیزه، نورد سرد، استنلس استیل، فولاد زنگ نزن و سایر مقاطع فولادی در سال۱۳۷۵ تاسیس شد و عملیات عمرانی این شرکت در سال۱۳۸۰ آغاز و در سال۱۳۸۲ با ظرفیت اسمی سالانه یکصدهزار تن ورق گالوانیزه با ضخامت ٣/٠تا ٢ميلي‌متر و عرض ١٠٠٠ و ١٢٥٠ميلي‌متر به بهره‌برداری رسيد.

ایزدپناه تصریح کرد: خوشبختانه امروز تولیدات ورق گالوانیزه این شرکت پاسخگوی ۱۵درصد نیاز بازار داخلی بوده و حدود ۲۰تا۴۰درصد از کل ظرفیت تولید نیز در بازارهای جهانی عرضه می‌شود.

با راه‌اندازی خط تولید “قلع اندود” کشور از واردات بی‌نیاز شد

این پیشکسوت عرصه تولید با اشاره به موفقیت‌های شرکت صنایع هفت‌الماس مطرح کرد: این مجموعه تولیدی با دریافت لوح تقدیر از سوی وزیر محترم صنایع و معادن به عنوان واحد نمونه صنعتی، دومین تولیدکننده ورق گالوانیزه در کشور است که علاوه بر ایجاد اشتغال در منطقه، سهم بسزایی در تحقق خودکفایی توسعه صنعتی و رشد اقتصادی کشور دارد.

ایزدپناه ابراز کرد: تولیدات این مجموعه صنعتی علاوه بر تامین ورق برای خط تولید گالوانیزه هفت‌الماس بخش‌هایی از بازار مصرف داخلی و صادرات بین‌المللی را نیز تامین می‌کند.

در ادامه مراسم مهندس “نوید ایزدپناه” نائب رئیس هیات مدیره صنایع هفت‌الماس اظهارکرد: راه‌اندازی سومین خط قلع اندود در قزوین سبب می‌شود از واردات این محصول بی‌نیاز شویم و کشور ما تبدیل به صادرکننده شود.

نائب رئیس هیات مدیره صنایع هفت‌الماس با بیان اینکه با افتتاح این خط سالانه ۱۵۰هزار تن ورق قلع اندود تولید می‌شود؛ گفت: برای راه‌اندازی این خط تولیدی ۹۵۰میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده و برای  75نفر در منطقه شغل ایجاد شده است.

این فعال حوزه صنعت بیان کرد: ورق‌های قلع اندود در صنایع بسته‌بندی، قوطی‌سازی، قطعات خودروسازی، ساختمان‌سازی، لوازم خانگی، صنایع موادغذایی، قوطی‌های اسپری و صفحه‌های چاپ کاربرد دارد.

در این مراسم که اعلایی استاندار قزوین، رجحانی معاون عمرانی، رحمانی معاون اقتصادی استاندار، فاطمه محمدبیگی نماینده مجلس نیز حضور داشتند؛ از بخش های مختلف این واحد تولیدی بازدید کردند و از نزدیک با تلاش جمعی از عاشقان صنعت و تولید آشنا شدند.

لینک کوتاه : https://farvardinemruz.ir/?p=10206

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.