اطلاعیه

  • امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 21 - شوال - 1445
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
10
مدیرکل امور اقتصادی ودارایی استان قزوین در گفت‌وگو با فروردین امروز:

قزوین، استان مطمئن و جذاب برای سرمایه‌گذاری است

  • کد خبر : 10164
  • 01 سپتامبر 2023 - 21:24
قزوین، استان مطمئن و جذاب برای سرمایه‌گذاری است
اداره کل امور اقتصاد و دارایی استان قزوین در نخستین نمایشگاه تخصصی صنعت مالی که از تاریخ ۲۴ تا ۲۷مرداد ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی قزوین برگزار شد؛ حضوری فعال داشت.

این نمایشگاه با هدف آشنایی مدیران و فعالان بخش خصوصی با بازارهای سرمایه، بورس و سایر منابع برگزار شد و اداره کل امور اقتصاد ودارایی استان قزوین با برپایی غرفه ای چشم نواز میزبان فعالان اقتصادی بود.

“امیر خلیلی خواه” مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان در حاشیه این نمایشگاه در گفت و گو با فروردین امروز به تشریح مهمترین اقدامات انجام شده در یک سال اخیر پرداخت و گفت: استان قزوین در شاخص امنیت محیط کسب و کار رتبه اول و در تعداد طرح های سرمایه گذاری خارجی مصوب در سال گذشته رتبه چهارم را به خود اختصاص داده است.

خلیلی خواه با بیان اینکه این استان یکی از قطب های صنعتی کشور است، اظهارکرد: براساس آخرین اطلاعات آماری منتشرشده توسط مرکز آمار ایران؛ بخش صنعت ۴۷درصد، بخش خدمات ۳۸درصد و بخش کشاورزی ۱۵درصد از ارزش افزوده استان را تولید می کنند.

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان افزود: براساس آخرین نتایج ارزیابی مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی و اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی؛ استان قزوین از نظر امنیت سرمایه گذاری در رتبه نخست و وضعیت محیط کسب و کار در رتبه سوم کشور قرار دارد و سرمایه گذاران می توانند با اطمینان خاطر به استان ورود کنند.

وی با اشاره به اینکه در یک سال گذشته ۱۰هزار مجوز کسب و  کار از طریق درگاه ملی در استان صادر شده است؛ بیان کرد: بحث بهبود محیط کسب و کار از موضوعات مهمی است که در سطح کلان در کشور پیگیری می شود؛ در این راستا یکی از اقدامات موثر، حرکت به سمت دولت الکترونیک است که این مهم در استان قزوین در حال اجرایی شدن است و اکنون مجوزهای کسب و کار در استان از طریق درگاه ملی مجوزهای کسب و کار صادر می شود.

خلیلی خواه در ادامه با بیان اینکه استان قزوین در سال گذشته رتبه چهارم کشور را در تعداد طرح های سرمایه گذاری خارجی کسب کرده است؛ توضیح داد: استان قزوین با توجه به قرار گرفتن در مجاورت پایتخت کشور شرایط ویژه ای برای جذب سرمایه گذار خارجی دارد به طوری که ۸۲طرح سرمایه گذاری خارجی از ۲۲کشور مجوز سرمایه گذاری در استان قزوین را دریافت کرده اند که مطابق مجوزهای صارده، بالغ بر ۶/۱میلیارد دلار سرمایه مصوب و معادل ۶۹۱میلیون دلار سرمایه خارجی، شامل: وجه نقد، ماشین آلات، دانش فنی و مواردی دیگر وارد استان قزوین شده است.

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان ادامه داد: در سال گذشته ۱۸میلیون و ۶۰۰هزاردلار سرمایه خارجی مصوب شده و معادل ۱۱میلیون و ۸۲هزار دلار سرمایه خارجی وارد استان شده است. همچنین در پنج ماهه اول امسال نیز معادل دو میلیون و ۳/۶۵۳هزار دلار ورود سرمایه شرکت های خارجی به استان در دفاتر سازمان سرمایه گذاری ثبت شده است.

خلیلی خواه تاکید کرد: برای داشتن اقتصاد پویا و مولد باید سرمایه گذاران و منابع مالی به سمت بخش های تولیدی و مولد سوق داده شود، برهمین اساس در مرکز خدمات سرمایه گذاری استان و اداره کل امور اقتصادی و دارایی قزوین درصددیم تا فرصت های سرمایه گذاری را به سرمایه گذاران بالقوه اطلاع رسانی کنیم.

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان در ادامه درخصوص هدف خود از حضور در این نمایشگاه گفت: صنعت مالی و روش های تامین مالی یکی از دغدغه هایی است که بخش دولتی و خصوصی با آن روبه‌رو است و در ایران به دلیل بانک محور بودن بازارهای مالی، بیشترین منابع مالی در بانک ها به ویژه در بانک های دولتی متمرکز است به همین دلیل تامین منابع مالی واحدهای تولیدی بیشتر از طریق بانک‌ها انجام می‌شود که باید وابستگی به بانک‌ها و بانک‌محور بودن تامین مالی را در نظام اقتصادی کمتر کنیم و این امر نیازمند آشنایی بیشتر با دانش تامین مالی و تقویت بازار سرمایه است.

همچنین در ایام برگزاری نمایشگاه؛ دکتر اعلایی استاندار قزوین ضمن حضور در غرفه امور اقتصادی و دارایی استان از تلاش‌های این دستگاه اجرایی در زمینه جذب سرمایه گذار و بهبود محیط کسب و کار تقدیر کرد.

لطف‌اله‌سیاهکلی و فاطمه محمدبیگی نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، رحمانی معاون اقتصادی استاندار و جمعی از مدیران استانی از جمله مسئولانی بودند که از غرفه اداره کل امور اقتصاد و دارایی استان بازدید کردند.

لینک کوتاه : https://farvardinemruz.ir/?p=10164

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.