اطلاعیه

  • امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 21 - شوال - 1445
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
10
مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین:

مدیران آموزش و پرورش حق فعالیت به نفع یا علیه کاندیداها را ندارند

  • کد خبر : 10156
  • 29 آگوست 2023 - 14:54
مدیران آموزش و پرورش حق فعالیت به نفع یا علیه کاندیداها را ندارند
مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین تاکید کرد: هیچ کدام از مدیران آموزش و پرورش حق ندارند در انتخابات پیش روی مجلس شورای اسلامی، به نفع یا علیه هر کدام از کاندیداها موضع گیری کرده یا فعالیت نمایند.

به گزارش «فروردین‌امروز»، نقی سیاهکالی مرادی، مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین در نشست با خبرنگاران که همزمان با هفته دولت برگزار شد، گفت: رعایت این موضوع به کلیه مدیران سطوح آموزش و پرورش در استان بخشنامه شده است و اگر موردی مشاهده یا گزارش شود با مدیری که دخالتی در فعالیت به نفع یا علیه کاندیدایی داشته باشد، برخورد می‌شود.

وی اضافه کرد: البته این مسئله غیر از مواردی است که براساس قانون، در روز انتخابات از واحدهای آموزشی به عنوان مراکز اخذ رای استفاده می‌شود یا بدین منظور، تجهیزات و امکاناتی از آموزش و پرورش به کارگرفته می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با بیان اینکه، در سطح استان ۹۰پروژه نیمه‌تمام آموزشی وجود دارد، تصریح کرد: امسال ۴۱پروژه با بهره‌گیری از اعتبار ۱۶۷میلیارد تومانی تخصیص یافته در سفر رییس‌جمهور به قزوین برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام آموزش و پرورش تکمیل و افتتاح می‌شود که ۲۵مورد از این پروژه‌ها در هفته دولت، ۱۳پروژه تا پایان مهر ماه و مابقی آن تا دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسند.

سیاهکالی مرادی با اشاره به برخی از این پروژه‌ها، اضافه کرد: از جمله این پروژه‌ها، استخر شهید رجایی است که تاکنون با صرف هزینه‌ای حدود ۳۰میلیارد تومان، بیش از ۹۰درصد عملیات اجرایی آن به انجام رسیده و همچنین استخر راه‌آهن که حدود ۹۸درصد از مراحل ساخت آن انجام شده است و در مهرماه برای استفاده دانش‌آموزان و عموم مردم در دو نوبت جداگانه افتتاح خواهد شد.

وی با بیان این نکته که در مرحله نخست اجرای طرح شهید سلیمانی با اختصاص مبلغ ۱۷میلیارد تومان، ۴۱چمن مصنوعی، ۳سالن ورزشی و ۸کلاس تربیت بدنی به بهره‌برداری رسید، عنوان کرد: در اجرای فاز دوم این طرح هم، تهیه و توزیع یک میلیارد و ۵۰۰میلیون تومان اقلام ورزشی مورد نیاز مدارس، اختصاص ۵میلیارد تومان برای مناطق کم‌برخوردار به منظور ساخت ۷چمن مصنوعی از دیگر موارد انجام شده توسط آموزش و پرورش است.

این مسئول با تاکید بر اینکه، «مهر نبوی، معلم تمدن‌ساز و عدالت تربیتی» به عنوان شعار سال تحصیلی جاری برگزیده شده، یادآور شد: مهرماه امسال، حدود ۲۵۰هزار دانش‌آموز قزوینی در مقاطع مختلف تحصیلی راهی یک‌هزار و ۶۷۰واحد آموزشی در سطح استان می‌شوند و ۱۷هزار معلم نیز مسئولیت تعلیم و تربیت آنان را در ۹هزار و ۶۷۰کلاس درس بر عهده دارند.

سیاهکالی مرادی افزود: همچنین در سطح استان، در حال حاضر ۲۴۲واحد آموزشی غیردولتی فعالیت می‌کنند که سال گذشته حدود ۲۸هزار دانش‌آموز در این واحدها تحصیل کردند و براساس پیش‌بینی‌ها شمار این دانش‌آموزان در سال تحصیلی جاری به ۳۱هزار نفر می‌رسند.

وی همچنین با بیان اینکه، امسال هشت‌هزار و۳۰۰نفر از معلمان قزوینی به رتبه‌بندی خود اعتراض کردند، خاطرنشان کرد: با بررسی‌های انجام شده، رتبه حدود ۷۰درصد از این معلمان ارتقا پیدا کرد؛ رتبه تعداد محدودی تنزل یافت و در رتبه مابقی نیز تغییری حاصل نشد.

لینک کوتاه : https://farvardinemruz.ir/?p=10156

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.