اطلاعیه

  • امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 21 - شوال - 1445
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
6
چالشی که نفس‌گیر شد؛

شمس آذر، حدیثِ پشت و خنجر

  • کد خبر : 10128
  • 23 آگوست 2023 - 10:22
شمس آذر، حدیثِ پشت و خنجر
«شمس‌آذر»، قهرمان فصل گذشته لیگ دسته یک فوتبال ایران، از هنگامی که عزم خود را برای ورود به لیگ برتر کشور جزم کرد، با چالش‌ها و حاشیه‌های متعددی روبه‌رو شد، اما بی‌گمان همان‌گونه که سعید دقیقی معتقد است، «خیانت یکی از عوامل تیم»، مهم‌ترین چالش پیش‌روی شمس‌آذر بود؛ اتفاقی که پیامدهای آن هم‌چنان دامان این تیم را گرفته و در کار دقیقی گره انداخته است.

سرمربی شمسآذر با بیان اینکه، بعد از پایان لیگ یک توسط یکی از عوامل تیم به ما خیانت شد و شمسآذر را به بحران برد، میگوید: «فصل گذشته تیمهایی بودند که در زمین و میدان اصلا حرفی برای گفتن در مقام رقابت با ما نداشتند. شمسآذر با ۱۵امتیاز اختلاف نسبت به سایپا به لیگ برتر صعود کرد، اما در فضای بیرون از فوتبال برخی بهدنبال این بودند که به مجموعه ما آسیب بزنند و اتفاقات تلخ و زنندهای افتاد».

دقیقی میافزاید: «البته ما در بررسی مدرک معافیت سربازی بازیکنمان کوتاهی کردیم، اما این بازیکن اصلا تاثیر مثبتی روی عملکرد تیم ما نداشت و شاید کمتر از ۹۰دقیقه برای شمسآذر در طول فصل بازی کرد، اما در ادامه اتفاقات تلخی افتاد که همچنان دامنگیر ما است».

وی اضافه میکند: «بهنام ابوالقاسمپور (رئیس هیات‌مدیره باشگاه سایپا) رفیق من است و نمیدانم این تیم بهدنبال چه بود؛ شکایتهایی که نمیتواند چیزی بر کیفیت بازیهای سال گذشته آنها اضافه کند و هر روز یکسری بیاخلاقی از برخی باشگاهها میبینیم. البته باید از مدیرعاملان چوکا، ون پارس و چادرملو که تاحدود زیادی شکایت خود را پس گرفتهاند، تشکر کنم».

در حالی که کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال براساس شکایت باشگاههای سایپا و شهرداری همدان، بهدلیل استفاده شمسآذر از بازیکن دارای کارت پایان خدمت مجعول، شش‌امتیاز منفی برای این تیم در نظر گرفته است، پیامد روانی این تصمیم سبب شد تا شمسآذر نه تنها در بازی نخست خود در لیگ برتر تن به تساوی دهد که بازی دوم خود را که با حضور انبوه تماشاگران در خانه برگزار کرد هم به تیم حریف واگذار کند.

با این همه، آنچه که دقیقی از خیانت یکی از عوامل تیم میگوید، بر پایه مستنداتی است که نشان میدهد: یکی از دوستان نزدیک سیدمجتبی حسینی بازیکن بومی فصل قبل شمسآذر، اطلاعات مربوط به جعلی بودن کارت پایان خدمت او را در اختیار مسئولان تیم سایپا قرار داده است و این اقدام، شکایت سریالی سایپا و دیگر تیمهای لیگ دسته یک فوتبال کشور را به دنبال داشته و سببساز بروز چالش بزرگ برای شمس‌آذر شده است.

اینکه ادعا میشود انتقال این اطلاعات به سایپا، با همکاری حسینی و دوستش در قبال دریافت پول صورت گرفته است، برای ما تاکنون محرز نیست، اما این سوال به صورت جدی مطرح است که آیا نباید با افرادی که مرتکب جعل سند رسمی شده، یا از مدرکی مجعول بهره بردهاند و اطلاعات آن را نیز به تیم دیگری فروختهاند، برخورد قانونی شود؟

لینک کوتاه : https://farvardinemruz.ir/?p=10128

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.