اطلاعیه

  • امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
11
نگرانی‌ها از تاثیر یک اقدام بر گردشگری قزوین

سعدالسلطنه و کافه‌هایی که بسته شد

  • کد خبر : 10125
  • 23 آگوست 2023 - 10:12
سعدالسلطنه و کافه‌هایی که بسته شد
«نظر به اجرای طرح مقابله با ناهنجاری‌های اجتماعی از سوی دادستانی مرکز استان که در سرای سعدالسلطنه به اجرا درآمد کافه‌هایی که پاتوق حضور افراد هنجارشکن شده بود، جمع‌آوری شد. این کافه‌ها تحت حمایت افراد خاص در یکی از مراکز دولتی قرار داشتند و با حمایت‌های انجام شده بیش از ۸سال از فعالیت غیرقانونی آن‌ها می‌گذشت».

این متن، بخشی از اطلاعیه روابط‌عمومی دادسرای عمومی و انقلاب قزوین درباره جمع‌آوری تعدادی از کافه‌های مجموعه تاریخی و گردشگری سعدالسلطنه است؛ اقدامی که براساس آن، به فعالیت کافه‌های «حجره۲۷»، «انسان»، «دژاوو» و «راش» در این مجموعه خاتمه داده شد و متصدیان این کافه‌ها ناگزیر به تخلیه حجره‌های خود شدند.

در حالی که این اقدام بازتاب گسترده‌ای در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی برجا گذاشته، فعالان حوزه میراث فرهنگی و گردشگری معتقدند: بستن تعداد قابل توجهی از کافه‌های سعدالسلطنه که به یکی از جاذبه‌های این مجموعه تبدیل شده بود، عملا صنعت گردشگری قزوین را تحت‌الشعاع خود قرار داده و از شمار گردشگرانی که این شهر را به عنوان مقصد خود برمی‌گزینند، خواهد کاست». این فعالان همچنین براین باورند که: «دادستانی می‌توانست به‌جای بستن کافه‌ها و جلوگیری از پیامدهای این‌گونه اقدام‌ها بر گردشگری قزوین، تدابیر دیگری را برای الزام متصدیان کافه‌ها به رعایت نکات مورد نظر خود اتخاذ نماید».

بستن شماری از کافه‌های مجموعه سعدالسلطنه همچنین انتقاد تلویحی استاندار قزوین را به‌دنبال داشت. به نوشته «تسنیم»، محمدمهدی اعلایی در جلسه شورای توسعه و برنامه‌ریزی استان با بیان اینکه، یکی از مزیت‌های رقابتی استان مزیت جغرافیای طبیعی و میراث تاریخی است که می‌تواند به عنوان یکی از پیشران‌های توسعه، استان را پیش ببرد، گفته است: «همه دستگاه‌ها در این زمینه باید همراهی داشته باشند و نگاه به موضوع میراث فرهنگی و گردشگری بایستی نگاه عمیق‌تر و راهبردی‌تری باشد».

وی افزوده است: «دستگاه‌هایی هم که در مسائل پیرامونی گردشگری مؤثر هستند، باید دقت کنند تا در انجام رسالت و وظایف خود، رفتارها و اقدامات سلبی را به‌گونه‌ای انجام دهند که وضعیت ما متفاوت از استان‌های دیگر نباشد».

نماینده عالی دولت در استان اضافه کرده است: «این‌گونه نباشد که ظرفیت‌های گردشگری خودمان را به موقعیت‌هایی تبدیل کنیم که خود مردم استان برای استفاده از آن‌ها با مشکل مواجه شوند، چه برسد که بخواهیم گردشگران را دعوت کنیم که به استان‌مان بیایند».

اعلایی تصریح کرده است: «این هم یکی‌از دغدغه‌هایی است که در ایام اخیر از آن نگرانی داریم و در مجموعه‌هایی که مزیت‌های قابل توجه استان و محل ایجاد فرصت و ظرفیت هستند، مانند سعدالسلطنه که فاخرترین مرکز قابل بازدید استان ما باشد، باید به گونه‌ای با آن‌ها برخورد کنیم که هم‌چنان به‌عنوان مزیت برای مردم قزوین و گردشگرانی که به استان می‌آیند، حفظ شوند».

وی همچنین خاطرنشان کرده است: «خدای نکرده نباید حاشیه‌سازی برای نفایس تاریخی، فرهنگی و گردشگری منجر به از دست دادن فرصت‌ها برای استان قزوین شود».

لینک کوتاه : https://farvardinemruz.ir/?p=10125

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.