اطلاعیه

  • امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 26 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
0
رئیس اتاق بازرگانی قزوین:

۵۰درصد صادرات استان فقط به کشور عراق انجام می‌شود

  • کد خبر : 10094
  • 12 آگوست 2023 - 11:03
۵۰درصد صادرات استان فقط به کشور عراق انجام می‌شود
رئیس اتاق بازرگانی قزوین گفت: در حال حاضر۸۰درصد صادرات استان به پنج کشور عراق، چین، امارات، ترکیه و افغانستان و ۵۰درصد فقط به عراق انجام می شود.

به گزارش فروردین امروز؛ مهدی عبدیان، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان قزوین در نشست خبری که به مناسبت روز خبرنگار در سالن جلسات اتاق بازرگانی برگزار شد؛ گفت: در دوره جدید هیات رئیسه شفافیت و ارتباط با رسانه‌ها در دستور کار اتاق بازرگانی قزوین است و در حمایت از خبرنگاران هم آمادگی داریم نسبت به برگزاری کلاس‌های آموزشی اقدام کنیم.

رئیس اتاق بازرگانی قزوین در مورد وضعیت صادراتی استان توضیح داد: موضوع صادرات در اولویت برنامه‌های اتاق قرار دارد و گزارش‌های دریافتی نشان می‌دهد در حال حاضر ۸۰درصد صادرات استان به پنج کشور عراق، چین، امارات، ترکیه و افغانستان و ۵۰‌درصد فقط به عراق انجام می‌شود.

عبدیان با بیان اینکه به‌دنبال بازارهای جدید صادراتی هستیم، تصریح کرد: تیمی را مشخص کرده‌ایم تا آمار دقیق منطقه‌ای، ملی و جهانی را از کالاهای صادراتی به کشورها استخراج کنند تا در کنار آن ظرفیت تولید و بازارهای هدف را شناسایی و برای آن برنامه‌ریزی کنیم.

او به تعداد کارت‌های عضویت اتاق بازرگانی اشاره کرد و افزود: زیبنده اتاق بازرگانی نیست که با وجود ۳هزار و ۶۰۰واحد دارای پروانه بهره‌برداری، معادن و واحدهای کشاورزی متعدد، تعداد کارت‌های عضویت ۲۵۰عدد باشد که باید این وضعیت ساماندهی شود.

رئیس پارلمان بخش خصوصی استان قزوین  گفت: متاسفانه حوزه گردشگری استان جایگاه خوبی در کشور ندارد و این موضوع همواره دغدغه مردم قزوین بوده است که قصد داریم از ظرفیت خانه‌های تاریخی و همچنین گراند هتل برای گردشگری استفاده کنیم.

رئیس اتاق بازرگانی قزوین بیان کرد: اتاق بازرگانی ارتباطات خوبی با دستگاه‌های اجرایی دارد و امسال نسبت به سال گذشته ۴۰۰درصد در بحث برگشت ارزش افزوده امورمالیاتی تحقق داشتیم.

در پایان این نشست با اهدای لوح تقدیر و هدایایی از تلاش‌های یکساله خبرنگاران استان تقدیر به عمل آمد.

لینک کوتاه : https://farvardinemruz.ir/?p=10094

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.