اطلاعیه

  • امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 26 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
0
مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی قزوین هشدار داد؛

کمبود نیروی ماهر در بخش صنعت استان قزوین

  • کد خبر : 10100
  • 12 آگوست 2023 - 11:15
کمبود نیروی ماهر در بخش صنعت استان قزوین
مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی قزوین گفت: نرخ بیکاری در استان قزوین از میانگین کشوری پایین‌تر است و در حال حاضر با کمبود نیروی کار ماهر مواجهیم.

به گزارش فروردین امروز؛ رضا صفاری، مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان قزوین در نشست خبری با رسانه‌های استان که به مناسبت روز ملی حمایت از صنایع کوچک و پاسداشت روز خبرنگار در سالن جلسات این سازمان برگزار شد؛ به مهم‌ترین اقدامات انجام شده در یک سال اخیر پرداخت و گفت: سال گذشته ۱۹۰سرمایه‌گذار در شهرکهای صنعتی استان قزوین جذب و ۱۴۲هکتار زمین به سرمایه‌گذاران واگذار شد.

صفاری اظهار کرد: در حال حاضر چهار هزار و ۶۷۸هکتار زمین در شهرکها و نواحی صنعتی استان قزوین برای واگذاری به سرمایه‌گذاران و احداث واحدهای تولیدی وجود دارد.

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی قزوین بیان کرد: تاکنون دو هزار و ۱۰۲سرمایه‌گذار در شهرکهای صنعتی استان قزوین جذب شدند که از این تعداد ۹۹۳طرح صنعتی به بهره‌برداری رسیده‌اند و مابقی نیز در دست احداث است.

او خاطرنشان کرد: با اجرا و بهره‌برداری از طرح‌های تولیدی با سرمایه‌گذاری ۶۰هزار میلیارد تومان برای ۴هزار و ۸۰۰نفر به طور مستقیم شغل ایجاد می‌شود.

صفاری با بیان اینکه نرخ بیکاری در استان قزوین از میانگین کشوری پایین‌تر است، گفت: در حال حاضر در برخی شهرکهای صنعتی استان با کمبود نیروی کار ماهر مواجهیم که برای حل این چالش، ایجاد شهرکهای مسکونی با عنوان مسکن کارگری و کارکنان شرکت‌ها پیشنهاد شده است.

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی قزوین در خصوص واگذاری زمین به سرمایه‌گذاران دارای اهلیت لازم هم گفت: در یک سال گذشته  166هکتار زمین راکد و غیرفعال فسخ و ۹۵هکتار نیز راه‌اندازی مجدد شده است.

صفاری به تعداد خوشه‌های صنعتی فعال اشاره کرد و توضیح داد: ۱۷خوشه در استان شناسایی شده و سه خوشه انگور، بسته‌بندی و شیرینی سنتی به مرحله عملیاتی رسیده و امکان‌سنجی دو خوشه نیز انجام شده است.

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی قزوین اضافه کرد: یک شهرک انرژی خورشیدی هم در حال راه‌اندازی است که به زودی اراضی آن به سرمایه‌گذار واگذار می‌شود.

در پایان این نشست از خبرنگاران استان قزوین تجلیل شد.

لینک کوتاه : https://farvardinemruz.ir/?p=10100

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.