اطلاعیه

  • امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 21 - شوال - 1445
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
2
مدیرکل میراث فرهنگی استان قزوین:

در حمایت از خانه عارف قزوینی به انفصال محکوم شدم

  • کد خبر : 10069
  • 31 جولای 2023 - 15:49
در حمایت از خانه عارف قزوینی به انفصال محکوم شدم
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی‌وگردشگری استان قزوین گفت: در حمایت از خانه تاریخی عارف قزوینی در دادگاه بدوی، حکم انفصال از خدمات دولتی را از دیوان عالی کشور گرفتم.

به گزارش فروردین امروز؛ علیرضا خزائلی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری استان قزوین در بازدید از دفتر هفته‌نامه «فروردین‌امروز» که در آستانه روز خبرنگار صورت گرفت، در خصوص خانه تاریخی عارف قزوینی اظهارکرد: برای جلوگیری از خروج از ثبت خانه عارف قزوینی در دادگاه بدوی، بنده حکم انفصال از خدمات دولتی را از دیوان عالی کشور گرفتم و در این مسیر هزینه زیادی پرداخت کردم اما با حمایت‌های وزارتخانه، توانستم حکم تجدیدنظر را دریافت کنم.

او افزود: هیات رسمی دادگستری به تاریخی بودن این خانه تاکید دارد و تا الان توانستیم این موضوع را حفظ کنیم ولی ورود ما برای مرمت آن عملا موضوعات حقوقی را در بر دارد چون این خانه در اختیار مالک شخصی است.

خزائلی با اشاره به یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های فعالان میراث فرهنگی استان، گفت: با پیگیری فعالان میراث فرهنگی قزوین، آزادسازی دولتخانه صفوی در دولت سیزدهم در دستور کار قرار گرفت و در حال انجام است.

این مسئول توضیح داد: معوض دبیرستان پاسداران در اتمام سفت کاری است و وارد عملیات نازک کاری شده و معوض مجموعه ورزشی تختی نیز در بلوار امیرکبیر در حال احداث می‌باشد که این آزادسازی به دستور رئیس‌جمهور انجام می‌شود.

او به پروژه دیگری که در دولت سیزدهم انجام شد اشاره کرد و افزود: راه‌اندازی موزه الموت از جمله اقدامات موثری بود که در این دولت انجام شد و از آنجایی که سازمان مجبور بود اشیای حاصل از کاوش الموت را از منطقه خارج کند اما با احداث موزه؛ این اشیا در همان‌ مکان نگهداری و نمایش داده می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین در پایان اظهارکرد: به مناسبت هفته دولت افتتاح چندین طرح در حوزه گردشگری و فرهنگی در دستور کار است که خانه نبوی و بهروزی در قزوین از جمله این پروژه‌ها می‌باشد.

لینک کوتاه : https://farvardinemruz.ir/?p=10069

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.