اطلاعیه

  • امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 21 - شوال - 1445
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
4
وقتی اصلاح‌طلبان قصد آمدن ندارند

اصولگرایان و چالش‌های انتخاباتی

  • کد خبر : 10020
  • 09 جولای 2023 - 12:35
اصولگرایان و چالش‌های انتخاباتی
هشت‌ماه مانده به‌زمان برگزاری انتخابات مجلس دوازدهم، آن‌چه این روزها به چالش جدی پیش‌روی اصولگرایان تبدیل شده، احتمال مشارکت نکردن اصلاح‌طلبان در این دوره از انتخابات است. موضوعی که در روزهای گذشته توسط برخی از چهره‌های اصلاح‌طلب از جمله «سید ناصر قوامی» مطرح شده و با واکنش‌هایی از سوی چهره‌های برجسته اصولگرا نسبت به شرط و شروط اصلاح‌طلبان برای حضور در انتخابات روبه‌رو شده است.

قوامی با تاکید بر اینکه، «نتایج بسیاری از نظرسنجی‌ها حاکی از این است که ۱۵درصد مردم در انتخابات مجلس دوازدهم شرکت می‌کنند، اما این موضوع برای اصولگرایان اهمیت خاصی ندارد، گفته است: «اصولگرایان در انتخابات مشکلی ندارند؛ چراکه از هر استان و حوزه انتخابیه‌ای چند نفر را انتخاب می‌کنند، بر روی آن‌ها کار می‌کنند و در نهایت به‌عنوان نماینده مردم به مجلس می‌فرستند. البته آرا هر اندازه باشد [برای آنان] فرقی ندارد!»

او درباره اختلافات اصولگرایان با یکدیگر نیز افزوده است: «اختلاف میان اصولگرایان آن‌قدر جدی نیست؛ مشکل در مورد آوردن افراد سر به راه‌تر است. البته اصلاح‌طلبان قطعاً در انتخابات مجلس دوازدهم شرکت نمی‌کنند و لیست نمی‌دهند، لذا فضای انتخاباتی مجلس دوازدهم یکدست است و تفاوتی ندارد که حسن پیروز انتخابات باشد یا حسین.»

این چهره اصلاح‌طلب گرچه اختلاف میان اصولگرایان را چندان جدی نمی‌داند، اما مطرح شدن حضور «سالار آبنوش» فرمانده اسبق سپاه استان و «سید مرتضی حسینی» نماینده پیشین مردم قزوین در مجلس برای شرکت در انتخابات مجلس دوازدهم از حوزه انتخابیه قزوین، آبیک و البرز نشان می‌دهد که اختلاف در میان اصولگرایان جدی‌تر از آن است که پپش از این مطرح می‌شد. گرچه به‌زعم قوامی برای اصلاح‌طلبان آمدن هر یک از اصولگرایان، تغییری در مجلس آینده ایجاد نخواهد کرد.

با این همه، عبور انقلابیون از «محمدبیگی» و «سیاهکلی» و فاصله گرفتن آنان از اصولگرایان سنتی، فضای رقابت‌های انتخابات مجلس دوازدهم را برخلاف دوره‌های پیشین، از بین «اصولگرایان» و «اصلاح‌طلبان»، به رقابت درون جریانی بین طیف‌های مختلف این جناح سیاسی تبدیل خواهد کرد؛ اتفاقی که البته می‌تواند چالشی فراتر از انتخابات بی‌رقیب برای اصولگرایان ایجاد نماید و اثر منفی بر میزان مشارکت عمومی برجای بگذارد.

لینک کوتاه : https://farvardinemruz.ir/?p=10020

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.