اطلاعیه

  • امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 26 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
8
رخدادهایی که شائبه‌برانگیز شده است

از تقابل تا برکناری‌های شتاب‌زده!

  • کد خبر : 9969
  • 15 ژوئن 2023 - 15:30
از تقابل تا برکناری‌های شتاب‌زده!
«مقام معظم رهبری مگر نفرمودند با نمایندگان مشورت کنید؟ [اما] استاندار قزوین حدود ۲۳مورد بدون مشورت نمایندگان در طی مدتی کوتاه، عزل و نصب انجام داده و همه [مدیران] را در عرض یک‌سال‌ونیم تغییر داده است. آیا با این شرایط می‌شود برنامه‌ریزی کرد؟ عمر مدیریتی [افرادی] که خود استاندار انتخاب کرده، شش‌ماه بوده است؛ آیا با این شرایط می‌توان مملکت‌داری کرد.»این جمله‌ها، فرازی از سخنان طوفانی رجب رحمانی نماینده مردم شهرستان تاکستان در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور جلسه علنی مجلس بود.

سخنانی که البته تازگی نداشت و او پیش از این نیز، در پی برکناری اسداله حمزئی و گماردن سید جمال‌الدین حسینی به‌جای او به‌عنوان سرپرست جدید فرمانداری تاکستان، واکنش شدیداللحنی نسبت به این اقدام استاندار قزوین نشان داده بود.

محمدمهدی اعلایی که این روزها می‌کوشد خود را بی‌توجه به سخنان اخیر رحمانی نشان دهد، اما در واکنشی که به‌زعم برخی تحلیل‌گران «شتاب‌زده» و «تلافی‌جویانه» بوده، اقدام به برکناری معاونان «سیاسی، امنیتی و اجتماعی» و «برنامه‌ریزی و هماهنگی امور عمرانی» فرماندار و بخشداران خرمدشت، مرکزی و ضیاءآباد کرده است؛ اقدامی که با برکناری احتمالی بخشدار اسفرورین تکمیل خواهد شد!

صرف‌نظر از تقابل این نماینده مجلس با نماینده عالی دولت رییسی در استان، کشمکش‌های اخیر که می‌توانست با پادرمیانی بزرگان استان، ختم به خیر شده و از تشدید آن جلوگیری شود، اما تغییر فرمانداران سه‌شهرستان در استان و برکناری بخشداران شهرستان تاکستان، آن هم در آستانه برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در اسفندماه سال‌جاری، شائبه‌هایی را در محافل سیاسی سبب شده است.

ضمن اینکه، این سخنان نماینده مردم تاکستان در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی خطاب به رییس‌جمهور رییسی را به کُرسی حقیقت نزدیک کرده است: «با کمال تاسف برخی از دست‌اندرکاران شما در استان‌ها چهره دولت را خدشه‌دار می‌کنند؛ این چه استانداری است که اعلام می‌کند اگر فلان مسئول و مدیرکل با نمایندگان همراهی کند او را عزل می‌کنیم.»

لینک کوتاه : https://farvardinemruz.ir/?p=9969

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.