اطلاعیه

  • امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
5
اتاق بازرگانی در دست ائتلاف «تحول و شفافیت»

ورق به نفع عبدیان برگشت

  • کد خبر : 9915
  • 18 می 2023 - 10:40
ورق به نفع عبدیان برگشت
دو ماه پس از برگزاری انتخابات ششمین دوره اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان قزوین که شمارش آرا از پیروزی لیست ائتلاف «اتحاد پیشرو» با سرلیستی مهدی بخشنده با کسب ۸ کُرسی از 15کُرسی پارلمان بخش خصوصی حکایت داشت، با اعلام‌نظر نهایی شورای عالی نظارت انتخابات اتاق بازرگانی، ورق به کلی برگشت و ائتلاف «تحول و شفافیت» با سرلیستی مهدی عبدیان پیروز این رقابت پُرچالش شد.

این اعلام‌نظر در پی آن صورت گرفت که برخی از منتخبان هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، از جمله «مهدی عبدیان» رئیس اتحادیه صادرکنندگان استان به روند برگزاری انتخابات اعتراض کرده و خواستار رسیدگی به مواردی از تخلف در انتخابات اتاق قزوین شدند. بر همین اساس، انجمن نظارت بر انتخابات در بررسی‌های اولیه، تلویحا وجود برخی تخلفات را محرز دانست و در پیامکی به منتخبان اعلام کرد: «با عنایت به ثبت اعتراض و گزارش واصله مبنی بر وجود سوءجریان در فرآیند انتخابات، صدور اعتبارنامه شما منوط به تایید نهایی شورای‌عالی نظارت می‌باشد.»

با ارجاع پرونده انتخابات اتاق قزوین به شورای‌عالی نظارت، این شورا با بررسی موارد ذکرشده، اعتبارنامه «محبوبه منفرد» منتخب گروه معدن که از اعضای ائتلاف «اتحاد پیشرو» بود را تایید نکرد. گرچه تاکنون به‌صورت رسمی دلیل رد اعتبارنامه وی اعلام نشده، اما این تصمیم سبب جایگزینی «امیرعادل طاهرخانی» عضو ائتلاف «تحول و شفافیت» که با ۹۱رای در ردیف سوم گروه معدن قرار داشت، به جای «منفرد» شد.

بدین ترتیب، «مهدی بخشنده» که در پی اعلام پیروزی اولیه ائتلافش در انتخابات با اعتماد به نفس بالایی رودرروی اهالی رسانه نشسته بود و از برنامه‌هایش برای دوره ششم می‌گفت، با اعلام‌نظر نهایی شورای‌عالی نظارت، «اکثریت» اتاق را از دست داد و ائتلافش با پیوستن «جعفر اله‌وردی‌ها» و «نیما بصیری تهرانی» دو منتخب «اتحاد پیشرو» به ائتلاف مقابل، عملا احتمال تداوم ریاست خود را از دست داد.

با آن‌چه در تغییر فراکسیون پیروز اتاق قزوین با تاییدنشدن اعتبارنامه «منفرد» روی داد، عصر بیست و سوم اردیبهشت، اولین جلسه منتخبان دوره ششم هیات نمایندگان پارلمان بخش خصوصی برگزار شد و ترکیب پنج نفره هیات رئیسه جدید برای مدت چهار سال مشخص شد. این در حالی بود که بخشنده و چهار عضو ائتلاف او ترجیح دادند در نخستین جلسه منتخبان دوره ششم هیات نمایندگان اتاق بازرگانی قزوین غایب باشند!

در این جلسه، مهدی عبدیان با ۱۰رای به‌عنوان رئیس اتاق بازرگانی قزوین انتخاب شد و مجید آهنگریان و نیما بصیری تهرانی به‌عنوان نواب رئیس، علیرضا پازوکی خزانه‌دار و مجید سعیدیان به‌عنوان دبیر هیات رئیسه برگزیده شدند. همچنین، امیرعادل طاهرخانی، امیر منصف، احسان بابایی، نیما بصیری تهرانی، جعفر اله‌وردی‌ها و مهدی عبدیان به‌عنوان نمایندگان اتاق بازرگانی ایران تعیین شدند.

۲۴ساعت پس از انتخاب ترکیب جدید هیات رئیسه اتاق بازرگانی، قاضی شعبه۱۱ دادگاه حقوقی قزوین در پی شکایت «منفرد» نسبت به عدم صدور اعتبارنامه خود توسط شورای‌عالی نظارت، دستور موقت توقف اجرای نتایج انتخابات اتاق قزوین را تا بررسی شکایت وی صادر کرد؛ دستوری که البته اندک زمانی بعد لغو شد و آخرین تلاش ائتلاف بخشنده برای ماندن بر اریکه قدرت ناکام ماند!

لینک کوتاه : https://farvardinemruz.ir/?p=9915

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.