اطلاعیه

  • امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
5
نهضت ملی مسکن چه زمانی به انجام می‌رسد؟

مسئولان و وعده‌های برباد رفته

  • کد خبر : 9912
  • 18 می 2023 - 10:36
مسئولان و وعده‌های برباد رفته
وعده‌های مسئولان برای به انجام رسیدن پروژه‌ها تمامی ندارد؛ هر روز با فراموش کردن آن‌چه پیش‌تر گفته‌اند، وعده‌ای تازه می‌دهند. خُلف وعده تامین مسکن متقاضیان در طرح موسوم به «نهضت ملی مسکن»، یکی از این موارد است. استاندار قزوین ۱۴تير۱۴۰۱ به هنگام بازدید از پروژه نهضت ملی مسکن در شهر جدید مهرگان تاکیدکرد: «با توجه به روند کنونی پیشرفت نهضت ملی مسکن، ۴۰۰واحد مسکونی تا ۲ماه آتی به متقاضیان واجد شرایط واگذار خواهد شد».

حالا اما حدود ۱۱ماه پس از آن‌چه محمدمهدی اعلایی وعده داد، نه تنها این سخنان جامه‌ی عمل به خود نپوشید که ۷فروردين‌ماه امسال مدیرکل راه و شهرسازی استان در وعده‌ی دیگری، اعلام کرد: «به زودی ۱۲۸۲واحد مسکن ملی در شهر جدید مهرگان آماده‌ بهره‌برداری می‌شود که در مرحله نخست، ۵۰۰واحد در اردیبهشت‌ ماه به متقاضیان تحویل داده خواهد شد». او البته در حالی‌که اردیبهشت به روزهای آخر خود نزدیک شده و خبری از واگذاری ۵۰۰واحد مسکونی نیست، ۲۴آبان سال گذشته، پیش‌بینی کرده بود تا پایان سال۱۴۰۱، هزار واحد مسکونی در طرح نهضت ملی مسکن تکمیل و به متقاضیان واگذار خواهد شد!

وعده‌ی تازه این مسئول دولتی در حالی است که واحدهایی که پیش از این «اعلایی» قول واگذاری آن‌ها را تا شهریور۱۴۰۱ داده بود، همان واحدهای طرح ملی مسکن «دولت روحانی» است و تاکنون خبری از اتمام پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن «دولت رییسی» نیست. آن‌هم در شرایطی که براساس اظهارات هاشمی مدیرکل مسکن و شهرسازی استان: « طی ۴سال باید حدود ۶۴هزار واحد مسکن ملی در استان ساخته و به متقاضیان واگذار شود».

این وعده‌ها در شرایطی ‌است که نزدیک به دو سال از این زمان سپری شده و حتی یک واحد مسکونی نیز تحویل متقاضیان نشده است. بنا به پیش‌بینی برخی کارشناسان حوزه مسکن، با روند موجود، دولت اگر بتواند تا پایان سال جاری، ۱۲۸۲واحد مسکن ملی اعلام شده در مهرگان را تحویل متقاضیان دهد، کاری کرده است کارستان!

در این میان، تعداد متقاضیان واجد شرایط این طرح نیز همچنان در ابهام است. مدیرکل راه و شهرسازی استان، آبان سال گذشته اعلام کرد: «۱۰۵هزار نفر برای واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در استان، طی هشت فاز ثبت‌نام کردند که از این تعداد ۴۰هزار نفر در این طرح حائز شرایط بودند که ۲۳هزار نفر آنان تشکیل پرونده داده و ۱۶هزار نفر نیز ۴۰میلیون اولیه را واریز کردند.»

۱۰فروردين امسال اما، خبرگزاری صدا و سیما به نقل از مهدی رُجحانی معاون استاندار نوشت: «از ۱۱۱هزار نفر ثبت‌نام‌کننده در این طرح، تاکنون ۱۸هزار و ۵۰۰نفر در استان مشمول طرح نهضت ملی مسکن شدند و در حال حاضر، احداث ۲۳هزار واحد در استان آغاز شده و کار ساخت ۵۰۰واحد نیز در مراحل پایانی است».

در چنین شرایطی، چندی پیش استاندار قزوین اعلام کرد: «با تلاش مدیران استان خوشبختانه موفق به کسب رتبه اول کشوری در اجرای طرح نهضت ملی مسکن شده‌ایم که باید از همه دست‌اندرکاران تشکر ‌کرد»!

لینک کوتاه : https://farvardinemruz.ir/?p=9912

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.