اطلاعیه

  • امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
8
اردیبهشت به یادماندنی برای ورزشی‌ها؛

 خورشید فوتبال قزوین طلوع کرد

  • کد خبر : 9894
  • 11 می 2023 - 15:27
 خورشید فوتبال قزوین طلوع کرد
این اولین‌باری است که نماینده‌ای از فوتبال قزوین با تکیه بر همت و تلاش خود به لیگ برتر صعود می‌کند. تیم فوتبال شمس‌آذر بعد از حضور در دو فصل اخیر و با تجربه‌اندوزی از حضور در سال اول، در دومین سال رقابت در لیگ دسته یک باشگاهی با اقتدار، رکوردهای ماندگار را به ثبت رساند و به دور از حاشیه و جنجال ضمن برگزاری جشن قهرمانی؛ صعود با ارزش خود به لیگ برتر را در میان استقبال باشکوه تماشاگران پس از بازی با خلیج فارس ماهشهر برگزار کرد.

پیشینه حضور تیمی با پسوند قزوین در فوتبال ایران به بیش از ۱۴سال بازمی‌گردد، زمانی که تیم سرگردان پیکان پسوند قزوین برای خود انتخاب کرد تا بازی‌های خانگی خود را در این شهر و با حضور تماشاگران برگزار کند.

دولت نخست محمود احمدی‌نژاد، تیم‌های پاس تهران، صبای تهران، پیکان تهران را روانه شهرستان‌ها کرد. پیکان به قزوین آمد، اما خیلی زود ایران‌خودرویی‌ها به اشتباهات خود پی بردند و راهی تهران شدند. این پروژه اما خیلی زود از دستور کار خارج شد تا پیکان به خانه خودش در تهران منتقل شود و قزوین نیز بیش از این از یک تیم عاریتی میزبانی نکند. اگرچه از حضور پیکان در قزوین خاطراتی هست، از جمله مسابقه پرماجرای آبی‌پوشان قزوینی با پرسپولیس که علیرضا نیکبخت واحدی دو پنالتی را خراب کرد!

اما امسال یک اسم جدید در فوتبال ایران نام قزوین را بلندآوازه کرد؛ تیمی به نام «شمس‌آذر» که وابسته به یک شرکت بزرگ تولید ماکارونی و پاستا به همین نام است. این تیم به مدیریت شهاب زندی و به سرمربیگری سعید دقیقی و با حضور فرهاد حمیداوی، مالک سابق شهرخودرو، از همان روزهای نخست شروع لیگ دسته اول در فصل جدید با توپ پر مقابل حریفان به میدان رفت و بیشترین پیروزی و بالاترین آمار گل زده را در فوتبال ایران ثبت کرد.

شمس‌آذر که با خرید امتیاز تیم «بادران» وارد مسابقات لیگ دسته اول شد، خیلی زودتر از تصور، جواز صعود به لیگ برتر را به دست آورد؛ موفقیتی که حالا دو هفته مانده به پایان رقابت‌ها این تیم را با کسب ۶۴امتیاز، شامل ۱۹برد، ۷تساوی و ۴باخت با اختلاف قابل توجه نسبت به استقلال خوزستان ۵۱امتیازی، در رتبه اول حفظ کرده و در صورت رد شدن از امتیاز۶۷، شاگردان سعید دقیقی می‌توانند از رکورد مس رفسنجان که صعودی مقتدرانه با محمد ربیعی را تجربه کرد هم عبور کنند.

شاگردان سعید دقیقی در این مسیر دشوار موفق به ثبت ۶۲گل هم شده‌اند که میانگین ۳۱/۲گل در هربازی نشان‌دهنده تیم هجومی شمس‌آذر است. نزدیک‌ترین تیم به آن‌ها استقلال خوزستان با ۴۰گل زده است. آن‌ها که در خط هجومی بی‌رحم بوده‌اند، در فاز دفاعی ۲۳بار دروازه خودشان را بازشده دیده‌اند که اگرچه بهترین نیستند، اما به نسبت بازی تهاجمی این تیم قابل توجه است.

البته که ماموریت مدیران این باشگاه برای مطرح شدن در بالاترین سطح فوتبال ایران تازه آغاز شده و آن‌ها باید خودشان را آماده حضور در رقابتی کنند که امکانات زیرساختی و بودجه مناسب بخش جدایی‌ناپذیر آن به شمار می‌رود، تا بتوانند میزبان خوبی برای تیم‌های سرشناس و قدرتمند لیگ برتری باشند که سال آینده یکی از مقصدهای آن‌ها ورزشگاه سردار آزادگان قزوین خواهد بود و احتمالا بسیاری از آن‌ها مسیر ۲ساعته را پس از رسیدن به فرودگاه مهرآباد تا قزوین طی خواهند کرد.

شمس‌آذری‌ها در ۳۰بازی خود، ۶۴امتیاز تا پایان هفته۳۲ و از حیث امتیاز در هر بازی ۲/۱۳امتیاز کسب کرده‌اند. تیم فوتبال شمس‌آذر، می‌تواند در لیگ۱۴۰۲/۱۴۰۳ در میان تیم‌های مدعی وابسته به صنایع معدنی و فولادی مانند مس، فولاد، ذوب‌آهن، سپاهان، تراکتور و… حرف‌هایی برای گفتن داشته باشد.

با بررسی تاریخچه لیگ برتر در سنوات گذشته می‌توان به این نتیجه رسید که رسیدن تیم‌ها به لیگ برتر یک آرزو و آرمان است و ماندگاری تیم‌ها و بحث بودجه، اسپانسرها، قرارداد مربیان، بازیکنان، جذب بازیکنان باتجربه و فنی و امکانات زیرساختی در حد لیگ برتر از مشکلات دیگری است که انتظار می‌رود در شروع نقل و انتقالات شاهد باشیم.

اما قزوینی‌ها از گذشته‌های دور، اردیبهشت ماه را به دلیل طلب باران از خداوند متعال به نیایش می‌پردازند و از قضا آیین پنجاه‌به‌در قزوینی‌ها امسال همزمان با برگزاری جشن قهرمانی و حضور علاقه‌مندان به ورزش در ورزشگاه سردار آزادگان شد. تلاقی سنت دیرین فرهنگ پنجاه‌به‌در و برگزاری جشن قهرمانی و اهدای کاپ و مدال برای شمس‌آذری‌ها، یک اردیبهشت زیبا و البته ماندگار برای قزوین به یادگار گذاشت.

لینک کوتاه : https://farvardinemruz.ir/?p=9894

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.