اطلاعیه

  • امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
7
پارلمان محلی و پروژه استیضاح شهردار قزوین

مخالفان صباغی، یک رای کم دارند!

  • کد خبر : 9856
  • 29 آوریل 2023 - 12:04
مخالفان صباغی، یک رای کم دارند!
«بی‌توجهی شهردار به سیاست‌ها و تصمیمات ابلاغی شورا، ناکارآمدی مدیریت شهری را به همراه داشته است، چرا که شهرداری برآیند سیاست‌های شورا نیست». این سخنان رییس کمیسیون فرهنگی پارلمان محلی قزوین علیه شهردار صباغی آن هم در واپسین جلسه پارلمان محلی در سال1401، گویای سالی پُر تنش برای «سردار» است و تیغ تیزِ استیضاح بیش از هر زمان دیگری بقای او را در بلدیه تهدید می‌کند.

قاسم اللهیاری با بیان اینکه، «تصمیمات غیرکارشناسی و هیجانی نتیجه عدم تخصص و تسلط شهردار به امور شهری است که موجب کُندی حرکت مدیریت شهری شده است»، می‌افزاید: «در دفاع از حقوق مردم و شهر با کسی تعارف ندارم، چرا که بسیاری از وعده‌های شهردار در یک‌سال گذشته محقق نشده که نتیجه بهره‌‌نبردن از نظر کارشناسان و مشاورین و تسلط به امور است».

او همچنین جزءنگری و عدم تعریف پروژه‌های کلان، عملکرد بی‌ضابطه و بی‌نظم و همچنین بهره‌نبردن از مدیران کارآمد را از دیگر معایب صباغی دانسته و تاکید کرده است: «در یک‌سال‌ونیم گذشته تلاش زیادی شد تا عملکرد شهرداری در مسیر پیشرفت قرار گیرد، اما توجهی به آن نشد و ادامه مسیر نیازمند بازنگری است».

خبرگزاری اصولگرای «مهر» در گزارشی به ‌بررسی تلاش ۵عضو شورای شهر برای استیضاح و برکناری شهردار پرداخته است. در این گزارش آمده است: «مهدی صباغی در حالی ۲۵مهر۱۴۰۰ بر روی صندلی بلدیه قزوین تکیه زد که ۷رأی از ۹رأی اعضای شورای شهر قزوین را کسب کرد و برخی موارد از جمله عدم سابقه او در مدیریت شهری نشان داد که صباغی در ادامه مسیر با مشکلات زیادی روبه‌رو خواهد شد.

این گمانه‌ها بی‌دلیل نبود و زمانی کار سخت او آشکار شد که برخی از اعضای شورای شهر از همان ماه‌های نخست نسبت به سه نیروی جذب شده در شهرداری گلایه‌های زیادی داشتند. این گلایه‌ها که با فشار همراه بود در نهایت به استعفای دو نفر از سه نفری منتهی شد که صباغی تلاش کرده بود از آن‌ها به عنوان نیروی جدید در شهرداری استفاده کند.

در این بین، نطق‌های گاه‌وبی‌گاه برخی اعضای شورای شهر همچون اشدری نشان می‌داد که صباغ حتی برخی از ۷رأی خود را نیز از دست داده است، اما برخی تحولات در روزهای اخیر نشان می‌دهد این اختلافات به اوج رسیده و شهردار باید روزهای بسیار سختی را پشت سر بگذراند.

اما در کنار اظهارات تند اخیر [قاسم اللهیاری در تهدید شهردار به استیضاح]، غیبت ۵عضو شورای اسلامی شهر در مراسم افتتاح برخی پروژه‌های عمرانی شهرداری نشان داد این اختلافات به بالاترین سطح خود رسیده است. علی فرمانی رئیس شورای شهر، محسن حق‌شناس نایب‌رئیس، فاطمه اشدری، ولی چگینی و قاسم اللهیاری در این مراسم که با حضور اکبر نیکزاد رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برگزار شد، غیبت داشتند.

همچنین غیبت برخی مدیران ارشد استان در مراسم افتتاح پروژه‌های شهرداری نشان داد فضای مدیریتی استان نیز دیگر تمایلی به صباغی ندارد. حال برخی منابع از تصمیم شورای شهر برای طرح سوال از شهردار و آغاز پروژه استیضاح در شهرداری قزوین سخن می‌گویند تا اینگونه مهدی صباغی به خط پایان در شهرداری قزوین نزدیک شود.»

با این همه، تهدید صباغی به استیضاح توسط یکی از اعضای شورای اسلامی شهر قزوین در حالی است که به استناد ماده ۸۳قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران، [استیضاح] و عزل شهرداران، نیازمند رای دو سوم کل اعضای شورای شهر است و جناح مخالف صباغی در پارلمان محلی تنها ۵رای در اختیار دارد و برای موفقیت در استیضاح و برکناری شهردار باید یکی از چهار عضو موافق شهردار (فرج‌اله فصیحی رامندی، حسین صلح‌جو، مهدی مهدی‌خانی و مهری‌سادات تقوی) را با خود همراه کند؛ اتفاقی که به سادگی ممکن نیست و صباغی نیز با اطمینان از ناکافی بودن رای مخالفانش در شورای شهر برای کنار گذاشتن او، به تثبیت موقعیت خود در قزوین مشغول است!

تلاش‌ها علیه شهردار در شرایطی اتفاق می‌افتد که پارلمان محلی در روزهای پایانی سال گذشته در اقدامی شتاب‌زده و البته عجیب، با افزودن ۳۰۰میلیارد تومان بر لایحه بودجه پیشنهادی ۲هزار و ۷۰۰میلیارد تومانی سال۱۴۰۲ شهرداری، آن را نهایی کرد. ایجاد «مرکز مطالعات و پژوهش مهدویت» بنا به پیشنهاد فرمانی رییس شورا و تخصیص ۲۰میلیارد تومان به این مرکز خلق‌الساعه! یکی از دلایل افزایش بودجه سال‌جاری مدیریت شهری عنوان شده است. این رخداد درحالی‌است که بودجه امسال سازمان فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شهرداری، آن هم با مجموعه‌ای از وظایف متعدد، صرفا ۴۰میلیارد تومان است!

لینک کوتاه : https://farvardinemruz.ir/?p=9856

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 1
  1. شورای عزیز چرا قدرت ندارید استضیاح شهردار را نمی دهید سرداری که نمی تواند شهر را اداره کند ایشان قدرت شهر به این مهمی را ندارد چرا که ایشان از الفبای آبادانی و معماری بیگانه است

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.