اطلاعیه

  • امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
3
رئیس اتاق بازرگانی استان قزوین تاکیدکرد؛

اتاق بازرگانی تصمیم‌ساز

  • کد خبر : 9843
  • 18 مارس 2023 - 15:10
اتاق بازرگانی تصمیم‌ساز
مشارکت بیشتر و نقش موثر اتاق بازرگانی در تصمیم‌گیری مسئولان استانی و کشوری در حوزه اشتغال، بازرگانی و صنعت از دستاوردهای مهم اتاق بازرگانی در دوره پنجم است که با فعال شدن شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی صورت گرفت.

به گزارش گروه اقتصاد “فروردین‌امروز”؛ نشست خبری رئیس اتاق بازرگانی قزوین در آخرین روزهای سال در حالی برگزار شد که “مهدی بخشنده” چهره پیروز انتخابات دوره ششم هیات نمایندگان اتاق بازرگانی با اعتماد به نفسی بالا رو در روی خبرنگاران قزوینی نشست و با رویی باز و ادبیاتی آشتی‌جویانه به سوالات خبرنگاران پاسخ داد و عملکرد دوره پنجم را تشریح و سیاست‌های دوره ششم را تبیین کرد.

 بخشنده که در اطلاعیه فردای برگزاری انتخابات از پایان رقابت و آغاز رفاقت سخن گفته بود در این نشست حداقل در سخن باز هم به سیاست آغوش باز دوره جدید تاکید کرد.

او به مشارکت بالای اعضای اتاق بازرگانی قزوین اشاره کرد و گفت: با اطلاع‌رسانی دقیق و بی‌طرفانه رسانه‌ها فضایی رقابتی بر انتخابات حاکم بود و این شفافیت باعث شد اتاق قزوین بالاترین نرخ مشارکت را در انتخابات به دست آورد و امیدواریم این مشارکت بالا دستاوردهای خوبی برای استان داشته باشد.

این نرخ مورد اشاره “بخشنده” در انتخابات در حالی به‌دست آمد که رقابت اصلی در این انتخابات به دوئل لیست “ائتلاف اتحاد پیشرو” با سرلیستی “مهدی بخشنده” و “ائتلاف تحول و شفافیت” با سرلیستی “مهدی عبدیان” رییس اتحادیه صادرکنندگان تبدیل شده بود که منجربه فضای انتخاباتی داغ گردید.

بخشنده در این نشست به نقش و تاثیر رای مردم تاکید کرد و در سخنانی گفت: وقتی انتخاب و تشخیص به مردم واگذار شود خودشان می‌دانند چگونه رفتار کرده و به چه کسانی اعتماد کنند وقتی از ۲۷۰نفر شرکت‌کننده در انتخابات، ۱۶۱نفر به یک ائتلاف رای می‌دهند مفهومش تایید روند اداره اتاق است.

رئیس اتاق بازرگانی دوره پنجم که به نظر می‌رسد باید یک دوره دیگر هم مسئولیت را برعهده بگیرد به این رقابت‌ها اشاره کرد و گفت: امروز رقابت‌ها باید به رفاقت تبدیل شده و همه بتوانیم ضمن احترام به دیدگاه و سلایق مدیریتی در کنار هم قرار بگیریم و در رسیدن به اهداف اتاق بازرگانی همکار هم باشیم.

بخشنده ادامه داد: امروز باید مسیر روشن‌تری برای اتاق بازرگانی ترسیم کنیم و آمادگی داریم با کمک همه فعالان اقتصادی و کسانی که تا دیروز رقیب انتخاباتی ما بودند و از امروز مانند گذشته رفیق هستند دور یک میز بنشینیم و برای حمایت از صنعتگران و تولیدکنندگان اقدام کنیم.

“بخشنده”، گریزی هم به ائتلاف‌های انتخاباتی و رقابت‌ها زد و همانطور که از یک فعال اقتصادی با تجربه انتظار می‌رفت همه را دعوت به گفت‌وگو کرد و گفت: امروز وقت کنار هم بودن است تا اقتصاد از این شرایط سخت عبور کند و دیگر ائتلاف معنا ندارد و من حتی اسم ائتلاف خود را فراموش می‌کنم و آماده‌ام دست در دست رفقای خود برای کارهای آینده اتاق تلاش کنیم.

به نظر می‌رسد مخاطب این قسمت صحبت‌های تاجر باسابقه قزوینی، دیگر صنعتگر و صادرکننده نمونه استان باشد که رقیبی جدی برای او بود و نفوذ و تاثیر زیادی در فضای استان و حتی کشور دارد.

بخشنده در ادامه این نشست که با استقبال رسانه‌ها همراه شده بود به عملکرد دوره پنجم پرداخت و گفت: تبدیل اتاق بازرگانی به محور تصمیم‌سازی اقتصادی استان مهم‌ترین استراتژی ما بود که در همین راستا به فعالیت شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی و پیگیری مشکلات اعضای اتاق می‌توان اشاره کرد.

 همچنین افتتاح ساختمان مدرن اتاق بازرگانی قزوین در ۱۱هزار مترمربع زیربنا، نیاز پارلمان بخش خصوصی را تا چندین سال آینده تامین خواهد کرد و جایگاه مناسبی برای پلیس اقتصادی و دفتر وزارت خارجه و سایر فعالیت‌های مرتبط فراهم می‌کند که این دستگاه‌ها بتوانند خدمات سریع‌‍تری به صاحبان صنعت و بازرگانان قزوینی ارائه دهند.

بخشنده در ادامه از رویکرد بین‌المللی اتاق بازرگانی خبرداد و گفت: در راستای تعامل بین‌المللی و تسهیل صادرات؛ اتاق بازرگانی قزوین در نظر دارد با راه‌اندازی مدرسه تجاری”business school” ضمن تربیت نیروهای متخصص با تعامل دستگاه‌های دولتی؛ موانع تولیدات صادرت‌محور را رفع کند.

در حالی‌که صنایع استان با مشکلات عدیده در زمینه صادرات و تولید مواجه هستند؛ بخشنده به اولویت‌های اتاق پرداخت و افزود: در عصر کنونی اگر نتوانیم با رویکردهای بین‌المللی به نیاز بازار واقف شده و آن را تامین کنیم حتما عقب خواهیم ماند لذا تلاش می‌کنیم با تامین ابزارهای مناسب و بسترسازی اصولی ضمن ارتقای جایگاه اتاق بازرگانی در بین‌المللی شدن قزوین هم موثر باشیم.

او تاکیدکرد: یکی از استراتژی‌های ما در دوره جدید تعامل در عرصه بین‌الملل است و در کنار آن نهادینه کردن حمایت از صنایع سبز، جمع‌آوری کلیه اطلاعات ظرفیت‌های کشور با استفاده از هوش مصنوعی هم دنبال می‌شود تا بتوانیم ضمن حمایت از توسعه صنایع دوستدار محیط زیست به سلامت مردم هم کمک کنیم.

بخشنده، غربالگری اعضا را یکی از اقدامات اساسی اتاق بازرگانی قزوین دانست و به هزینه‌های سنگین برای برخورد با تجار و بازرگانان غیرواقعی اشاره کرد و افزود: یک از وظایف اصلی اتاق حمایت از صنعتگران و تولیدکنندگان واقعی است و در این دوره نیز با همه وجود از کارآفرینان واقعی حمایت خواهیم کرد و با کسانی که دنبال رانت اقتصادی بودند و از کارت بازرگانی برای دلالی و سود غیرمعقول استفاده می‌کردند و فعال واقعی نبودند مقابله کردیم که در این زمینه با هجمه های زیادی روبه رو شدیم و هزینه آن را هم پرداخت کردیم.

بخشنده در ادامه به نقش رسانه‌ها به عنوان حامیان اصلی صنعتگران استان اشاره کرد و گفت: اتاق بازرگانی بیش از گذشته پذیرای مطبوعات و رسانه‌ها خواهد بود.

در این نشست مجید بالدران، مدیر روابط عمومی اتاق بازرگانی استان قزوین هم از تعامل رسانه‌های استان با پارلمان بخش خصوصی تقدیر کرد و از ارتباط بیشتر با رسانه‌ها در دوره جدید خبرداد.

لینک کوتاه : https://farvardinemruz.ir/?p=9843

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.