اطلاعیه

  • امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
2
سعید دقیقی، سرمربی تیم شمس‌آذر قزوین:

 میخواهیم تاریخ‌ساز باشیم

  • کد خبر : 9805
  • 15 مارس 2023 - 13:10
<strong> می</strong>‌<strong>خواهیم تاریخ‌ساز باشیم</strong>
قزوینی‌ها بعد از سال‌ها انتظار از نداشتن یک‌تیم فوتبالی در سطح لیگ حرفه‌ای و برتر، حالا برای سال1402 تیم خواهند داشت و «شمس‌آذر» قزوین در سومین‌سال تیم‌داری خود در لیگ دسته دو و یک و اولین سال حضور در رقابت‎های دسته یک فوتبال باشگاهی توانست با هدایت سعید دقیقی با کسب امتیازات عالی و با صدرنشینی مطلق جواز صعود به لیگ برتر سال آینده را برای جامعه ورزش و اهالی فوتبال قزوین به‌دست آورد. در گفت‌وگویی با سرمربی تیم شمس‌آذر، از او درباره دستیابی به این موفقیت بزرگ، دیدگاه‌ها و آینده تیم پرسیدیم.

– خیلی دوست داریم بعد از این موفقیت از احساس‌تان بگویید؟

احساسم که قابل وصف نیست، ولی می‌خواهم صعود تیم شمس‌آذر به لیگ برتر سال آینده را به مردم شریف و عزیز استان قزوین تبریک بگویم و جا دارد از مدیریت و مالکان باشگاه، اعضای هیات مدیره، اداره کل ورزش استان، هیات فوتبال و تماشاگرانی که ما را حمایت کردند؛ تشکر ویژه کنم.

ما برای اولین‌بار لیگ برتری شده‌ایم و همه سعی خود را خواهیم کرد که در ادامه مسابقات با اقتدار بازی کنیم و رکوردشکنی از حیث آمار و امتیاز داشته باشیم. هدف‌ ما ارتقای نام استان قزوین است و دنبال تاریخ‌سازی هستیم.

– به نظر شما مهم‌ترین عامل این صعود در سال اول حضور در لیگ یک چیست؟

قطعا هر کاری بدون تلاش نتیجه نخواهد داشت. من شبانه‌روز در فکر این بودم که با مطالعه و مدیریت مالی و بازیکنان با کیفیت به بازیکنان خوراک فوتبالی بدهم. بودجه ما در قبال تیم‌های دیگر مانند فجر، استقلال خوزستان، سایپا کمتر بود، اما با برنامه‌ریزی خوب و دوران پیش فصل و بازی‌های دوستانه توانستیم این اتفاق مهم را رقم بزنیم. البته فراموش نکنیم که سال گذشته برای جلوگیری از سقوط می‌جنگیدیم.

– الزامات و نیازهای مهم یک باشگاه برای لیگ برتر چیست؟

اولین تفکر من این است که این فصل را با بهترین شرایط تمام کنیم، ولی باید قبول کنیم فوتبال قزوین از نظر سخت‌افزاری و ریشه فوتبالی نسبت به دیگر استان‌ها عقب است. این اولین‌بار است که تیم داریم؛ تیم پیکان در گذشته فقط برای بازی به قزوین می‌آمد و تماشاگران را گول می‌زدیم. ما امکانات بیشتری از نظر زمین چمن، رخت‌کن، زمین تمرین و… نیاز داریم که در این زمینه شاهد تلاش‌های آقای باجیوند هستیم و در شرایط اقتصادی بد کشور، مالکان باشگاه هم واقعا حامی تیم بودند. انتظار داریم شهرداری قزوین کمک حال باشگاه باشد و من هم به‌عنوان یک شهروند قزوینی تا پایان فصل که قرارداد دارم، کار می‌کنم و کنار باشگاه هستم.

– آیا برای سال آینده برای ادامه همکاری با باشگاه مذاکره داشته‌اید؟

فعلا در این مورد نمی‌توانم صحبت کنم و من در هر بازی به بازی بعد فکر می‌کنم. البته همیشه در مورد موضوعات مهم باشگاه با مدیریت در تعامل هستیم.

_ با توجه به اینکه تیم امیدهای باشگاه لیگ برتری شد و سال آینده شما برای لیست نهایی به بازیکنان پایه نیاز دارید، نظر شما در مورد فوتبال پایه‌ای چیست؟

اولا صعود تیم امیدها را تبریک می‌گویم، اما باید قبول کنیم که در فوتبال پایه‌ای اگر چه دارای مربیان خوبی هستیم اما مشکلاتی هم وجود دارد. در سطح استان فقط یک زمین استاندارد داریم که انتظار می‌رود آقای استاندار در این مورد پیگیر باشند. در فوتبال حرفه‌ای بحث بومی، غیربومی مهم نیست. اگر ظرفیت بازیکنان بومی ایده‌آل باشد در خدمت آن‌ها خواهیم بود. ان‌شاا… باید شرایطی رقم بخورد که ابتدا بازیکنان به صورت مویرگی جذب شوند ودر بلندمدت سیستم بتواند به کمک فوتبال پایه‎ای بیاید و قطعا دوست داریم بازیکنان بومی و پایه‌ای استان قزوین رشد کنند. علیرضا جهانبخش بومی است؛ آیا می‌آید در قزوین بازی کند؟در نتیجه بحث بودجه، قرارداد بازیکنان و کیفیت بسیار مهم است.

– بهترین اتفاق ورزشی در سال جاری از نگاه شما کدام بود؟

به نظر من، صعود با اختلاف «شمس‌آذر» بهترین اتفاق ورزشی سال است که فکر می‌کنم حالا حالاها تاریخ‌ساز خواهد بود. حضور در لیگ برتر در سال اول برای هر تیمی سخت است پس ما باید تلاش کنیم با کیفیت باشیم و بازیکنان باید درک کنند که ظرفیت لیگ برتر با دیگر لیگ‌ها فرق دارد. سال آینده مهم نیست باشم یا نه؛ اگر من باشم قطعا بلندپرواز هستم و دوست دارم همیشه با کیفیت باشیم.

– دلیل هجومی بودن تیم شما در لیگ امسال و آمار گلزنی چه بود؟

ما نسبت به زمان و مکان و تیم مقابل بازی می‌کنیم. فوتبال هجومی داشتن سخت است. بازیکنان ما امسال کیفیت خوبی داشتند و آمار گلزنی بالای تیم برمی‌گردد به اینکه کادر خوبی داریم و همه تلاش می‌کنند که امسال با بهترین آمار و کیفیت لیگ را به اتمام برسانیم. ما در ادامه لیگ باز هم با همین تفکر بازی خواهیم کرد.

لینک کوتاه : https://farvardinemruz.ir/?p=9805

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.