اطلاعیه

  • امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
3

پایان دراماتیک سال پر تلاطم

  • کد خبر : 9808
  • 15 مارس 2023 - 13:15
<strong>پایان دراماتیک سال پر تلاطم</strong>
اتفاقی بی‌نظیر سال۱۴۰۱ را به کام اهالی ورزش به خصوص فوتبال قزوین شیرین کرد؛ تیم فوتبال «شمس‌آذر» با مربی بومی جوان و با انگیزه توانست آرزوی چندین‌ساله اهالی فوتبال قزوین را محقق کرده و به لیگ برتر فوتبال کشور صعود کند. البته به دلیل مشکلات اقتصادی، نوسانات قیمت‌ها، تورم افسارگسیخته و... به این رخداد آن‌چنان که باید توجهی نشد؛ ولی با وجود این‌ها، قزوینی‌ها یک نماینده واقعی در سطح اول فوتبال کشور خواهند داشت.

اهالی فن می‌دانند در سال‌های گذشته چه هزینه‌های گزافی برای داشتن چنین جایگاهی شد؛ ولی در این ارتباط دستاوردی به دست نیامد، اما حضور قزوین در لیگ برتر فوتبال کشور از چند منظر قابل بررسی است:

یکم– «شمس‌آذر» تیم متمولی نبود؛ ولی توانست بعد از سه‌سال تیم‌داری به لیگ برتر صعود کند. این بار هم بخش خصوصی توانست آرزوهای قزوینی‌ها را محقق کند که سال‌ها حسرت داشتن تیم در سطح اول فوتبال کشور را داشتند. با مروری کوتاه به گذشته مشخص می‌شود که قزوین فقط توانسته بود با دوپینگ دستوری دولت «معجزه هزاره سوم» که همان اضافه شدن نامش به تیم پیکان در لیگ برتر بود، دو فصل حضور داشته باشد که در ادامه هم تیم دوباره به تهران برگشت! این اتفاق عایدی آن‌چنانی برایش نداشت، در ادامه باز هم دولتی‌ها دخالت کردند و باشگاه «کاسپین» قزوین متولد شد که علی‌رغم تزریق میلیاردها تومان اعتبار دولتی سرنوشتی جز فروش و انحلال باشگاه نداشت.

اما سه‌سال پیش شرکت شمس‌آذر که واحد صنعتی موفق و صادرکننده برتر است، نشان داد اگر کارها به بخش خصوصی سپرده شود و بستر لازم فراهم شود، کارهای بزرگی در همه عرصه‌ها به خصوص ورزش قابل انجام است. امروز همه ما باید برای این موفقیت و سرمایه‌گذاری اجتماعی از مجموعه ورزشی این باشگاه سپاسگزار باشیم.

دوم– شمس‌آذر با یک سرمربی بومی جوان و با انگیزه توانست کار بزرگی انجام دهد. نام «سعید دقیقی» در تاریخ فوتبال قزوین ماندگارتر شد. او بهترین فوتبالیست ما بود و حالا هم موفق‌ترین سرمربی فوتبال قزوین است. صعود به لیگ برتر بخشی از این راه بزرگ است؛ ولی حضور آبرومندانه و اثبات شایستگی‌های جوانان این استان می‌تواند بخش دوم ماجراجویی بزرگ تیم شمس‌آذر باشد. مطمنا رقابت در لیگ برتر قابل مقایسه با لیگ‌های دیگر نیست و نیازمند تدارکات و برنامه‌ریزی دقیق‌تری است؛  اما این تیم ثابت کرده که دارای کادر فنی قوی و مدیریت حرفه‌ای در باشگاه‌داری است.

سوم- اکنون که بخش خصوصی پای کار است، حداقل انتظار این است که بخش دولتی تسهیل‌کننده حضور موفق شمس‌آذر باشد؛ از این رو باید همه استان در حمایت از این باشگاه بسیج شوند. سال آینده آزمون بزرگی برای مدیریت استان است تا ویترین مناسبی از قابلیت‌های مدیریتی را با این تیم به نمایش بگذارد.

چهارم– نقش تماشاگران و هواداران در ورزش به خصوص فوتبال محوری است. اگر تماشاگران نباشند، فوتبال بی‌معنی است. پس باید برای حضور پرشور هواداران و ایجاد حس تعلق بین نماینده استان و آن‌ها  برنامه‌ریزی کرد. تجربه کانون هواداران تیم‌هایی مانند سپاهان، تراکتور و…  در این زمینه می‌تواند راه‌گشا باشد.

به نظر نگارنده صعود این تیم به لیگ برتر بزرگ‌ترین و شیرین‌ترین رخداد ورزشی و حتی سیاسی و اجتماعی استان در سال‌های اخیر محسوب می‌شود و پایانی دراماتیک برای این سال تلخ است.

لینک کوتاه : https://farvardinemruz.ir/?p=9808

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.