اطلاعیه

  • امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
3
یک خبر و توئیتی که چندان بی‌ربط هم نیست

مسمومیتهای سریالی و سرنخ احتمالی

  • کد خبر : 9811
  • 15 مارس 2023 - 13:21
<strong>مسمومیت</strong>‌<strong>های سریالی و سرنخ احتمالی</strong>
وقتی به اتفاق بچه‌ها وارد کلاس شدیم، حس کردم بوی تخم‌مرغ گندیده و گوگرد می‌آید؛ بعضی از بچه‌ها لحظاتی بعد حالشان بد شد و ناچار شدم همه را به داخل حیاط مدرسه ببرم؛ چند کلاس دیگر هم دچار همین مشکل شده بودند. گرچه چند دقیقه بعد، غیر از دانش‌آموزی که بیماری زمینه‌ای دارد، حال بقیه رو به بهبودی گذاشت و نیازی به آمبولانس و بیمارستان نبود، اما استرس و اضطراب ناشی از آن، چند روز در میان بچه‌ها بود.» این روایت، گفته‌های یک معلم دبستان دخترانه در روستایی در حوالی قزوین درباره مسمومیت هر چند خفیف تعدادی از دانش‌آموزان این واحد آموزشی است.

چندی است که اتفاقی مشکوک مسمومیت دانش‌آموزان مدارس دخترانه، افکار عمومی را درگیر خود کرده است؛ ماجرایی که از شهر قم آغاز شد و با گذشت حدود چهار ماه، به طور کامل رمزگشایی نشده است. این اتفاق بعد از قم، در مدارس شماری دیگر از شهرهای کشور نیز رخ داد و در میانه اسفندماه به قزوین رسید و ۲۵دانش‌آموز قزوینی و ۱۷دانش‌آموز آبیکی را مسموم کرد و برای ساعاتی به بیمارستان‌ کشاند.

حادثه‌ای که کبیری معاون استاندار قزوین، عامل آن‌ را استفاده دانش‌آموزان از اسپری فلفل اعلام کرد، اما مدیرکل آموزش و پرورش در اظهاراتی متناقض، انتشار گازی نامشخص در خارج از مدرسه را عامل مسمومیت دانش‌آموزان عنوان می‌کند!

در حالی که شایعات و گمانه‌زنی‌ها درباره مسمومیت‌های سریالی دختران، باعث نگرانی شدید والدین شده و اعتراض‌های گسترده‌ای را نیز برانگیخت، ورود رهبر انقلاب و دستور اکید ایشان برای پیگیری موضوع، روند این پرونده را توسط دستگاه‌های مسئول برای شناسایی و دستگیری عوامل ماجرایی که رهبری آن را «جنایتی غیرقابل اغماض» خواندند، وارد مرحله تازه‌ای کرد.

با این همه، در پی تعیین نماینده ویژه دادستان قزوین به منظور پیگیری علل و عوامل این مسمومیت‌ها، کانالی به نام «محرمانه قزوین» ادعا کرد: «یکی از عوامل مسمومیت‌های سریالی در قزوین دستگیر شد»؛ ادعایی که از سوی مقام‌های مسئول نه تایید شد و نه تکذیب، اما دو روز پس از انتشار آن، دبیر جبهه پایداری قزوین در توئیتی که با هشتک «مسمومیت دانش‌آموزان» منتشر کرد، نوشت: «طرف بیش از دو سال است که از یک مسئولیت کنار گذاشته شده و کلا منفک شده [است]، حالا مجموعه‌ای که خود را انقلابی می‌داند در تیتر خبر دستگیری او زده مسئول سابق دفتر استانی؛ چنین رفتاری یا رذالت است یا حماقت»!

گرچه مشخص نیست که «طرف» کیست و «کدام مجموعه انقلابی» این خبر را منتشر کرده، اما می‌توان از توئیت حامد کبودوند، به ربط احتمالی آن با خبر کانال «محرمانه» پی برد؛ خبری که سکوت مسئولان ذیربط در قبال آن، نشان می‌دهد سرنخ مسمومیت‌های سریالی در استان به‌دست آمده است!

لینک کوتاه : https://farvardinemruz.ir/?p=9811

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 4در انتظار بررسی : 4انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.