اطلاعیه

  • امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 16 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
2
مدیرعامل گروه بهداشتی فیروز:

قانون بازنشستگی پیش از موعد معلولان اجرایی شود

  • کد خبر : 9771
  • 14 مارس 2023 - 14:00
قانون بازنشستگی پیش از موعد معلولان اجرایی شود
مدیرعامل گروه بهداشتی فیروز گفت: از نمایندگان مجلس انتظار داریم با تخصیص اعتبار زمینه اجرایی شدن قانون بازنشستگی پیش از موعد معلولان را مهیا کنند تا مشکلات معلولان تا حدودی برطرف شود.

به گزارش گروه اقتصاد فروردین امروز؛ سید محمد موسوی، مدیرعامل گروه بهداشتی فیروزدر جمع خبرنگاران گفت: قانون جامع حمایت از معلولان در سال۱۳۸۳مطرح شد و به علت نواقصی که در قانون جامع حمایت از معلولان وجود داشت در سال۹۶ اصلاحاتی از سوی مجلس برای آن صورت گرفت اما یک بند مهم دارد که اجرایی شدن این قانون را منوط به بودجه می کند و به همین علت این کار هنوز اجرایی نشده است.

این مسئول ادامه داد: همه دستگاه‌ها باید بر اساس قانون به وظایف خود در مقابل معلولان عمل کنند تا مشکلات این گروه برطرف شود و امیدواریم که اعتبار ویژه قانون جامع حمایت از معلولان را تامین کنند تا این کار متوقف نماند.

او افزود: اجرای قانون بازنشستگی پیش از موعد معلولان از مشکلات دیگر این گروه در جامعه است که باید به دلیل مشکلات جسمی، این افراد ۲۰ساله بازنشسته شوند، بنابراین از نمایندگان مجلس می‌خواهیم که اعتباراتی را برای اجرایی شدن این قانون تخصیص دهند تا این مشکلات برطرف شود.

رئیس هیئت مدیره کانون معلولین توانا گفت: در حال حاضر توانسته ایم در شرکت فیروز برای هزار نفر از معلولان شغل ایجاد کنیم و خوشحالیم که با  راه اندازی این مجموعه در قزوین هیچ معلول متکدی نداریم.

موسوی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در خصوص  تعدیل ۴۵نیرو در شرکت فیروز توضیح داد: تعدیل نیرو در این مجموعه با بررسی دقیق وضعیت نیروها و تامین حقوق آن‌ها انجام شده است تا افرادی که در نوبت هستند نیز بتوانند در این شرکت مشغول به کار شوند.

مدیرعامل گروه بهداشتی فیروز اظهارکرد: پروژه مازندران به عنوان یک پروژه مهم اقتصادی که همه منافع آن به معلولینی که امکان تحصیل ندارند اختصاص داده می‌شود، با بی‌مهری‌های مسئولان دچار توقف شده و با مشکلات قضایی نیز روبه رو شد که دوباره پیگیر گرفتن مجوز برای راه‌اندازی این پروژه هستیم.

لینک کوتاه : https://farvardinemruz.ir/?p=9771

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.