اطلاعیه

  • امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 18 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
2
مهدی عبدیان، سرلیست ائتلاف تحول و شفافیت مطرح کرد؛

اتاق قزوین حامی دولت بود تا بخش خصوصی

  • کد خبر : 9697
  • 06 مارس 2023 - 15:53
اتاق قزوین حامی دولت بود تا بخش خصوصی
مهدی عبدیان، فعال صنعتی و سرلیست ائتلاف تحول و شفافیت با انتقاد از عملکرد چهارساله اتاق بازرگانی قزوین گفت: اتاق بازرگانی قزوین در چهار سال گذشته جهت‌گیری مناسبی نداشت و بیشتر حامی دولتی‌ها بود تا بخش خصوصی.

به گزارش گروه اقتصاد هفته‌نامه فروردین امروز؛ ششمین دوره انتخابات هیات رییسه اتاق بازرگانی قزوین بیستم اسفندماه برگزار می‌شود و در ایام تبلیغات انتخابات، نشست خبری ائتلاف تحول و شفافیت با حضور اصحاب رسانه در تالار ایرانیان برگزار شد.

در این نشست مهدی عبدیان که نقش محوری در شکل‌گیری این ائتلاف دارد با صراحت لهجه و شفافیت به بیان مشکلات و چرایی شرکت در این دوره انتخابات پرداخت و انتقاد صریحی به وضعیت اتاق بازرگانی قزوین در چهار سال گذشته داشت.

عبدیان در این نشست به خروج قطار اتاق بازرگانی قزوین از ریل اصلی و ضرورت بازگشت به مسیر اشاره کرد و گفت: در این دوره شعارهای خوبی داده شد ولی عملی نشد و اتاق بازرگانی قزوین در چهار سال گذشته جهت‌گیری مناسبی نداشت و بیشتر حامی دولتی ها بود تا بخش خصوصی.

عضو ائتلاف تحول و شفافیت به ارائه توضیحاتی درخصوص شکل‌گیری این ائتلاف پرداخت و گفت: ائتلاف تحول و شفافیت متشکل از ۱۵نفر از فعالان اقتصادی شاخص و باسابقه در حوزه‌های مختلف کشاورزی، فولاد، حقوقی، هیدروکربن‌ها، پلیمر، دانش‌بنیان، شیمیایی و لوازم خانگی است که با شعار “توسعه و پیشرفت کسب‌وکار با نوآوری در خدمات” فعالیت خود را آغاز کرده و بدون تردید اگر این گروه آرای اعضا را به خود جلب کند؛ می‌تواند با ایده‌ها و برنامه‌های خود گره‌گشای مشکلات واحدهای صنعتی باشد و اشتغال و اقتصاد استان را متحول کند.

او با اشاره به اینکه اعضای این ائتلاف بیش از ۵هزار شغل ایجاد کرده‌اند و بخش مهمی از صادرات استان را برعهده دارند؛ افزود: متاسفانه در دوره‌های قبل اعضای اتاق ایران و نماینده‌هایی که شرکت می‌کردند از جنس تولید و صادرات نبودند تا دغدغه دفاع از تولیدکننده را داشته باشند و با تصمیم‌های غیرکارشناسی فشارها به صادرکنندگان و تولیدکنندگان را مضاعف کردند.

عبدیان با بیان اینکه جزو ۵استان صنعتی در کشور هستیم، اظهارکرد: با وجود بیش از ۳هزار و ۶۰۰واحد تولیدی و صنعتی در استان و حجم بالای صادرات در حال حاضر با مشکلات عدیده‌ای مواجه هستیم و در هیچ دوره‌ای به جایگاه واقعی خود نرسیدیم که اگر اتاق بازرگانی و اعضای آن از اقتدار و کارآیی لازم برخوردار بود؛ می‌توانست پشتیبان فعالان اقتصادی باشد و به رشد توسعه اقتصادی استان کمک کند.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان استان قزوین در ادامه تصریح کرد: اتاق بازرگانی نهاد بسیار مهمی است و معتقدیم اگر مشکل تولید و صادرات در استان حل شود بسیاری از مسائل اجتماعی هم حل می‌شود.

این فعال اقتصادی با بیان اینکه در چهار سال گذشته درجا زدیم و بازارهای هدف خود را از دست دادیم؛ گفت: اتاق ایران از شفافیت مالی برخوردار نبوده و با توجه به درآمد بیش از هزارمیلیارد تومانی و سرمایه ۵هزارمیلیارد تومانی که متعلق به فعالان اقتصادی است؛ نتوانسته حامی تولیدکننده و صادرکننده باشد.

عضو ائتلاف تحول و شفافیت ادامه داد: معتقدیم اتاق بازرگانی نیازمند تغییر است و انتقادهایی نیز به شیوه کاری و مدیریتی فعلی وارد است و علی‌رغم شعارهایی که در این دوره داده شد حتی یک مورد آن هم اجرا نشد.

او در پایان به برنامه‌های این ائتلاف اشاره کرد و گفت: در صورت انتخاب این ائتلاف متعهد می‌شویم که بسیار شفاف و صادق عمل کنیم و صورتحساب‌های مالی خود را در دسترس اعضا قرار دهیم و ارتباط فعال با رسانه‌ها داشته باشیم.

عبدیان با تاکید بر اینکه رویکرد ما حمایت جدی و واقعی از تشکل‌های مرتبط با صنعت، تولید و صادرات خواهد بود؛ بیان کرد: امیدواریم با اعتماد فعالان اقتصادی به مجموعه نامزدهای این ائتلاف؛ شاهد تحول و تغییرات اساسی در شیوه خدمت‌رسانی، دفاع از حقوق صنعتگران و نیز ارتقای جایگاه اتاق بازرگانی استان قزوین باشیم.

در ادامه این نشست سایر اعضای ائتلاف؛ انتقادات خود را در خصوص روند فعالیت اتاق بازرگانی و برنامه‌های آینده ارائه کردند و به سوالات خبرنگاران پاسخ دادند.

لینک کوتاه : https://farvardinemruz.ir/?p=9697

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.