اطلاعیه

  • امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 16 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
3
وعده‌های صباغی در سال جاری عملی نشد

شهرداری، بودجه اجرایی یا کاغذی

  • کد خبر : 9664
  • 19 فوریه 2023 - 9:30
شهرداری، بودجه اجرایی یا کاغذی
لایحه بودجه ۲۷۰۰میلیارد تومانی بودجه پیشنهادی سال۱۴۰۲ شهرداری قزوین در حالی با تاخیر قابل‌توجه در نیمه بهمن‌ماه توسط مهدی صباغی تقدیم شورای شهر شد که تاکنون میزان تحقق بودجه سال‌جاری شهرداری مشخص نشده است. این در حالی‌است که بودجه پیشنهادی نسبت به بودجه امسال، حدود 500میلیارد تومان معادل ۲۳درصد افزایش را نشان می‌دهد.

شهردار قزوین به هنگام تقدیم لایحه بودجه، میزان بودجه عمرانی شهرداری در سال آینده را ۱۶۰۰میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: سهم بودجه عمرانی از کل بودجه در سال آینده بیش از ۵۹درصد است که در مقایسه با بودجه عمرانی شهرداری در سال‌جاری ۶۰درصد افزایش یافته است.

صباغی همچنین از اختصاص هزار میلیارد تومان برای تامین هزینه‌های جاری در لایحه بودجه سال۱۴۰۲ خبر داد و افزود: ۳۷درصد از بودجه سال آینده صرف هزینه‌های جاری به‌ویژه حقوق کارکنان شهرداری خواهد شد که بودجه جاری در مقایسه با امسال حدود ۵۱درصد بیشتر شده است. به گفته او، ۱۰۰میلیارد تومان از بودجه سال آینده هم به پرداخت بدهی‌های شهرداری به پیمانکاران اختصاص یافته است.

صباغی در حالی لایحه بودجه پیشنهادی سال۱۴۰۲ شهرداری قزوین را در صحن علنی شورا تقدیم نمایندگان مردم در پارلمان محلی کرد که سال گذشته به هنگام ارایه لایحه بودجه، از اتمام همه پروژه‌های نیمه‌تمام شهرداری در سال۱۴۰۱ خبر داده بود؛ وعده‌ای که نه فقط محقق نشد که شهرداری حتی نتوانست پروژه خانه تئاتر را که با ۸۵درصد پیشرفت فیزیکی تحویل گرفته بود به اتمام برساند! او همچنین ششم بهمن سال گذشته، وعده تقدیم قریب‌الوقوع بودجه پنهانی شهرداری با ۵۰پروژه محرمانه را داده بود که خبری از این وعده نیز نشد.

شاید ناکامی شهردار صباغی در تحقق وعده‌هایش، سبب شد که رییس کمیسیون مالی شورای شهر در جلسه تقدیم لایحه بودجه پبشنهادی سال آینده شهرداری قزوین لب به انتقاد بگشاید و تاکید کند: یکی از سیاست‌ها و اولویت‌های شورای ششم تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام بود. طبق وعده‌های شهردار قرار بود که تا پایان امسال این موضوع محقق شود، اما متاسفانه هنوز شاهد پروژه‌های ناتمام در قزوین هستیم.

ولی چگینی با بیان اینکه در بودجه سال‌جاری برای اجرای ۱۲۸پروژه، بودجه مصوب شده بود که تاکنون هیچ اقدامی در این رابطه انجام نشده است، می‌افزاید: اگر در سال۱۴۰۲ هم فرمان شهرداری بخواهد در مسیر سال‌جاری بچرخد، فکر نمی‌کنم سال آینده هم بتوانیم سر خودمان را جلوی مردم بالا بگیریم.

با آنچه این عضو شورای شهر بدان تاکیدکرده، مشخص است ریل‌گذاری صباغی در شهرداری قزوین نه فقط به مقصدی به‌نام «توسعه شهری» منتهی نخواهد شد که شهر و شهروندان را نیز با چالش‌های جدی دیگری روبه‌رو خواهد کرد. چالش‌هایی که انبوه پروژه‌های نیمه‌تمام، ترافیک سردرگم و رها شده و افزایش آلاینده‌های زیست‌محیطی بخش اندکی از آن‌ها است.

لینک کوتاه : https://farvardinemruz.ir/?p=9664

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.