اطلاعیه

  • امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 10 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
3
نفی عملکرد مسئولان سابق چه رهاوری دارد؟

شب دراز است و قلندر بیدار

  • کد خبر : 9630
  • 07 فوریه 2023 - 9:23
<strong>شب دراز است و قلندر بیدار</strong>
18ماه از استقرار دولت سیزدهم سپری شده و در حالی که تورم افسار گسیخته و گرانی فزاینده، هر روز وضعیت معیشت مردم را با بحرانی تازه روبه‌رو می‌کند و پروژه‌های کلان کشور در گیرودار مشکلات متعدد، دچار چالش جدی شده، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین مدعی است که در دولت قبل هیچ پروژه عمرانی در استان تعریف و آغاز نشده و هیچ پروژه مانده از دولت‌های قبل نیز در هشت سال دولت روحانی در قزوین به انجام نرسیده است.

مهدی رجحانی که در نشست فعالان رسانه‌ای استان با اعلایی استاندار سخن می‌گفت، با بیان اینکه، همه پروژه‌های زمین مانده در استان متعلق به قبل [از دولت روحانی] است، می‌گوید: ولی در دوره ما، شهرک انرژی و بازار آب تعریف شد و به نتیجه رسید. تبدیل فرودگاه کشاورزی به باری و مسافربری همت شد و دارد به نتیجه می‌رسد. شهرک عظیمیه ۳۱سال زمین مانده بود، به نتیجه رسید. همچنین مشکل شهرک اندیشه پس از ۲۱سال حل شد.

سخنان او در حالی‌است که او پیش از این از آغاز به کار شهرک انرژی در آبان ماه و راه‌اندازی بازار آب از آذرماه امسال خبر داده بود، اما تاکنون نه خبری از آغاز به‌کار شهرک انرژی است و نه بازار آبی راه‌اندازی شده است. همچنان که هنوز آنچه درباره شهرک عظیمیه نیز عنوان شده، ملموس نیست و مشکل اندیشه هم، ناشی از تشکیل پرونده قضایی طی ۲سال گذشته بوده است، اما اعلام مشکل ۲۱ساله برای شهرکی که حدود ۱۱سال از استقرار ناحیه شهرداری در آن می‌گذرد، ادعایی عجیب است!

گرچه معاون استاندار می‌افزاید: «البته حرف من تحقیق شده نیست و شهود من در سیزده ماه حضورم در استان است»، اما خطاب به مدیر مسئول یک نشریه تاکید می‌کند: «شما که با دولت قبل ارتباط داشتید سه پروژه را نام ببرید که در آن دولت تعریف و آغاز شده باشد و یا از قبل مانده و پایان گرفته است.»

در حالی که با یک سرچ ساده در «گوگل» امکان دستیابی به اطلاعات مربوط به پروژه‌های اجرایی شده یا پایان یافته در دولت قبل در دسترس است، اما مشخص نیست این مسئول چگونه کلنگ‌زنی بیمارستان ۷۰۰تختخوابی در سال۱۳۹۵، آغاز عملیات اجرایی پروژه‌های انتقال طرح آبرسانی از سد طالقان به استان قزوین؛ طرح آبرسانی به شهر قزوین از بیدستان و فاز یک پروژه هفت دره منطقه گردشگری باراجین با حضور رییس‌جمهور وقت در اردیبهشت۱۳۹۶ را نادیده می‌گیرد.

همچنین طرح خط انتقال گاز الموت، طرح گازرسانی به شهرهای معلم کلایه و رازمیان، فاز اول طرح توسعه سامانه نوین آبیاری، مرکز شتاب‌دهی نوآوری و زیرساخت فناوری و رونمایی از بزرگترین پروژه تحقیقاتی پایه کشور در رشته‌های فیزیک پایه و… با کاربردهایی در سلول‌های بنیادی و آغاز عملیات اجرایی طرح شتابگر ملی ایران و پروژه‌های متعدد دیگر که در دولت قبل تعریف و عملیاتی شدند.

رُجحانی همچنین در این نشست، به وضعیت گردشگری در استان اشاره کرده و با تاکید بر اینکه، تعریف پروژه‌های متعدد که برخی از آن‌ها مانند «گراند هتل» از قبل سرمایه‌گذاری نداشت، آیا توسعه گردشگری نیست؟ عنوان می‌کند: برخی می‌گویند پروژه گراند هتل در چند ماه گذشته زمین مانده است؛ این نکته را در نظر بگیرید که در ماه‌های اخیر فضای کشور برای سرمایه‌گذاری مناسب نبود و هیچ سرمایه‌گذاری در فضای نامناسب در مناقصه شرکت نمی‌کند. فراخوان داده شد، کسی نیامد؛ اما مجددا فراخوان شده و با اصرار و مذاکره در حال جذب سرمایه‌گذار برای گراند هتل هستیم.

اینکه او تاکید می‌کند «گراند هتل» از قبل سرمایه‌گذار نداشت نیز از موارد قابل تامل! اظهارات اوست. سِمِگا (شرکت سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی و گردشگری ایران) وابسته به بانک گردشگری، سرمایه‌گذار این پروژه بود که به گفته خزائلی، مدیرکل میراث فرهنگی، «پس از تجهیز کارگاه و اجرای استحکام‌بندی بنا در طبقات زیرین تا ۸۰درصد پیشرفت فیزیکی، به علت پاره‌ای از مسایل اقتصادی، قرارداد خود با صندوق احیا و بهره‌برداری از اماکن تاریخی را در تیرماه۱۴۰۰ اقاله کرد» و از آغاز دولت رییسی تاکنون، سرمایه‌گذار جدیدی جذب نشده است!

آیا نادیده گرفتن اقدامات و عملکرد مسئولان سابق تا آنجا که به صراحت انجام پروژه‌های عمرانی طی ۸سال فعالیت دولت قبل در استان را به‌کلی نفی کنیم و یا معدود اقدامات انجام شده در طول یک سال و نیم گذشته را بزرگ‌نمایی کنیم، می‌تواند از مسئولان کنونی، مدیران متفاوت از همه مدیران گذشته در ذهن مردم استان ترسیم کند؟ یا به مصداق ضرب‌المثل «شب دراز است و قلندر بیدار»، فرجام کار دولت‌ها را در عملکرد آنان قضاوت خواهند کرد؛ نه وعده‌های مکررشان!

لینک کوتاه : https://farvardinemruz.ir/?p=9630

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 3در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.