اطلاعیه

  • امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
4
مدیرعامل آریان فولاد در جمع خبرنگاران:

کمبود انرژی صنعت فولاد را بحرانی کرد

  • کد خبر : 9609
  • 24 ژانویه 2023 - 11:50
کمبود انرژی صنعت فولاد را بحرانی کرد
مدیرعامل شرکت آریان فولاد گفت: کمبود گاز و برق برنامه‌های تولید و اشتغال و سودآوری را دچار بحران کرده که پیشنهاد می‌کنیم به جای تعطیلی مداوم و روزانه و بلاتکلیفی تمام عوامل؛ به صورت نوبتی شرکت‌ها را مطابق برنامه یک هفته یا یک ماه یا هر زمانی که شرایط ایجاب می‌کند؛ متوقف کنند.

به گزارش فروردین امروز؛ بهمن قاسمی، مدیرعامل شرکت آریان فولاد در جمع خبرنگاران گفت: مجتمع آریان فولاد با بیش از ۲۰ سال سابقه فعالیت هم اکنون با ۵ خط نورد با ظرفیت بیش از ۲ میلیون تن با بالاترین کیفیت و دو خط ذوب القایی ۲۰ تن و نیز یک خط ذوب قوس الکتریکی ۲۰ تن در حال فعالیت است که با افزایش ظرفیت برق؛ سه خط القایی ۵۰ تن با ظرفیت حدود ۳۵۰ هزار تن سال آینده به بهره برداری می رسد.

او به ظرفیت تولید شرکت اشاره کرد و افزود: این شرکت با حدود ۴۰درصد ظرفیت فعالیت می‌کند و در ۹ماه گذشته به دلیل کمبود منابع انرژی و تعطیلی‌های متوالی ۶۰۰هزارتن انواع محصولات تولید داشته که پیش بینی می کنیم تا آخر سال به ۸۰۰هزارتن تولید و ۴۰درصد ظرفیت برسیم.

مدیرعامل آریان فولاد درخصوص پروژه‌های در دست اقدام شرکت توضیح داد: افزایش قدرت برق از ۵۷به ۱۲۴مگاوات و طرح انتقال آب فاضلاب بویین زهرا به مجتمع؛ از پروژه های در دست اقدام شرکت می‌باشد که امیدواریم در بهار سال آینده به بهره برداری برسد.

قاسمی با بیان اینکه تامین مواداولیه یکی از چالش های اصلی صنعت فولاد است که به صورت قطره‌چکانی در بورس کالا عرضه می شود، گفت: در بورس کالا ابتدایی‌ترین قانون در تمام دنیا مرجع بودن قیمت پایانی روز قبل برای فعالیت جلسه بعد می‌باشد که متاسفانه توجهی نمی‌شود و سیاست های بورس کالا در برخورد با شرکت ها اعم از خریداران و عرضه کنندگان به یک تغییر اساسی نیاز دارد.

این صنعتگر نمونه ادامه داد: از اوایل اردیبهشت تا اواخر شهریور مشکل برق و در زمستان نیز کمبود گاز و برق برنامه‌های تولید و اشتغال و سودآوری را دچار بحران می‌کند که پیشنهاد می‌کنیم به جای تعطیلی مداوم و روزانه و بلاتکلیفی تمام عوامل به صورت نوبتی شرکت ها را مطابق برنامه یک هفته یا یک ماه یا هر زمانی که شرایط مقدور است؛ متوقف کنند.

این فعال اقتصادی خواستار پرداخت حقوق کارگران به صورت ارز رایج کشور شد و گفت: هر دولتی معمولا سعی می‌کند یک کار ماندگار از خود به یادگار بگذارد که ما متواضعانه از دولت و ریاست محترم جمهور استدعا داریم مبلغ دستمزد را به حداقل برابری دائمی ۳۰۰ دلار در ماه تثبیت کنند و مقرر شود در هر موقعیتی از سال حتی به دفعات (مانند اکثر کشورهای جهان) بالاترین مبلغ لحظه ای دلار مبنای ادامه دستمزد ماهانه باشد و در صورت پایین آمدن نرخ دلار یا ارز مقرر دستمزد تعدیل نشود.

شرکت آریان فولاد در سال۱۳۸۰ با هدف تولید انواع مقاطع فولادی اعم از نبشی، ناودانی، تیرآهن، ریل و میلگرد در شهرستان بوئین‌زهرا تاسیس و در حال حاضر این مجموعه به یکی از بزرگترین تولیدکنندگان مقاطع فولادی تمام خصوصی در کشور و خاورمیانه تبدیل شده است.

لینک کوتاه : https://farvardinemruz.ir/?p=9609

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.