اطلاعیه

  • امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
4
دقیقی از علت شکست «شمس آذر» در خرم‌آباد می‌گوید

شکست تلخ صدرنشین در هفته دهم

  • کد خبر : 9488
  • 29 اکتبر 2022 - 13:16
شکست تلخ صدرنشین در هفته دهم
«شمس آذر» تیم صدرنشین لیگ دسته اول فوتبال کشور در هفته دهم این مسابقات با سه گل مغلوب تیم خیبر خرم‌آباد شد. در این بازی که در خرم‌آباد برگزار شد تیم خیبر با گل‌های سینا حاتمی، رضا صدری و مهرداد قنبری توانست شمس آذر را شکست دهد. تک گل شمس آذر در این بازی را رحمان جعفری به ثمر رساند. شمس آذر با این باخت با ۲۰امتیاز و اختلاف گل بهتر نسبت به استقلال ملاثانی و بعد از فجر سپاسی در رده دوم لیگ دسته یک قرار گرفت.

* اشتباهات فردی کار دست تیم ما داد

در پی این شکست سنگین، سعید دقیقی سرمربی تیم فوتبال شمس‌آذر قزوین در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران پس از بازی، با بیان اینکه بازی را باید به چند بخش تقسیم کنیم، گفت: تا قبل از گل خیبر بر بازی مسلط بودیم و توانستیم موقعیت‌هایی را ایجاد کنیم، اما با گل بدی که خوردیم شیرازه تیم به هم ریخت و متأسفانه روی اشتباهات فردی گل دوم را دریافت کردیم و با این وضعیت کار ما سخت شد.

او افزود: با تغییراتی که دادیم در شروع بازی در نیمه دوم خوب بودیم و توانستیم گل دوم را بزنیم، اما به دلیل افت بدنی تیم تغییراتی را ایجاد کردیم، ولی بازیکنان جانشین ضعیف حاضر شدند. این در حالی بود که ۵بازیکن اصلی تیم از جمله میلاد احمدی، عباس عسگری، وحید نعمتی، علی گودرزی و کنعان طاهرزادگان را در اختیار نداشتیم و در نیمکت هم شرایط ما خوب نبود.

سرمربی تیم فوتبال شمس‌آذر با بیان اینکه دریافت سه گل اصلاً شایسته تیم مقتدر ما نیست، اضافه کرد: خیلی راحت گل می‌خوریم که باید این ایراد رفع شود، اما باید تاکید کنم که تیم خوب و همدلی داریم و برادرانه در کنار یکدیگر تلاش می‌کنیم تا به زودی صدر جدول را پس بگیریم.

* امسال دو گل مسلم ما را مردود کردند

دقیقی که نوزدهم مهرماه و در جریان مسابقه تیمش با مس شهربابک انتقاد شدیدی را نسبت به داوری‌های لیگ یک مطرح کرده بود، در این باره می‌گوید: از فصل گذشته اشتباهات داوری به ضرر شمس‌آذر بوده است و امسال دو گل مسلم ما را مردود اعلام کردند. من خودم در فدراسیون فوتبال بوده‌ام و آقای تاج و اعضای هیات رییسه دوستان خوبم هستند؛ گرچه حالا وارد مربیگری شده‌ام و موفق بوده‌ام، اما سر من را که جزو افراد فدراسیون هستم؛ بریده‌اند، پس آن کسی که بی پشت و پناه است را چه می‌کنند؟

او اضافه می‌کند: برای من سوال است که هر مرتبه صحنه‌های بازی را به آقای افشاریان می‌دهم ایشان می‌گوید حق با شماست. تا کی؟ تا کجا؟ بروید صحنه‌های بازی ما را ببینید که چگونه ضرر کرده‌ایم. به شدت عملکرد داوری در لیگ یک ضعیف است. در هشت بازی دو گل صد در صد درست ما را مردود کرده‌اند. من از فصل گذشته تا حالا ۱۷بازی سرمربی بوده‌ام. خواهش می‌کنم بروید و ببینید آیا یک صحنه به نفع شمس آذر سوت زده‌اند یا خیر؟ در دیدار با مس شهربابک اگر پنالتی مسلم ما را می‌گرفتند بازی را برنده بودیم و اختلاف امتیاز در صدر جدول داشتیم.

سرمربی شمس‌آذر می‌افزاید: از آقای تاج خواهش می‌کنم نظارت بیشتری داشته باشند. نزدیک جام جهانی هستیم و مطمئنا بیشتر حواس سمت آمادگی تیم ملی است. اما اگر همین تیم‌ها و بخش خصوصی نباشد، فوتبال و جایگاه ما معنی ندارد. این آسیب‌ها تکلیف تیم صعود کننده را مشخص می‌کند. شاید همین دو امتیاز آخر فصل ما را از صعود به لیگ برتر دور کند. آن موقع چه کسی جوابگو است؟ فرق آن ۷۰،۸۰ میلیارد خواهد بود.

دقیقی تاکید می‌کند: حداقل اگر VAR نیست، کیفیت داوری را بهتر کنید. من برای آقای تارخ احترام زیادی قائلم، اما اشتباه بسیار خنده‌داری کردند. قشر داوری ما بسیار شریف هستند و امکانات کمی در اختیار آن‌ها است، اما حق بخش خصوصی که با هزار آرزو به فوتبال آمده نباید نادیده گرفته شده یا خورده شود.

* یک سری گلایهها سبب استعفایم شد

وی در مورد بازپس‌گیری صدرنشینی تیمش در لیگ دسته اول فوتبال کشور ادامه می‌دهد: اهداف بلندمدت و کوتاه‌مدت داشته‌ایم. ما فصل گذشته در قعر جدول بودیم و هدفمان ماندن در لیگ بود که رخ داد. سپس به هدف دیگر یعنی کسب رتبه تک رقمی رسیدیم. امسال هم برنامه‌ریزی کردیم که مقابل تیم‌های پولدار و قدیمی مثل مس شهر‌بابک، سایپا، چادرملو، فجر سپاسی، خیبر و استقلال خوزستان رقابت کنیم. بودجه ما در این دوره از مسابقات کمتر از ۲۰میلیارد تومان است ولی با این بضاعت مقابل رقیبان قدرتمند، اتفاق خوب و پیروزی‌های شیرینی را رقم زده‌ایم.

این مربی جوان و موفق قزوینی که چندی پیش به صورت ناگهانی و غافلگیرانه از هدایت شمس آذر استعفا داد، اما در پی گفت‌وگو و توافق با مالکین باشگاه، بازگشت دوباره‌ای به این تیم داشت، درباره علت استعفای خود عنوان می‌کند: من نگاهم نسبت به مالکین باشگاه فقط به عنوان سرمربی تحت قرارداد باشگاه نیست؛ شمس آذر تیم شهر من است و خدمت کرده‌ام. از لحاظ مالی کمترین چشم‌داشت را دارم و فقط می‌‌خواهم تیم شهرم موفق باشد.

دقیقی همچنین خاطرنشان می‌کند: بالاخره یک سری گلایه بین من و مالکین شمس آذر بود که منجربه استعفا شد. من یا باید به عنوان هوادار قزوینی به تیم نگاه کنم و تا آخر از زحمات مالکین باشگاه تشکر کنم؛ آنها فوتبال قزوین را زنده‌ کرده‌اند و این غیرقابل انکار است. اما اگر بخواهم‌ به عنوان سرمربی‌ای که اتفاقات خوبی رقم زده به قضیه نگاه کنم باید گلایه‌ها مطرح و رفع می‌شد که همینطور هم شد و مسایل با صحبت حل شد، هر چند برخی موضوعات دیگر هنوز وجود دارد. ولی در هر صورت مجموع مدیریت و کادر فنی تلاش خودشان را برای موفقیت تیم می‌کنند و چشم‌داشت کمی هم دارند.

لینک کوتاه : https://farvardinemruz.ir/?p=9488

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.