اطلاعیه

  • امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
2
مدیرشعب بانک کشاورزی استان قزوین:

حمایت از واحدهای تولیدی در اولویت بانک کشاورزی قرار دارد

  • کد خبر : 9159
  • 15 ژوئن 2022 - 15:26
حمایت از واحدهای تولیدی در اولویت بانک کشاورزی قرار دارد
مدیرشعب بانک کشاورزی استان قزوین گفت: خودکفایی بخش کشاورزی و حمایت از واحدهای تولیدی در راستای حفظ و ارتقای امنیت غذایی کشور از رسالت‌های بزرگ این بانک است.

به گزارش فروردین امروز؛ موسی رمرودی، مدیرشعب بانک کشاورزی قزوین به مناسبت هشتادونهمین سالروز تاسیس بانک کشاورزی اظهار کرد: خودکفایی بخش کشاورزی و حمایت از واحدهای تولیدی در راستای حفظ و ارتقای امنیت غذایی کشور از رسالت‌های بزرگ این بانک است.

او افزود: بانک کشاورزی هم‌سو با سیاست‌های دولت، با هدف رونق واحدهای تولیدی دام‌وطیور و تامین امنیت غذایی کشور، صدور دامدارکارت و پرداخت تسهیلات خرید نهاده‌های دامی را در دستور کار قرار داده است و با تسهیل شرایط اعتبارسنجی و اخذ تضامین، تسهیلات با سهولت و سرعت بیشتری در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.

مدیرشعب بانک کشاورزی قزوین اظهارکرد: از ابتدای سال گذشته تاکنون ۱۷هزارو ۱۶۴فقره تسهیلات جمعا به مبلغ ۱۵هزار و ۵۱۳میلیارد ریال در بخش‌های مختلف کشاورزی پرداخت شده است.

رمرودی گفت: بانک کشاورزی پس از معرفی متقاضیان از سوی وزارت جهاد کشاورزی به شعب این بانک، تسهیلات یارانه‌دار خرید نهاده‌های دامی را از طریق سامانه بازارگاه با نرخ سود ۱۰درصد به واحدهای کوچک و ۱۲ تا ۱۵درصد به واحدهای متوسط و بزرگتر پرداخت می‌کند.

مدیرشعب بانک کشاورزی قزوین بیان کرد: از ابتدای اجرای این طرح تاکنون تخصیص اعتبار به مبلغ ۶۹۸میلیارد ریال به ۴۶۳واحد تولیدی پرداخت شده و همچنان در اولویت و دستور کار شعب این بانک در سطح استان قرار دارد.

رمرودی ادامه داد: در راستای تسهیل ازدواج و تحکیم بنیان خانواده در سال گذشته مبلغ  865میلیارد ريال تسهیلات قرض الحسنه ازدواج به ۹۹۴نفر از زوج‌های جوان پرداخت شده است.

او گفت: در سال گذشته برای احداث، بازسازی‌ونوسازی منازل روستایی  خصوصا “در مناطق غیر برخوردار ۱۱۵فقره تسهیلات به مبلغ ۱۱۵میلیارد ریال ازسوی این بانک پرداخت شده است.

رمرودی افزود: شعب این بانک مبلغ ۴۳۱میلیارد ريال تسهیلات از محل اعتبار بند ب تبصره۱۶ قانون و بند پ ماده۸۹ خوداشتغالی به معرفی‌شدگان کمیته امداد امام (ره)، بهزیستی، بنیاد شهید و بسیج سازندگی استان پرداخت کرده‌اند.

 او ادامه داد: این تسهیلات در راستای ایجاد مشاغل خانگی و طرح‌های خوداشتغالی به ۹۰۳نفر از معرفی‌شدگان پرداخت شده است.

مدیر بانک کشاورزی استان قزوین با اعلام پرداخت ۷۷۳میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون کشاورزی اظهار کرد: توسعه مکانیزاسیون نیز موضوع مهمی است که در این حوزه نیز در سال گذشته  432مورد تسهیلات به ارزش ۷۷۳میلیارد ریال پرداخت شده است.

او همچنین گفت: شعب بانک کشاورزی استان قزوین طی سال گذشته مبلغ ۲۷۲میلیارد ریال تسهیلات بذور گواهی‌شده گندم و جو و مبلغ هزار و ۶۵میلیارد ريال تسهیلات کاشت، داشت و برداشت محصولات زراعی پرداخت کرده‌اند.

پرداخت ۷۹۸میلیارد ريال تسهیلات گلخانه، دامداری، صنایع تبدیلی و تکمیلی و آب و خاک از محل اعتبارات بند الف تبصره۱۸ و ماده۵۲ بابت اجرای گسترده طرح‌های توسعه گلخانه‌های مدرن، پرداخت ۱۴میلیارد ريال تسهیلات طرح ملی توسعه اشتغال پایدار روستایی و عشایری به طرح‌ها و کسب‌وکار کوچک، پرداخت ۴۲۷میلیارد ريال تسهیلات بنگاه‌های کوچک و متوسط به  بنگاه‌های اقتصادی (رونق تولید و پرداخت مستقیم)، پرداخت ۱۴میلیارد ريال تسهیلات صندوق توسعه ملی، پرداخت ۳۸۰میلیارد ریال تسهیلات صادرات کشمش، پرداخت ۸۰۹میلیارد ريال تسهیلات تامین مالی بنگاه‌های کوچک و متوسط (پرداخت مستقیم)، پرداخت ۵۱میلیارد ريال تسهیلات جزء۱ و ۲ درمان بیماری‌های خاص و پرداخت  56میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه جزء۳ و جزء۴ کارگشایی از جمله اقدامات این بانک می باشد.

رمرودی در تشریح عملکرد این بانک برای مساعدت با کشاورزان در زمینه وصول مطالبات، خاطر نشان کرد: شعب بانک کشاورزی استان قزوین طی سال گذشته نسبت به  امهال بدهی دو هزار و ۸۱۷کشاورز خسارت دیده استان در چارچوب بند خ ماده۳۳ قانون برنامه ششم توسعه کشور به مبلغ اصل تسهیلات هزار و  343میلیارد ريال با جذب اعتبار به میزان ۵۶۰میلیارد ریال وهمچنین امهال تعداد ۱۴هزار  و ۱۶۰کشاورز خسارت‌دیده استان به مبلغ اصل تسهیلات یک هزار و ۹۹۱میلیارد ريال با جذب اعتبار ۹۵۶میلیارد ريال در سال‌های۱۳۹۶ لغایت۱۳۹۸ اقدام کردند و بخشودگی وجه التزام تسهیلات  بانکی کشاورزان استان طی ۱۲ماهه سال۱۴۰۰ بالغ بر ۴۲میلیارد ریال است.

او افزود: پرداخت کامل مطالبات گندم‌کاران به مبلغ ۵هزار و ۶۶۲میلیارد ریال و  پرداخت کامل مطالبات کلزاکاران به مبلغ ۵۱۸میلیارد ریال  از دیگر اقدامات بانک در طول سال گذشته است.

این مقام مسئول بیمه کشاورزی را از الزامات فعالیت در بخش کشاورزی دانست و اظهار کرد: از ابتدای سال زراعی تاکنون بیش از ۳۰هزار بیمه‌نامه در بخش‌های مختلف پرداخت شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد خوبی داشته و بیش از ۴۹۶میلیارد ریال غرامت به کشاورزان و دامداران استان پرداخت شده است.

مدیر بانک کشاورزی استان قزوین در پایان ابراز امیدواری کرد که با سرمایه‌گذاری‌های انجام شده طی سال‌های اخیر، استان قزوین درآینده نه چندان دور به یکی از قطب‌های کشاورزی مدرن و پیشرفته ایران تبدیل شده و نقش بیشتری را در حوزه کشاورزی ایفا کند.

لینک کوتاه : https://farvardinemruz.ir/?p=9159

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.