اطلاعیه

  • امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
6
با پنج پیروزی پی‌درپی ارزشمند خانگی صورت گرفت

پاتک شمس آذر به صدر جدول

  • کد خبر : 9005
  • 20 آوریل 2022 - 14:37
پاتک شمس آذر به صدر جدول
رقابت‌های لیگ دسته اول فوتبال کشور در حالی به روزهای حساس خود نزدیک می‌شود که این هفته با حضور گسترده تماشاگران در ورزشگاه‌ها، رفته رفته چهره تیم‌های صعود‌کننده و سقوط‌کننده مشخص می‌شود.

در پایان هفته بیست و ششم و با برگزاری این رقابت‌ها در بالای جدول، تیم قدیمی و با ریشه «ملوان انزلی» با سابقه ۵۰سال تیم‌داری پس از نزدیک به یک دهه دوری از لیگ برتر، کاندیدای اصلی صعود است. این تیم هم‌اکنون با ۵۶امتیاز صدرنشین است. تیم «مس کرمان» دیگر تیم صنعتی و پرهزینه لیگ یک نیز با فاصله اندکی، بخت دوم صعود به لیگ برتر خواهد بود.

در این میان، نماینده کرمان هم با ۵۱امتیاز تعقیب‌کننده انزلی‌چی‌هاست و دیگر تیم‌های بالای جدول نیز با فاصله تقریبا ۱۲ و ۱۳امتیازی در تلاش هستند تا با لغزش احتمالی ملوان و مس، فاصله خود را در هشت هفته پایانی با این تیم‌ها کم کرده و شانسی برای صعود داشته باشند. تیم‌هایی مانند «خیبر لرستان» و «آرمان گهر سیرجان» سرسختانه می‌کوشند تا شاید بتوانند خود را به رده‌های بالای جدول برسانند که البته کار بسیار سختی پیش‌روی خود دارند.

با این همه، تیم فوتبال شمس آذر قزوین در هفته بیست و ششم لیگ دسته یک فوتبال باشگاهی کشور موفق شد در یک بازی نزدیک و سخت، با تک گل محمد‌رضا شیرزادی، تیم ماشین‌سازی تبریز را شکست دهد. این بازی به میزبانی قزوین و با حضور تماشاگران در ورزشگاه سردار آزادگان برگزار شد و شاگردان سعید دقیقی در نیم فصل دوم در ۵بازی که میزبان بودند، توانستند در هر ۵بازی تیم برتر میدان باشند و با کسب ۱۵امتیاز از مسابقات خانگی یک رکورد جانانه به نام خود ثبت کنند.

با توجه به نتایج هفته بیست و ششم و ۳۲امتیاز به دست آمده توسط تیم شمس‌آذر، این تیم در میانه‌های جدول در رده سیزدهم قرار دارد و چشم به بازی‌های مهم هفته‌های آتی خواهد داشت.

هفته گذشته اما در شهر قزوین، تیم فوتبال شمس‌آذر که اولین میزبانی خود با حضور بخشی از تماشاگران را تجربه می‌کرد در یک بازی نزدیک و پراسترس موفق شد تیم خوب خوشه طلایی ساوه را ۲بر۱ شکست دهد. شاگردان سعید دقیقی که خوب می‌دانستند با حضور اندک تماشاگر هم می‌توانند روحیه بگیرند در یک بازی مهیج و تماشایی ۳امتیاز حساس و مهم این دیدار را کسب کردند تا اندکی از تیم‌های پایین جدول دور شوند.

تیم فوتبال شمس‌آذر قزوین با خرید امتیاز باشگاه «بادران تهران» وارد لیگ یک شده و با صرف هزینه‌های سنگین به مصاف تیم‌های مدعی و با سابقه لیگ رفته است. این تیم ابتدا با هدایت «پژواک کرم پور» در ۱۸بازی انجام شده تنها ۱۶امتیاز کسب کرد که از حیث میانگین امتیازاتی، نمره منفی بدست آورد و این نتایج در جدول رده‌بندی، تیم را در شرایط ناا‌مید‌کننده قرار داد.

بازی‌های سنگین، عدم تجربه مناسب کادر فنی تیم، عدم اعتماد به نفس و خودباوری بازیکنان، مصدومیت‌ها، محرومیت‌ها و… مشکلاتی بودند که سبب ایجاد تغییرات در کادر فنی این تیم شد. مدیران باشگاه با آغاز نیم فصل دوم در آستانه شروع مسابقات، سعید دقیقی را جایگزین پژواک کرم پور کردند. دقیقی که ۲-۳فصل پیش با کاسپین در لیگ دو نتوانسته بود به آرزوهای خود و البته خواسته‌های اهالی فوتبال استان یعنی رساندن کاسپین به جمع تیم‌های بالای جدول برسد، این بار با مطالعه بیشتر و شاید تجربه بهتری هدایت شمش‌آذر را بر عهده گرفت. داشتن انگیزه، عنصر جوانی و شناخت از شرایط فوتبال لیگ یک و دو، از جمله عواملی بودند که دقیقی را مجاب کرد هدایت این تیم را بر عهده گیرد.

دقیقی در شرایطی وارد مربی‌گری لیگ یک شد که حضور در شمش‌آذر اولین تجربه او در این زمینه است. حالا تیم تحت هدایت او از ۸بازی انجام داده خود، ۵برد در خانه کسب کرده است که یک آمار ایده‌آل می‌باشد. ۲باخت بیرون از خانه برابر خیبر لرستان و ویستا تورین تهران و تساوی بدون گل برابر مس شهر بابک نشان می‌دهد شمش‌آذر در نیم فصل دوم ابتدا دنبال کسب امتیاز است و سپس ارایه یک فوتبال خوب.

با نگاهی به جدول رده‌بندی و مسابقات مهم ۸هفته آینده، آنچه که می‌توان بازگو کرد این است که تیم شمس‌آذر، در ادامه راه، ‌بازی‌هایی به مراتب سخت و سنگینی نسبت به گذشته پیش روی خود خواهد داشت .ماشین سازی، ملوان، سایپا، شهرداری همدان، آرمان گهر، استقلال ملاثانی، قشقایی و… از جمله تیم‌های هستند که شاگردان دقیقی باید به مصاف آن‌ها بروند.

 جدال این تیم‌ها در پایین و میانه جدول، فشرده و داغ خواهد بود؛ در حالی که تیم‌های باسابقه شاهین بوشهر و ماشین‌سازی تبریز با نتایج افتضاح از نامزدهای اصلی سقوط هستند، تیم‌های رایکای بابل، استقلال ملاثانی، شمس‌آذر قزوین، شهرداری همدان، قشقایی شیراز، ویستا توربین تهران و سایپای تهران اما برای فرار از سقوط، رقابت تنگاتنگی با هم دارند که به طور قطع در هفته‌های پیش رو رقابت این تیم‌ها با توجه به فاصله نه چندان زیاد  با هم بسیار حساس و دیدنی خواهد بود و شاید کوچک‌ترین لغزش، بهای سنگینی برای این تیم‌ها در پی داشته باشد.

و نکته آخر این‌که، قطعا شمس‌آذر در ۸بازی باقی مانده در لیگ به حمایت تماشاگران و هواداران فوتبال قزوین نیاز دارد و به خصوص در باز‌ی‌های خانگی انتظار می‌رود تا تماشاگران قزوینی با حضور در ورزشگاه ۱۵هزار نفری سردار آزادگان از تیم شهرشان حمایت کنند .

لینک کوتاه : https://farvardinemruz.ir/?p=9005

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.