اطلاعیه

  • امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
4
استاندار قزوین تاکید کرد؛

تلاش برای حفظ و احیای آثار تاریخی قزوین

  • کد خبر : 8929
  • 17 مارس 2022 - 14:39
تلاش برای حفظ و احیای آثار تاریخی قزوین
استاندار قزوین تاکید کرد: برای حفظ و احیای بافت و آثار تاریخی استان و استفاده از این ظرفیت در توسعه گردشگری تلاش خواهیم کرد.

در نشست خبری استاندار قزوین با اهالی رسانه استان؛ سردبیر هفته‌نامه «فروردین امروز» با اشاره به پیشینه تاریخی قزوین و نقش ظرفیت‌های استان در توسعه گردشگری پایدار خطاب به استاندار گفت: نمی‌دانم چقدر مطلع هستید که شهر تاریخی قزوین همواره مورد هجوم برخی مدیران قرار داشته و با آسیب جدی به بافت تاریخی آن، پیشینه دیرینه مردم ما دستخوش تخریب شده است.

محمدحسن سلیمانی با اشاره به تلاش برای آغاز دوباره طرح احداث خیابان انصاری شرقی در محله تاریخی بلاغی به‌رغم مخالفت شورای‌عالی شهرسازی و معماری و نامه دو هزار نفر از فعالان و دوست‌داران میراث فرهنگی به وزیران راه و شهرسازی و میراث فرهنگی، برای توقف آن، افزود: اجازه ندهید در دوره مدیریت شما به‌عنوان نماینده‌عالی دولت در استان، رخدادهای تاسف‌بار گذشته در این شهر و استان تکرار شود.

استاندار قزوین در پاسخ به موضوع مطرح شده توسط سردبیر «فروردین امروز» با بیان اینکه، قزوین با این میزان از پتانسیل تاریخی، فرهنگی و طبیعی، باید پرچم‌دار گردشگری باشد؛ گفت: البته این امر با گفتار درمانی به نتیجه نمی‌رسد و باید برای آن حرکت و نهضت جدی ایجاد شود.

محمد مهدی اعلایی افزود: در یکی از استان‌های غربی که مسئولیت داشتم؛ رسانه‌ها روی بناهای تاریخی به‌شدت حساس بودند و فضا طوری بود که هیچ کس نمی‌توانست به آثار تاریخی نگاه چپ کند، چه برسد به تخریب.

وی اضافه کرد: در قزوین فعالان رسانه‌ای از ما خواهان توجه به بافت و آثار تاریخی هستند که وظیفه دارم در این مورد تلاش کنم و از روز اول حضورم در قزوین هم بر توسعه گردشگری بر اساس همین داشته‌ها تمرکز کرده‌ام، به‌طوری که معتقدم این امر می‌تواند محور توسعه باشد و باید در سیاست‌گذاری‌ها در این حوزه تجدید نظر کنیم.

استاندار قزوین همچنین با بیان اینکه، برای حفظ بافت و آثار تاریخی قزوین تلاش می‌کنم؛ خاطرنشان کرد: از اینکه ظرفیت‌های تاریخی و طبیعی قزوین شناسانده نشده و از آن استفاده نمی‌شود، بی‌نهایت ناراحتم. این ظرفیت‌ها می‌تواند منشا تحول در اقتصاد منطقه باشد، اما مورد توجه نیست که باید برای شناساندن آن به‌ویژه با استفاده از ظرفیت فضای مجازی حرکت جدی و اقدام اساسی انجام داد.

لینک کوتاه : https://farvardinemruz.ir/?p=8929

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.