اطلاعیه

  • امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 17 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
3
تغییر چهار رییس در طول 19ماه خبرساز شد

دانشگاه آزاد روی خط بی‌ثباتی

  • کد خبر : 8879
  • 17 فوریه 2022 - 14:08
دانشگاه آزاد روی خط بی‌ثباتی
از هیچ آغاز کرد و از هیچ، آن چنان آباد کرد و مدیریت، که آنچه بر جای ماند پس از قریب سه دهه تلاش سخت‌کوشانه و همت دلسورانه، نه فقط مایه غرور است و مباهات، که در عرصه رقابت با دانشگاه‌های هم سطح جهان، ممتاز است و شاخص. به باور صاحب‌نظران، آنچه اینک دانشگاه آزاد اسلامی قزوین در اختیار دارد، مدیون مدیریت خلاقانه و پشتکار مدبرانه دکتر مرتضی موسی‌خانی است.

مدیری که پس از ۲۸سال مدیریت، با یک کاغذ کنار گذاشته شد؛ همانگونه که در نخستین سال دهه هفتاد با کاغذی از دکتر جاسبی نخستین رییس وقت دانشگاه آزاد اسلامی، مامور ایجاد و راه‌اندازی دانشگاه آزاد در قزوین شد و امروز نزدیک به سه دهه پس از آن کاغذ، این دانشگاه، مطرح‌ترین واحد دانشگاه آزاد در کشور است

اما میراث برجای مانده از سه دهه تلاش ستُرگ موسی‌خانی، دچار آن چنان وضعیتی شده است که در طول ۱۹ماه گذشته و پس از برکناری او در سکوت، این دانشگاه تاکنون ۴رییس و سرپرست به خود دیده است؛ دکتر محمدرضا خان‌محمدی با ۷۵روز؛ دکتر ناصر حمیدی با ۱۶۹روز؛ دکتر اصغر کشتکار با ۳۲۹روز و در آخرین انتصاب نیز در سیزدهم بهمن‌ماه سال‌جاری، دکتر اسماعیل زینالی خسرقي با حکم دکتر محمدمهدی طهرانچی رییس دانشگاه آزاد اسلامی به‌عنوان رییس جدید دانشگاه آزاد اسلامی قزوین معارفه شده است.

رییس جدید دانشگاه آزاد اسلامی قزوین، عضو هیات علمی این دانشگاه بوده و دارای مرتبه علمي دانشیاری است. او دكتري تخصصي سخت‌افزار كامپيوتر خود را از مرکز علوم و تحقيقات تهران دانشگاه آزاد اسلامی در سال۱۳۸۷ اخذ کرده و از سال۱۳۷۱ که دانشجوی رشته کارشناسی نرم ‌فزار کامپیوتر این دانشگاه بوده، تاکنون در این مرکز آموزش‌عالی حضور دارد. زینالی پیش از این با حکم کشتکار رییس پیشین دانشگاه آزاد قزوین، معاونت توسعه و مدیریت منابع این دانشگاه را بر عهده داشته است.

تغییر و تحولات مدیریتی در دو سال اخیر در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین به‌گونه‌ای است که در حیات ۳۰ساله این دانشگاه، مرتضی موسی‌خانی ۲۸سال مدیریت آن را عهده‌دار بود، اما از تیرماه سال۱۳۹۹ بدین‌سو، شاهد چهار رییس و سرپرست بوده است؛ اتفاقی که یک کارشناس ارشد فرهنگی آن را نشانگر بی‌ثباتی مدیریت و سبب‌ساز از دست رفتن افتخارات گذشته این دانشگاه می‌داند.

سید محمدرضا موسوی با تاکید بر اینکه، دانشگاه آزاد اسلامی قزوین ثمره ۲۸سال تلاش شبانه‌روزی دکتر موسی‌خانی و تیم پرکار اوست؛ به «فروردین امروز» می‌گوید: دانشگاه به‌عنوان یک مرکز علمی آموزشی، اداره و سازمان دولتی یا سیاسی نیست که با تغییر دولت یا جابجایی مسئولان ارشد یک استان، دستخوش تغییر مدیریت یا تحولات ساختاری در ارکان آموزشی و علمی خود شود.

او می‌ا‌فزاید: دانشگاه آزاد اسلامی قزوین امروز به‌دلیل ثبات ۲۸ساله مدیریتی، از زیرساخت‌های بسیار خوب و  هیات علمی نامداری برخوردار بوده که این واحد دانشگاهی را در زمره بهترین دانشگاه‌های ایران قرار داده است، همچنان‌که معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در آیین معارفه رییس جدید دانشگاه آزاد قزوین، این دانشگاه را از مفاخر آموزش عالی و نگینی در بین واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور دانست.

این کارشناس ارشد فرهنگی، تصریح می‌کند: همچنان‌که این دانشگاه در زمان موسی‌خانی به قلب تپنده رباتیک ایران تبدیل شده بود و بارها پرچم ایران با پیروزی تیم رباتیک آن، بر فراز پرچم کشورهای بزرگ به اهتزاز درآمد، اما در طول دو سال گذشته دیگر خبر چندانی از این افتخارآفرینی‌ها نیست و این مساله را باید در جابجایی پی‌درپی روسای این دانشگاه و بی‌ثباتی در مدیریت آن دانست.

لینک کوتاه : https://farvardinemruz.ir/?p=8879

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.