اطلاعیه

  • امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
9
گپ و گفتی با الهه حمیدی، هنرمند جوان قزوینی

کرشمه هنر روی بوم نقاشی

  • کد خبر : 8837
  • 25 ژانویه 2022 - 13:36
کرشمه هنر روی بوم نقاشی
قزوین، هنرمندان جوان بسیاری دارد که کمتر شناخته و معرفی شده‌اند. بی‌گمان یکی از این هنرمندان که آثارش مُعرف استعداد، ذوق و توانمندی ارزشمند او در خلق تابلوهای نقاشی در سبک‌های مختلف بوده و در دامان خانواده‌ای صاحب هنر و با استادی و راهنمایی پدرش، پا به عرصه هنر گذاشته است و آینده‌ای روشن و درخشان پیش روی خود دارد، «الهه حمیدی» است.

به بهانه برگزاری اولین نمایشگاه انفرادی «الهه حمیدی» در نگارخانه مهر حوزه هنری انقلاب اسلامی قزوین که علاوه بر تابلوهای نقاشی به معرفی مجموعه‌های نقاشی روی سفال این هنرمند جوان اختصاص داشت؛ با او به گپ‌وگفت نشستیم. آنچه در ادامه می‌آید؛ ماحصل این گفت‌وگوست:

– از خودتان بگویید و اینکه، چه شد به هنر نقاشی روی آوردید؟

من از کودکی نزد پدرم استاد مجید حمیدی نقاشی کار می‌کردم و در مجامع مختلف هنری همراه ایشان حضور داشتم تا زمانی که در سال۱۳۸۳ به هنگام تحصیل در دوره متوسطه، در بیست و دومین جشنواره هنرهای تجسمی برگزیده کشوری شدم و لوح طلاکوب دریافت کردم.

بعد از دوره متوسطه، مشغول کنکور و دانشگاه و تحصیل در رشته مورد علاقه‌ام شدم و در چهار سال تحصیل در کارشناسی معماری، خیلی درگیر کارهای معماری و اسکیس راندو بودم. آشنایی با هنر نقاشی تاثیر زیادی در کارم داشت و همه جا به خاطر دست قوی که در طراحی داشتم، کارهایم را پیش می‌بردم، اما به مرور داشتم از نقاشی و هنری که از دوران کودکی با آن انس گرفته بودم، دور می‌شدم. با اینکه بعد از سال۱۳۸۹ جسته و گریخته کار نقاشی می‌کردم، اما در یک زمان نسبتا طولانی به خاطر ازدواج و فرزندی که خدا به ما داد، فاصله بین من و هنر نقاشی بیشتر شد، ولی مجددا از سال گذشته با تاکید و تشویق پدرم به صورت حرفه‌ای کارم را دوباره شروع کردم.

– در آثار شما انواع سبک‌ها به چشم می‌خورد؛ از رئال گرفته تا کوبیسم

با بازگشت دوباره به نقاشی، انواع سبک‌ها از رئال و مدرنیسم تا کوبیسم و دیگر سبک‌ها را کار می‌کنم؛ تمام تکنیک‌ها؛ رنگ روغن و اکریلیک، و همچنین نقاشی روی سفال را که به صورت حرفه‌ای نزد پدرم کار کردم و ایشان هم همیشه پشتیبان و حامی من بودند و هستند.

– و چه شد که این نمایشگاه را برگزار کردید؟

امسال از طرف انجمن هنرهای تجسمی که عضو این انجمن هستند از من خواستند اگر برایم امکان دارد، نمایشگاهی را برگزار کنم. من هم با تمام کارهایی که طی این سال‌ها داشتم، به این نتیجه رسیدم که نمایشگاهی انفرادی برگزار کنم. در این نمایشگاه انفرادی که با کمک خدا و همکاری و همراهی حوزه هنری انقلاب اسلامی قزوین در نگارخانه مهر برپا شد؛ همه کارهای سال۸۳ و ۸۴ من، مجموعه‌های سفال‌ام که با اکریلیک و طراحی خودم از سال۹۹ شروع کردم؛ وجود داشت و همچنین تمام کارهای دو سال گذشته که با بازگشت به نقاشی، با رنگ روغن و مداد و مداد رنگی کار کردم.

– استقبال از نمایشگاه چطور بود؟

خیلی عالی بود؛ فکر می‌کنم بیست و ششم دی ماه که نمایشگاهم افتتاح شد و در واقع بهترین روز زندگیم بود؛ استقبال بسیار خوبی صورت گرفت و اساتید و هنرمندان زیادی از حوزه هنری و انجمن هنرهای تجسمی، انجمن خوشنویسان و میراث فرهنگی آمده بودند و با همراهی آنها، افتتاح شد که خدا را شاکرم برای این حضور و استقبالی که در طول یک هفته برپایی نمایشگاه انجام گرفت.

– این نمایشگاه، اولین نمایشگاه انفرادی شما بود؟

بله، این اولین نمایشگاه انفرادی من بود، اما همزمان با یکی از آثارم در نمایشگاه اکسپو فروش آثار هنری قزوین شرکت کردم.

– بناست در کارهای آینده همچنان سبک مدرنیسم یا کوبیسم را ادامه دهید یا سبک خاصی که در آثارتان هست و ترکیبی از سبک‌های مختلف است؟

تلاش می‌کنم در یک سبک خاص به ویژه کوبیسم ادامه داده و پیشرفت کنم. همه اساتید در بازدید از نمایشگاه تاکید داشتند که با آثارت سبک خاصی ارایه داده‌ای؛ مخصوصا نقاشی روی سفال که به امید خدا، آموزش این نوع نقاشی در برنامه‌ام هست.

– وضعیت هنر نقاشی را در قزوین چگونه می‌بینید؟

متاسفانه در قزوین، آثار هنری چندان مورد اقبال نیست. نمایشگاه اکسپو فروش آثار هنری که در «مهر و ماه» برگزار شده، هدفش این است که قزوینی‌ها و ساکنان قزوین متوجه این نکته باشند که نقاشی و یا سایر آثار هنری قابل فروش است. بعضی‌ها تصور می‌کنند این آثار صرفا برای زیبایی و یا مشاهده است و باید این آثار را با نازل‌ترین قیمت بخرند.

در صورتی که باید برای هنر و آثار هنری ارزش بیشتری قایل شوند و متوجه این مساله باشند که هنر نقاشی چه کار تابلو، چه نقاشی روی سفال و یا هر اثر هنری دیگر، اگر خریداری شوند ارزش مادی آن لحظه به لحظه افزوده خواهد شد. این آثار، مانند وسایل خانه نیست که به مرور مستهلک شده و از بین برود. ضمن اینکه این آثار، رنگ و لعاب و صفایی به خانه خواهد داد و باعث آرامش روح و روان خواهد شد. باید هنر و ارزش آثار هنری در ذهن مردم ما چه قزوینی‌ها و چه دیگر ایرانیان، نقش ببندد و در این صورت است که خرید آثار هنری مورد استقبال مردم قرار خواهد گرفت.

– و حرف آخر…

در این فرصت لازم می‌دانم از پدرم که هنر نقاشی را به من آموخت و در همه سال‌های زندگی‌ام مشوق و همراه و استادم بوده و از مادر، همسر و دیگر اعضای خانواده‌ام تشکر ویژه داشته باشم، از انجمن هنرهای تجسمی و همچنین از حوزه هنری انقلاب اسلامی قزوین خصوصا آقای امامقلی رییس حوزه که با همکاری و همراهی ایشان اولین نمایشگاه انفرادی آثارم در نگارخانه مهر برپا شد؛ نیز تشکر و قدردانی می کنم.

لینک کوتاه : https://farvardinemruz.ir/?p=8837

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.