اطلاعیه

  • امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - شوال - 1445
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
4

آهنگ تغییر در ورزش استان

  • کد خبر : 8686
  • 15 نوامبر 2021 - 15:09
آهنگ تغییر در ورزش استان
بالاخره استاندار جدید قزوین معرفی شد تا قطار تغییرات دولت سیزدهم به این استان هم برسد. این روزها با تغییر استاندار ضرب‌آهنگ تغییر در حوزه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی و اقتصادی استان نیز به گوش می‌رسد. حوزه ورزش هم قطعاً از تغییرات پیش‌رو تاثیر خواهد پذیرفت؛ اما صرف‌نظر از هر پیش‌داوری و گرایش سیاسی، تجربه چند ساله گذشته نشان می‌دهد که نمی‌توان امید چندانی به این تغییرات داشت و بعد از ماه عسل دولت جدید و ظهور و بروز افراد نزدیک به جریان پیروز در انتخابات، دوباره آش همان است و کاسه هم همان!

در واقع این نام‌هاست که تغییر می‌کنند و روش‌ها و برنامه‌ها، همان‌هایی خواهد بود که تاکنون بوده است؛ همچنان که در دولت‌های قبلی هم اینگونه بوده است .

بنابراین براساس همان تجربیات پیشین، شاهد تغییرات عمده در اداره کل ورزش استان خواهیم بود و به سنت همیشگی دولت‌ها، به احتمال بسیار، دوران علایی مقدم، مدیرکل ورزش در این استان هم  به پایان خواهد رسید .اما با همه این‌ها باید از این مدیر جوان قدردانی کرد که همه تلاش‌اش را کرد تا هم علاقه‌مندان و هم صاحب‌نظران را در استان سیاست‌‌زده قزوین راضی نگه‌دارد.

به زعم بسیاری از کارشناسان، مدیر ابهری ورزش قزوین علیرغم همه کمبودها و نبود امکانات و بودجه کافی و فشارهای مختلف، نمره قبولی گرفت؛ اما با این همه، او کار ماندگاری از خود در استان به یادگار نگذاشت. شاید مهمترین دستاورد علایی مقدم، آرامش در حوزه ورزش باشد که در تعامل با دستگاه‌های تاثیرگذار و نمایندگان مجلس به دست آمد، ولی این شیوه مدیریتی برای حرکت و پیشرفت بزرگ در ورزش قزوین کافی نبوده و نیست و صرفاً نوعی مُسکن است.

بنابراین اگر استاندار جدید خواهان قزوینی با نشاط و پوینده است؛ دو راهکار پیش‌روی او و دولت متبوعش در استان قرار دارد. یا از «علایی مقدم» حمایت کنند و از او کارهای بزرگتر بخواهند یا به سرعت با انتصاب یک مدیر باتجربه و دلسوز با رویکرد نوآوری در مدیریت، خونی تازه در پیکر ورزش خسته قزوین تزریق کنند تا شاید با دمیدن نفسی روح‌بخش، ورزش استان جانی تازه بیابد.

البته در ایام انتقال دولت و آغاز به کار شورای شهر جدید در قزوین، شوک بزرگی به ورزش قزوین وارد شد و باشگاه شهرداری قزوین منحل گردید. این باشگاه که چراغ ورزش قزوین را روشن کرده بود، خاموشی‌اش تاریکی عمیقی در اتمسفر ورزش استان ایجاد کرده است که اگر دستگاه ورزش استان، فعال‌تر عمل می‌کرد، می‌توانست با پیگیری موضوع و رایزنی با شورای شهر و استاندار، دست کم شهرداری را مجاب می‌کرد تا با تیم‌داری در دو رشته، از خاموش شدن چراغ ورزش استان جلوگیری کند.

اکنون ورزش بی‌پول قزوین با چهره سیاست‌زده و بی‌رمق منتظر تصمیم‌گیری متولیان جدید استان و دولت است. این حداقل انتظاری است که جامعه ورزش دارد تا در تصمیم مدیریت عالی استان و تغییرات محتمل، از تجربیات مدیران گذشته بهره برده شود و رویکردهای اشتباه گذشته اصلاح گردد. بی‌تردید به کارگیری مدیران باتجربه و متخصص در حوزه ورزش قزوین، انتظار نخست جامعه ورزش استان است تا شاید معضل بی برنامگی و روزمرگی از دامان ورزش استان زدوده شود.

لینک کوتاه : https://farvardinemruz.ir/?p=8686

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.