اطلاعیه

  • امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 18 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
5
ورزش قزوین، قربانی تغییرات

رکود ورزش با انحلال باشگاه شهرداري

  • کد خبر : 8679
  • 14 نوامبر 2021 - 17:13
رکود ورزش با انحلال باشگاه شهرداري
اگر این روزها حوصله پیگیری خبرهای ورزشی را از رسانه‌های گوناگون مکتوب و مجازی داشته باشید، در بین خبرهای مربوط به تیم‌های ورزشی کشور، کمتر نامی از استان قزوین می‌خوانید و یا می‌شنوید. در سال‌های اخیر به ویژه در دهه۹۰ جدا از رشته‌های انفرادی در ورزش استان مانند کاراته، تکواندو، کشتی، جودو و... همواره در رشته‌های تیمی با خلاء مدیریتی، نیروی انسانی کار بلدِ فنی، اجرایی، اسپانسرها و... مواجه بوده‌ایم.

با تامل بیشتر در این مساله مشخص می‌شود که در یک دهه اخیر، اسپانسرهای مختلفی در ورزش استان آمده‌اند و البته رفته‌اند؛ باشگاه «کاسپین» در فوتبال و هندبال، «ری را» در بسکتبال، «سپهرالکتریک» در والیبال و شهرداری در فوتسال، والیبال، بسکتبال و چند رشته دیگر که همگی در گذر زمان، به مرگ دسته جمعی دچار شدند و از ورزش قزوین حذف گردیدند، اما داستان باشگاه شهرداری قزوین از این باشگاه‌ها متفاوت است .

شاید برای جوانان و علاقه‌مندان به ورزش این پرسش مطرح باشد که باشگاه شهرداری که در ۴سال اخیر و در دوره مدیریت شورای پنجم در شهر قزوین فعالیت داشت، چرا به یکباره نیست و نابود شد؛ آنگونه که با انحلال این باشگاه، دیگر حتی خبری از آن نیز نیست!

امروز برای مردم ورزش‌دوست قزوین این سوال بی‌پاسخ باقی مانده است که اعضای پنجمین دوره پارلمان محلی قزوین، باشگاه شهرداری را با کدام هدف راه‌اندازی کردند و شورای ششم که با تفکرات انقلابی از مردم رای گرفت و جا پای نمایندگان مردم در شورای پنجم گذاشت، چرا نه تنها توجهی به مساله مهم ورزش قزوین و نشاط عمومی ندارد که با انحلال باشگاه شهرداری نشان داد با باشگاه‌داری هم نسبتی ندارد و در چند ماه گذشته حتی حرکت چندانی از آنان در راستای توسعه ورزش قزوین مشاهده نشده است.

این در حالی است که سالهاست تیم‌های شهرداری ارومیه و ورامین در رشته والیبال فعالیت دارند و باشگاه‌داری شهرداری‌های مختلف کشور تنها در محدوده والیبال خلاصه نمی‌شود که در این سال‌ها، در بسکتبال، تیم قدیمی شهرداری گرگان، در فوتبال، تیم‌های شهرداری همدان، آستارا و بندرعباس فعالیت گسترده‌ای داشته و دارند و در این فهرست می‌توان از شهرداری‌های دیگری نیز نام برد که در سایر رشته‌های ورزشی، نقش‌آفرین و موثر بوده‌اند و هستند.

اما نکته قابل توجه اینکه، باشگاه‌های ذکر شده با همه تغییرات سیاسی در استان‌ها و شهرهای خود در نتیجه انتخابات و روی کار آمدن جریان‌های مختلف چپ یا راست، همچنان به فعالیت خود ادامه داده و در ورزش حضور دارند، ولی در قزوین اینگونه نیست و با کمترین تغییری، همه تلاش‌های گذشته به بوته فراموشی سپرده می‌شود؛ گویی که هیچ باشگاهی نبوده و شهرداری هم تا همین چند ماه پیش هیچگونه فعالیت ورزشی نداشته است.

برگردیم به ورزش قزوین؛ ورزش‌های تیمی و توپی استان جدا از فوتسال که «کراپ الوند ایرانیان» و تیم «شمس آذر» در لیگ دسته یک فوتبال حضور دارند، در رشته‌های پرطرفدار مانند والیبال، بسکتبال، هندبال و… تیمی ندارد و بیشتر بازیکنان نامی و شناخته شده استان در تیم‌های دیگر بازی می‌کنند. برای مثال، در رشته والیبال که همواره مردم قزوین، دوستدار این رشته بوده و هستند، هم اکنون در ترکیب ۱۴تیم لیگ برتر نزدیک به ۱۲بازیکن، مربی، بدنساز و آنالیزور قزوینی حضور دارند که خودش به اندازه یک تیم کامل است.

 بنابراین جامعه بزرگ ورزش استان این انتظار را دارد که شهرداری قزوین و شورای ششم با ورود دلسوزانه و سرمایه‌گذاری در حوزه ورزش و حمایت از هیات‌ها، باشگاه‌ها و تیم‌های ورزشی، تیم‌هایی در برخی از رشته‌های ورزشی در لیگ‌های دسته یک و یا دو کشورمان داشته باشد تا شاهد از دست رفتن نخبگان ورزشی قزوینی نباشیم و مدیریت شهری به سهم خود در شکوفایی ورزش قزوین نقش‌آفرین باشد.

لینک کوتاه : https://farvardinemruz.ir/?p=8679

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.