اطلاعیه

  • امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
7
رییس و نایب رییس از برنامه‌های شورای ششم می‌گویند

گره‌گشایی با رویکرد تازه

  • کد خبر : 8381
  • 11 آگوست 2021 - 12:49
گره‌گشایی با رویکرد تازه
بازگشت اصولگرایان به شورای شهر، فرصتی برای این جریان سیاسی فراهم کرده تا با بهره‌بردن از اکثریت مطلق در پارلمان محلی به وعده‌های انتخاباتی خود که گره‌گشایی از چالش‌های متعدد شهری آن هم با رویکردی تازه است؛ جامه عمل بپوشانند.

وعده‌هایی که اعضای شورای ششم معتقدند با اجرای آنها شهرداری از انبوه مشکلات موجود، رهایی خواهد یافت و با اجرای پروژه‌های نیمه تمام، بستر لازم به منظور توسعه شهر فراهم می‌شود. برای اطلاع از کم و کیف برنامه‌های نمایندگان ششمین دوره شورای اسلامی شهر قزوین در طول چهار سال پیش‌رو، با رییس و نایب رییس شورای شهر به گفت و گو نشستیم.  

• تکمیل پروژه‌ها، مهمترین برنامه شورا

رییس شورای اسلامی شهر قزوین در این گفت و گو درباره اینکه، شورای ششم چه برنامه‌هایی برای آینده شهر دارد و اولویت این برنامه‌ها کدامند، به «فروردین امروز» می‌گوید: اولویت نخست ما بحث اتمام پروژه‌های نیمه تمام عمرانی شهرداری است که نیم تمام ماندن آنها سبب مشکلات بسیاری شده است.

فرج اله فصیحی رامندی می‌افزاید: پروژه‌هایی چون خانه تئاتر یا فرهنگسراهایی که در نقاط مختلف شهر نیمه تمام مانده و یا کمربندی شرق حد فاصل پل ولایت تا پل ابوترابی که ناتمام مانده‌اند. اولویت ما تکمیل و بهره‌برداری از این پروژه‌ها طی سال جاری است.

او در ادامه به موضوع انتخاب شهردار قزوین اشاره کرده و اضافه می‌کند: عمده بحث ما در این روزها، بحث انتخاب شهرداری کارشناس، کاربلد و متعهد، مؤمن و متخصص و فنی است. گزینه‌های متعددی بدین منظور مشخص خواهند شد که طی روزهای آتی با حضور در صحن شورای شهر، برنامه‌های خود را برای اداره شهرداری ارایه خواهند کرد و براساس ارزیابی اعضا، امیدواریم گزینه مناسبی را برای اداره شهرداری قزوین انتخاب کنیم.

رییس پارلمان ششم تصریح می‌کند: البته ما در برنامه‌هایمان یک تغییر نگرش در وضعیت فرهنگی و ورزشی خواهیم داشت و اولویت ما در این بحث، رویکرد جامعه‌ پسند و مذهبی و اعتقادی است که مشخصا با توجه به این که در آستانه ماه محرم هستیم، این تغییر رویکرد به صورت ملموس در سطح شهر با اقدامات شهرداری مشاهده خواهد شد.

فصیحی رامندی با بیان اینکه، برنامه‌های قابل توجهی برای توسعه فضای سبز، گسترش اقدامات فرهنگی و همچنین بهبود ترافیک و اصلاح عبور و مرور در نظر گرفته شده تا مشکلات و نیازهای شهروندان در این حوزه‌ها رفع و تامین شود؛ ادامه می‌دهد: نگاه دیگری که در شورای ششم وجود دارد، توجه بیشتر به مناطق کمتر توسعه‌یافته شهری است که بتوانیم به این مناطق بیشتر از گذشته توجه کنیم و اگر پروژه‌های شاخص در شمال شهر دیده می‌شود در جنوب شهر هم بتوانیم فضای فرهنگی، ورزشی و فضای سبز را توسعه و گسترش بدهیم تا شهروندان بتوانند به خدمات بهتری دست پیدا کنند.

او همچنین در پاسخ به این سوال که شورای ششم چه اهدافی را علاوه بر بحث‌های عمرانی دنبال می‌کند، خاطرنشان می‌کند: تلاش ما این است تا شورایی شفاف و مرتبط با مردم و در بین مردم باشیم و به جای این که در داخل اتاق‌ها و کمیسیون‌ها تصمیم بگیریم، در میدان حضور پیدا کنیم و در جمع مردم و با مشاوره و نظر آنان تصمیم بگیریم. این نگاه محور اعضای شورای ششم است که مسائل و مشکلات را به صورت میدانی بررسی و نسبت به حل و فصل آنها اقدام کنند.

انتخاب شهردار، اولین گام شورا

نایب رییس شورای اسلامی شهر قزوین نیز در این گفت و گو درباره برنامه‌های شورای ششم در طول چهار سال آینده، به «فروردین امروز» می گوید: مهمترین برنامه شورای ششم در حال حاضر، بحث انتخاب شهردار پس از انتخاب سرپرست شهرداری و تشکیل کمیسیون‌ها و ساماندهی اعضای شورا برای فعالیت‌های ۴ساله است.

محسن حق شناس ادامه می‌دهد: نکته دیگر، وفاق، همراهی و همدلی در میان اعضای شورا در عین تضارب آراء و اختلاف نظر است. اینکه بتوانیم با وحدت و همراهی کار را به نفع مردم تمام کنیم از برنامه‌های اصولی ما در این دوره است.

او اضافه می‌کند: برنامه دیگر ما، تعیین تکلیف بدهی کلان شهرداری به بانک شهر است و اینکه این بدهی‌ها چگونه و با چه امکانی پرداخت شود تا مشکل چند ساله شهرداری هم مرتفع گردد.

نایب رییس شورای ششم در ادامه به موضوع تامین درآمدهای پایدار اشاره کرده و تصریح می‌کند: درآمدهای پایدار جزو برنامه‌های جدی شهرداری است و این برنامه محقق نمی‌شود مگر این که اعضای شورای شهر به شهرداری در تصمیم‌ها و لوایحی که مدنظر شهردار است، کمک کنند.

حق‌شناس به بحث ساماندهی نیروهای انسانی شهرداری نیز اشاره کرده و یادآور می‌شود: نیروی انسانی شهرداری قزوین بیشتر از حد نصاب دیگر شهرداری‌های هم‌تراز قزوین است که باید با یک برنامه عملیاتی خاص، بهره‌وری از این نیروها افزایش یابد؛ این یکی از برنامه‌های جدی شوراست.

او ادامه می‌دهد: از دیگر برنامه‌ها، رفع شکاف و فاصله بین مناطق بالا و پایین شهر است که بر این اساس، در شورای ششم در توزیع امکانات و خدمات با اولویت مناطق کم برخوردار عمل خواهیم کرد تا شهروندان ساکن در مناطق پایین شهر هم از امکانات و خدمات مناسب شهری بهره‌مند شوند.

این عضو پارلمان محلی با اشاره به ضرورت توجه به ویژگی‌های خاص شهر قزوین تاکید می‌کند: باغستان سنتی، پیشینه پایتختی در کشور و همچنین بافت فرسوده از مسائلی است که باید برای آن برنامه‌ریزی ویژه‌ای داشته باشیم.

حق‌شناس، موضوع نظارت و مبارزه با فساد و کنترل فعالیت‌های شهرداری را از دیگر برنامه‌های شورای ششم دانسته و عنوان می‌کند: این مسأله جزو موضوعات جدی است که ان شاءا… شورای شهر در این دوره بتواند این کارها را به عنوان برنامه‌های اصلی پیگیری کند.

او همچنین خاطرنشان می‌کند: آنچه به عنوان برنامه‌های شورای ششم مطرح شد، محصول ساعت‌ها نشست اعضای این شوراست و در بین مسایل مبتلابه شهر قزوین، جز مسائلی است که نمایندگان مردم در شورا آنها را به عنوان مسائل حاد مورد توجه قرار داده و پیگیری خواهند کرد.

لینک کوتاه : https://farvardinemruz.ir/?p=8381

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.