اطلاعیه

  • امروز : شنبه - ۲۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 4 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Saturday - 11 May - 2024
5
کلیددار جدید شهر چه گزینه‌ای خواهد بود

قزوین در انتظار

  • کد خبر : 8378
  • 11 آگوست 2021 - 12:43
قزوین در انتظار
در نخستین جلسه ششمین دوره شورای اسلامی شهر قزوین، نمایندگان مردم در پارلمان محلی با انتخاب سید مهدی کاظمی به عنوان سرپرست شهرداری، گام نخست را برای تغییر و تحول در مدیریت شهری برداشتند.

گام دوم اعضای شورای شهر در این راستا، تعیین شصت و چهارمین شهردار قزوین است که روند انتخاب آن از حدود یک ماه قبل و در جلسه‌های غیر رسمی منتخبان مردم کلید خورده است. فرج‌اله فصیحی‌رامندی رییس شورای ششم، پیش از آغاز به کار رسمی این شورا درباره روند انتخاب شهردار قزوین گفته بود: «در مرحله نخست ۵۰گزینه نهایی شهرداری قزوین شامل ۳۰مدیر توانمند بومی و ۲۰مدیر توانمند غیربومی شناسایی و احصا شده‌اند، این افراد در مراحل و بررسی‌های بعدی پالایش شده و به لیست ۱۵نفره شامل۱۰گزینه بومی و ۵گزینه غیربومی تبدیل خواهد شد که از آن‌ها جهت ارائه برنامه در صحن شورای ششم دعوت خواهد شد.

با این همه، چند روز بعد «مهدی مهدیخانی» از اعضای شورای ششم به «فارس» گفت: در بررسی گزینه‌های غیربومی شهرداری قزوین، ۷گزینه شامل: محمدرضا رضاپور [قائم‌مقام سابق شهرداری کرج]، رضا شرفی [قائم‌مقام سابق شهرداری منطقه۵ تهران]، علی‌رضا عصمت‌پرست [شهردار سابق ارومیه و منطقه ۷مشهد]، مسعود مختاری [شهردار سابق شهر قدس، خرم آباد و رباط کریم]، عباسعلی مدیح [شهردار سابق یزد، بیرجند و نیشابور]، حسین معصوم [مشاور حقوقی وزیر راه و شهرسازی] و سید محمدناظم رضوی [شهردار سابق کاشان و قائم مقام شهردار منطقه۱۰ تهران] جهت ارائه برنامه‌های خود به صحن شورای ششم دعوت شده‌اند.

او البته بدون اشاره به گزینه‌های بومی ریاست بلدیه قزوین تاکید کرد: این لیست قطعی نیست و ممکن است گزینه‌های دیگری نیز به لیست اضافه شوند. اما یک روز پس از اعلام اسامی گزینه‌های غیر بومی شهرداری، قاسم اللهیاری دیگر عضو شورای ششم خبر داد که به زودی گزینه‌های بومی شهرداری نیز نهایی و معرفی شده و از آن‌ها جهت ارائه برنامه در صحن شورا دعوت به عمل خواهد آمد.

در حالی که از روز گذشته، روند بررسی برنامه‌های گزینه‌های غیر بومی در صحن شورای شهر آغاز شده و در محافل سیاسی و رسانه‌ای از چهره‌های مختلفی به عنوان گزینه‌های بومی نام برده می‌شود؛ مهری‌سادات تقوی از اعضای شورای شهر، در باره ویژگی‌های شهردار مورد نظر پارلمان ششم می‌گوید: نخستین ویژگی شهردار آینده از دیدگاه اعضای شورای شهر تخصص است؛ به طوری که شهردار باید تحصیلات مرتبط با مدیریت شهری داشته باشد و با این حوزه به طور کامل آشنا باشد.

او، جوانگرایی را دومین خصوصیت مدنظر شورای ششم برای انتخاب شهردار آینده دانسته و می‌افزاید: بنا داریم شهرداری را برای سکان‌داری مدیریت شهری در قزوین برگزینیم که اعتقاد راسخ به دیدگاه‌های موردنظر در بیانیه گام دوم انقلاب داشته باشد و هم در حرف و هم در عمل به جوانان و جوانگرایی در مدیریت شهری اعتقاد داشته باشد.

این عضو شورای شهر، داشتن عقبه کارشناسی موفق در شهرداری را از دیگر خصایص فردی شهردار جدید برشمرده و تصریح می‌کند: شهردار قزوین باید کارشناس خوبی باشد و مراحل پیشرفت در حوزه مدیریت شهری را گام به گام طی کرده باشد. ضمن اینکه باید با بدنه موجود کارشناسی شهرداری آشنا باشد تا بتواند در هر لحظه از بهترین کارشناسی در این بدنه بهره بگیرد.

گرچه باید اذعان داشت که در میان گزینه‌های غیر بومی، افرادی توانمند و صاحب تجربه مشاهده می‌شوند، اما به باور برخی از کارشناسان، گزینه بومی به‌ویژه آن هم از میان نیروهای شهرداری قزوین شناخت عمیق، دقیق و جامعی نسبت به شهرداری، شهر و مشکلات آن داشته و می‌تواند از نخستین روز آغاز به کار، به جای طی کردن زمان شش ماهه به منظور شناخت نسبت به شهر و شهرداری، بر اجرای برنامه‌های تحولی خود متمرکز شده و روند فعالیت‌های شهرداری دچار وقفه و چالش نشود.

لینک کوتاه : https://farvardinemruz.ir/?p=8378

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.