اطلاعیه

  • امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
5
تاکید نماینده موافق طرح صیانت از فضای مجازی:

فضای مجازی باید قانون داشته باشد

  • کد خبر : 8370
  • 08 آگوست 2021 - 14:25
فضای مجازی باید قانون داشته باشد
فاطمه محمدبیگی نماینده قزوین در مجلس و از موافقان طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی تاکیدکرد که باید فضای مجازی قانون و چارچوب داشته باشد و هدف قطع یا فیلتر اینستاگرام نیست.

به گزارش فروردین امروز؛ فاطمه محمدبیگی، نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی در نشست خبری که برای عملکرد یکساله اش برگزار شده بود، در پاسخ به سوال فروردین امروز که چرا از امضاکنندگان موافق طرح صیانت از فضای مجازی بوده، درحالی که با واکنش منفی و گسترده مردم رو به رو شده است، گفت: طرح صیانت از کاربران فضای مجازی که از سال قبل ارائه شده و پیشینه ده ساله دارد، با برطرف شدن ایرادات آن‌ در حال حاضر در کمیسیون فرهنگی مطرح شده تا کسانی که تخصص دارند، بررسی کرده و در قالب اصل  ۸۵قانون اساسی،  طرح به مدت ۳ تا ۵سال اجرا شود.

او ادامه داد: ۱۲۱نفر از نمایندگان به این طرح رای دادند، اما تنها اسم من برجسته شد؛ البته از آنجایی که حدود ۶ماه وقت مجلس را می گرفت، قرار شد در کمیسیون تخصصی بررسی شود.

 این نماینده درحالی به اصل ۸۵ قانون اساسی اشاره کرده که این تصمیم مخالفان را نگران کرده است. براساس این قانون، در موارد ضروری، وضع بعضی از قوانین با رعایت اصل هفتاد و دوم به کمیسیون های داخلی واگذار می شود و دیگر همه نمایندگان مجلس طرح را در صحن علنی بررسی نمی کنند.

محمدبیگی با بیان اینکه اولویت مجلس رسیدگی به معیشت است، اما باز تاکید کرد: معتقدم باید فضای مجازی قانون و چارچوب داشته باشد و اینکه شایع شده شبکه اجتماعی اینستاگرام و دیگر شبکه های اجتماعی  قطع و یا فیلتر می شود، درست نیست؛ بلکه هدف امنیت دادن به فضای مجازی است.

البته سیدعباس مرادی، نماینده مجلس و از طراحان طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی گفته است که فعلا هیچ مشابه داخلی اینستاگرام وجود ندارد و هدف از این طرح، ایجاد پلتفرمی است تا زمینه مهاجرت کاربر ایرانی به نمونه داخلی فراهم شود.

به گفته او، فیلترینگی در کار نیست، ولی برای مثال محدودیت پهنای باند برای اینستاگرام وجود دارد.

 بررسی صلاحیت کاندیداها در گرو مصالح خدا و مردم

محمد‌‌بیگی همچنین در مورد بررسی صلاحیت کاندیداهای انتخابات شوراهای شهر که با واکنش تند رییس مجمع نمایندگان مجلس  رو به رو شد، گفت: در روند بررسی صلاحیت ها اصلا به گرایش های سیاسی توجه نداشته و فقط رضای خدا و مصالح مردم را مدنظر داشتم و خوشبختانه کمترین رد صلاحیت را در این انتخابات شاهد بودیم.

لینک کوتاه : https://farvardinemruz.ir/?p=8370

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.