اطلاعیه

  • امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 16 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
5
نگاه فعالان اصولگرا به تنش‌ها در این جریان سیاسی

اختلافاتی که انکار شد

  • کد خبر : 8285
  • 14 جولای 2021 - 10:35
اختلافاتی که انکار شد
اختلاف در اردوگاه اصولگرایان، «وحدت» میان چند طیف این جریان سیاسی در انتخابات پارلمان محلی را غیرممکن کرد و با وجود پیروزی آنان در انتخابات ریاست جمهوری و شوراها، نه تنها از دامنه این اختلاف‌ها کاسته نشد که بر حجم و ابعاد آن نیز افزوده شد.

افشاگری علیه یکی از نمایندگان اصولگرای قزوین در مجلس، ادعای مواردی نسبت به گزینه‌های احتمالی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب برای تصدی شهرداری قزوین و… تنها مواردی از این تشدید اختلاف‌هاست که در یکی دو هفته گذشته بازتاب نسبتاً گسترده‌ای در رسانه‌های مجازی داشت.

بازتاب این موارد آنگونه بود که رضا سبحانی‌فر دبیر شورای نیروهای انقلاب اسلامی استان در «اینستاگرام» نوشت: «جبهه شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی بی‌صبرانه منتظر انتشار اسناد دروغین جریان نفاق، تهمت و دروغ است. ….» و یا قائم مقام حزب موتلفه که با انتشار چند پست اقدام به افشاگری علیه یکی از نمایندگان اصولگرا کرده بود، ناچار شد پست‌های خود را حذف و به دعوت از این نماینده در یک نشست خبری برای پاسخگویی به شبهات بسنده کند! با این همه اما، برخی از فعالان اصولگرا وجود اختلاف بین خود را به کلی رد می‌کنند.

نقد؛ دلیلی بر وجود اختلاف نیست!

برای اطلاع از کم و کیف اختلاف بین طیف‌های مختلف اصولگرا، با دو فعال این جریان سیاسی به گفت‌وگو نشستیم. احمد خورگامی، فعال رسانه‌ای و دبیر جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی در قزوین که از او به عنوان قائم مقام حزب موتلفه استان نیز یاد می‌شود، در خصوص دعوت از سیاهکلی نماینده مجلس به مناظره و افزایش دامنه اختلافات اصولگرایان پس از پیروزی، به «فروردین امروز» می‌گوید: این مسائل نشانه اختلاف نیست، ما با آقای سیاهکلی هیچ اختلافی نداریم و اتفاقاً خیلی هم دوست هستیم، اما در خصوص عملکردش نقد داریم و او را به مصاحبه دعوت کردیم. چطور اصلاح‌طلبان را نقد می‌کردیم، حالا اصولگرایان را نقد می‌کنیم.

او با انکار هرگونه اختلافی، می‌افزاید: اختلافی وجود ندارد که وحدتی ایجاد شود؛ ما با هم وحدت داریم، اما نسبت عملکردها نقد داریم. تفاوت ما با اصلاح‌طلبان این است که رسانه‌هایشان به بزرگان اصلاح‌طلب نقدی نمی‌کنند، اما ما بزرگان خودمان را مورد نقد قرار می‌دهیم و این نشانه اختلاف نیست.

این فعال سیاسی اصولگرا اضافه می‌کند: کسی که مسئول است، فارغ از گرایش‌های سیاسی باید نسبت به عملکردش پاسخگو باشد. من خانم زرآبادی را هم نقد می‌کردم؛ جدی و تند و این دلیلی بر وجود اختلاف نیست. مسئول باید پاسخگوی عملکردش باشد.

خورگامی که در انتخابات اخیر نتوانست آرای لازم برای راهیابی به شورای شهر را به دست آورد؛ ادامه می‌دهد: نکته‌ای که وجود دارد اینکه، ممکن است اختلاف نظر در هر جریان سیاسی وجود داشته باشد و دعوت من از آقای سیاهکلی به عنوان یک فعال سیاسی برای مناظره ربطی به اختلاف درون جریانی ندارد.

او تصریح می‌کند: من قبلا چند بار نقدهایم را به صورت خصوصی با ایشان مطرح کردم اما ایشان توجهی نکرد و الان تصمیم دارم این مسایل را رسانه‌ای کنم.

این فعال سیاسی همچنین با بیان اینکه، ایشان مسئول است و باید پاسخگوی عملکرد خود باشد؛ خاطرنشان می‌کند: رسانه‌ها باید فارغ از گرایش‌های سیاسی، هر مسئولی حتی اگر همفکر و هم‌طیف خودشان هم بود را مورد نقد و سوال قرار دهند.

ناامید کردن مردم گناه نابخشودنی است

اما محمدحسین شفیعی‌ها، دبیر حزب موتلفه اسلامی درباره وجود اختلافات پیش از انتخابات بین طیف‌های اصولگرا به «فروردین امروز» می‌گوید: انتخابات بحث رقابت است و در بحث رقابت، آزادی عمل برای جریان‌ها وجود دارد که هر کسی نگاه خودش را داشته باشد و ممکن است با هم به تفاهم نرسند.

او می‌افزاید: اما نکته مهم‌تر این است خوشبختانه نفراتی که در شورای شهر رای آوردند در کلیت و اصول و مبانی همفکر هستند و نیت همه آنها خدمت به مردم اسلامی است.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه در خصوص ادامه اختلافات اصولگرایان پس از انتخابات آن هم در شورای ششم تصریح می‌کند: مسائل شورای شهر مسائل گوناگونی است و ممکن است بین دو همفکر در مورد موضوعی که می‌خواهند تصمیم بگیرند، اختلاف وجود داشته باشد، اما مشکلات و اختلافاتی که منجر به آسیب به مردم شود و شورا را دچار آسیب و انشقاق  کند، دور از ذهن می‌بینم که اتفاق بیفتد.

شفیعی‌ها اضافه می‌کند: منتخبان شورای شهر دارای بلوغ فکری بوده و توجه دارند که در رابطه با اتخاذ تصمیم  برای خدمت به مردم نباید دچار اختلاف بشوند و اگر اختلافی هم در مسائل جزئی و ساده وجود داشته باشد باید با گفت‌وگو و همفکری حل کنند.

او ادامه می‌دهد: معتقدم در عمل آنقدر کارهای زمین مانده و مهم وجود دارد که وقتی منتخبان وارد شورا شوند به شدت نیاز به همفکری‌های جدی دارند و اوقاتشان برای حل آنها مصروف خواهد شد که فرصتی برای اختلاف باقی نمی‌ماند.

این فعال سیاسی در خصوص ضرورت وحدت بین اصولگرایان تاکید می‌کند: به قدری مشکلات جدی در اداره امور زندگی روزمره مردم در شهر وجود دارد که نمایندگان مردم باید شبانه‌روز در این فکر باشند با یافتن راه‌حل‌های لازم، آلام و گرفتاری‌های مردم را کاهش دهند و این جدی‌ترین دلیلی است که وجوب وحدت کاری در تصمیمات را اثبات می‌کند.

شفیعی‌ها یادآور می‌شود: انتظار مردم این است که با ایجاد تغییر، مشکلاتشان کاهش پیدا کند. اگر چنین اتفاقی رخ داد؛ قطعا یک موفقیت است و عاملی برای وحدت رویه و عمل در شورای شهر. باید مردم را امیدوار کنیم که با برنامه‌ها و اقدامات دولت سیزدهم و شوراهای اسلامی، روند امور چه در کشور و چه در مسائل شهری، روند رو به مثبتی خواهد بود.

او همچنین با تاکید بر اینکه، ناامید کردن مردم گناه نابخشودنی است و یکی از رسالت‌های مهم رسانه‌ها، این است که مردم را نسبت به آینده امیدوار کنند؛ خاطرنشان می‌کند: با همتی که از مسئولان و کارگزاران جدید انتظار می‌رود؛ وضعیت موجود دگرگون می‌شود و مردم آثار و بارقه‌های تغییر مثبت را در آینده نزدیک در زندگی خود احساس خواهند کرد.

لینک کوتاه : https://farvardinemruz.ir/?p=8285

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.