اطلاعیه

  • امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
6
لیست شورای شهر جبهه اصلاحات مناقشه‌برانگیز شد

بازگشت پُر سروصدا

  • کد خبر : 8163
  • 15 ژوئن 2021 - 11:53
بازگشت پُر سروصدا
رد صلاحیت اکثریت قریب به اتفاق کاندیداهای منتسب به اصلاح‌طلبان قزوین توسط هیات‌های اجرایی و نظارت ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی، این گمان را در نزد محافل سیاسی و رسانه‌ای استان تقویت کرد که این جریان سیاسی، همانگونه که در اعتراض به رد صلاحیت کاندیداهایش در انتخابات ریاست‌جمهوری، فعالیت‌های انتخاباتی خود را متوقف کرد و به «سکوت» روی آورد، در انتخابات شوراهای شهر نیز به چنین سیاستی دست خواهد زد.

اما در اقدامی که البته غیرمحتمل نیز نبود؛ شنبه‌شب لیست شش نفره‌ای به‌نام «جبهه اصلاحات ایران در استان قزوین» توسط «پایگاه خبری تیتر قزوین» منتشر شد که نام الهه (زهرا) علیخانی، فریبا هاشمی، حمید چگینی، سیف‌الدین کشاورز افشار، علی شعبانی ورکی و حسین انصاری رامندی به عنوان کاندیداهای این جبهه برای عضویت در شورای شهر قزوین به چشم می‌خورد. دقایقی پس از انتشار این لیست، پوستر پایگاه خبری ذکر شده در کانال تلگرامی هفته‌نامه اصلاح‌طلب «تابان» هم بازنشر شد، ولی ساعتی بعد از این کانال حذف شد!

همزمان با انتشار لیست توسط «پایگاه خبری تیتر قزوین»، عباس جهانبخش که از او به عنوان رییس ستاد جبهه اصلاحات ایران در قزوین نام برده شده، در گفت‌وگو با این پایگاه گفته است: جبهه اصلاحات ایران در استان قزوین پس از چندین جلسه بررسی جامع درباره شرایط انتخابات پیش‌رو در نهایت تصمیم بر حضور فعال با ارائه لیستی از کاندیداهای ذی‌صلاح گرفته است.

او افزوده است: مطابق دوره‌های پیشین رویه انتخاب اعضای لیست بر این منوال بود که با بررسی سوابق، توانمندی‌ها و مراتب اعتقاد به تفکر و منش اصلاح‌طلبی، با مصاحبه و دقت نظر اعضا به مردم عزیز معرفی شوند [که] پس از بررسی‌های انجام شده در نهایت شش نفر برای عضویت در شورای شهر قزوین از طرف جبهه اصلاحات استان معرفی شده و به عرصه رقابت انتخاباتی وارد شدند.»

انتشار این لیست، واکنش شدید رحیم سرکار رییس شورای هماهنگی احزاب و شخصیت‌های اصلاح‌طلب استان را سبب شد. او با بازنشر پوستر انتشاریافته از کاندیداهای مورد حمایت جبهه اصلاحات در قزوین در صفحه شخصی‌اش در شبکه اجتماعی اینستاگرام نوشت: «فعلا همین قدر بگویم که من و خیلی از دوستان عضو جبهه اصلاحات استان در بستن این لیست نقشی نداشتیم، اگرچه ممکن است فردا بروند [و] به شیوه‌های مختلف؛ راست یا دروغ از همه اعضا امضا جمع کنند و تاییدیه بگیرند. به سهم خودم مسئولیت لیست را به ‌نام جبهه اصلاحات استان قزوین نمی‌پذیرم. از نظر من لیستی به نام جبهه اصلاحات استان و یا حتی شهرستان‌های استان وجود ندارد. از همه کاندیداهای محترمی که پیش من مصاحبه شدند و فرم پر کردند، ولی از لیست افتادند، پوزش می‌طلبم. شرح آنچه بر ما رفت و خادمین و خائنین را هم به فرصت دیگری موکول می‌کنم.»

در همین حال، حجت‌الاسلام سیدناصر قوامی از چهره‌های برجسته اصلاح‌طلبان استان هم اعلام کرده است: «در قزوین به‌دلیل عدم وجود کاندیداهای شناخته شده با تفکر اصلاح‌طلبی و پایبند به معیارهای اصلاحات، به هیچ لیستی نرسیدیم و بنده از هیچ لیستی تحت عنوان لیست اصلاحات حمایت نمی‌کنم.» او در عین‌حال دختر خود را از این قاعده مستثنی کرده و افزوده است: «خانم قوامی که یک اصلاح‌طلب واقعی است در این انتخابات به‌صورت مستقل ورود کرده است.»

این در حالی‌ست که «یوسف کرمی» دبیر حزب اتحادملت استان و از اعضای موثر جبهه اصلاحات در قزوین در آستانه انتشار لیست منتسب به این جبهه به «فروردین امروز» گفته بود: حمایت از کاندیداهای نزدیک به افکار اصلاح‌طلبان، رای اکثریت اعضای جبهه اصلاحات در استان را کسب کرده و بر همین اساس، افرادی را مشخص کردیم و با آنها گفت‌وگو شد و در نتیجه به یک لیست رسیدیم، اما انصراف برخی از این افراد به‌دلایل مختلف، سبب تاخیر در انتشار لیست جبهه اصلاحات در قزوین شد.

لینک کوتاه : https://farvardinemruz.ir/?p=8163

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.