اطلاعیه

  • امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
8
رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهری شهرداری قزوین:

بازارچه‌های فصلی‌ برای اولین بار در قزوین بازگشایی شد

  • کد خبر : 7859
  • 14 مارس 2021 - 15:01
بازارچه‌های فصلی‌ برای اولین بار در قزوین بازگشایی شد
با ساماندهی وانت‌بارها، رفع سدمعابر اصناف و دستفروشان، نظم به شهر بازگشت

یکی از سازمان‌های موثر زیرمجموعه شهرداری قزوین، سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی است که چند ماهی است با مدیریت ” شمسینی غیاثوند” رئیس باتجربه و کاربلد خود در راستای تحقق اهداف سازمانی و جلب رضایت شهروندان گام‌های اساسی برداشته است. در آستانه سال جدید به سراغ این مدیر خوش‌فکر رفتیم که سال‌ها سابقه مسئولیت‌های کلیدی در مدیریت شهری داشته است. شمسینی، به افزایش ۴۰درصدی درآمدهای این سازمان پرداخته که رقمی قابل توجه است.

“علیرضا شمسینی غیاثوند” رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی در مورد عملکرد یکساله این سازمان به «فروردین امروز» گفت: مهرماه امسال وارد سازمان شدم و در ابتدای کار، ساختمان اداری سازمان را به مرکز بازار قزوین انتقال دادیم به جهت اینکه قلب قزوین در بازار بود و وظایف ذاتی سازمان مشاغل شهری ارائه خدمات به بازار است.

شمسینی با اشاره به تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام تصریح کرد: احداث بازارچه شهرک دانش از جمله این پروژه‌ها است. بازارچه شهرک دانش با توجه به این که بخشی از احداث آن توسط پیمانکارها انجام شده بود به صورت امانی به سازمان تحویل داده شد و در زمین ۴۵۰متری، پروژه را به اتمام رساندیم و این آمادگی را داریم که فروشگاه‌های زنجیره‌ای یا بخش خصوصی را در این شهرک مستقر کنیم.

رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهری در خصوص پیرایش بازارچه و بازار روزها عنوان کرد:  در سطح شهر شش بازارچه عمده داریم که با تلاش همکاران بازارچه‌ها را از نظر سیستم روشنایی، سیستم‌های امنیتی و تابلوهای تبلیغاتی، تابلوهای سردر بازارچه‌ها و داخل بازارچه‌ها و از نظر زیرساختی، آسفالت و مواردی از این قبیل پیرایش کردیم و ساماندهی بازارچه‌های سطح شهر را دستور کار قراردادیم.

مهندس شمسینی در ادامه گفت: با شیوع کرونا بازار روزها و بازارهای فصلی تعطیل شد در حالی که حدود ۵۰۰نفر در بازار روزها مشغول به کار بودند؛ بنابراین با کمک همکاران سازمان، طرحی را برای ساماندهی بازار روزها آماده کردیم که با کمک شهردار محترم و رئیس شواری شهر و مسئولان استان و با مجوز ستاد کرونا انجام شد.

وی تأکید کرد: قزوین اولین شهری در کشور است که بازار روزهای هفتگی را با رعایت کامل و دقیق پروتکل‌های بهداشتی بازگشایی کرد و از این رو بیشتر شهرهای کشور از طرح ما الگوبرداری کرده و بدین ترتیب مشکلات حل شد.

رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهری درخصوص پروژه بیدستان هم توضیح داد: در بیدستان ۳۳هکتار زمین در اختیار شهرداری بوده که تعیین تکلیف نشده است. از این رو برای تسریع در انجام امور با دعوت از شهردار و اعضای شورای شهر برای تعیین تکلیف پروژه بیدستان به نام “الماس شرق” جلسه تشکیل و مصوب شد، جذب سرمایه‌گذار از طریق معاونت سرمایه‌گذاری شهرداری قزوین صورت گیرد.

شمسینی در ادامه با اشاره به نحوه تعیین تکلیف مغازه‌های متعلق به سازمان ساماندهی مشاغل خاطرنشان کرد: مقرر شده بود کل مغازه‌های سازمان بالغ بر ۳۰۰باب مغازه به صورت مزایده یا اجاره تعیین تکلیف شود که از طریق سامانه تدارکات دولت با شفافیت و رعایت کامل تشریفات قانونی این امر محقق شد.

وی در ادامه با بیان اینکه ساماندهی مشاغل مزاحم شهری یکی از وظایف ذاتی سازمان است بیان کرد: برای حل مسئله مشاغل مزاحمی چون سنگ‌فروشی و درودگری در سطح شهر، با سازمان‌های مربوطه رایزنی‌ شده است.

رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهری با بیان اینکه ساماندهی مشاغل مزاحم شهری مانند دستفروش‌ها و وانت‌بارهای مختلف فروش میوه و…، مشکلات  ترافیکی و عبور و مرور ایجاد کرده بود، گفت: قانون به صراحت می‌گوید که شهرداری باید با آنها برخورد کند اما مشکلات اقتصادی و معشیتی مردم هم باعث شده که شهرداری مکانی را برای استقرار آنها ایجاد کرده تا بتوانند هزینه زندگی خود را تامین کنند که با دستور شهردار محترم و اعضای شورای اسلامی شهر اقدامات کم‌نظیری صورت گرفته است.  

شمسینی در راستای ساماندهی وانت‌بارها و دستفروشان و سد معابر اصناف متخلف هم گفت: واحد اجرائیات، معاونت محترم دادستان، سرهنگ خدایی و همکاران محترم نیروی انتظامی در ساماندهی دستفروشان کمک کردند تا نظم ترافیکی به شهر بازگردد.

همچنین در راستای حمایت از معیشت دستفروشان زمین‌هایی را در برخی از نقاط شهر آماده کردیم و در حال حاضر متمرکز شده‌اند که امروز شاهد ترافیک روان و کاهش چشمگیر در سد معابر خیابان‌ها هستیم.  

لینک کوتاه : https://farvardinemruz.ir/?p=7859

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.