اطلاعیه

  • امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
7
تعدد لیست انتخاباتی، اصولگرایان را نگران کرده است

بوی اختلاف در اردوگاه راست‌گرایان

  • کد خبر : 6871
  • 28 ژانویه 2021 - 9:14
بوی اختلاف در اردوگاه راست‌گرایان
در آستانه انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، اصولگرایان که با کسب پیروزی در انتخابات مجلس یازدهم، تفوق در انتخابات پیش‌رو را امری دست‌یافتنی می‌پندارند؛ بیش از گذشته دچار چنددستگی و تفرقه شده‌اند.

از یک سو، شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان خود را محور همه اقدام‌های این جریان سیاسی می‌پندارد و از سوی دیگر شورای اتئلاف بزرگ پیروان ولایت قزوین و نیروهای سنتی اصولگرا، به حذف تدریجی خود از گردونه تصمیم‌سازی در میان انقلابیون معترض است؛ گرچه کمتر حاضر به بیان این اعتراض هستند و آن را صرفا اختلاف‌های جزیی می‌خوانند!

* پشت پرده وحدت‌شکنان را افشا می‌کنم

اظهارات اخیر دبیر شورای ائتلاف نیروهای انقلاب استان و تاکید وی بر اینکه «وحدت‌شکنان هرگز موفق نخواهند شد»؛ نشانگر عزم انقلابیون برای عبور از راستگرایان سنتی است. رضا سبحانی‌فر در گفت‌وگو با یک نشریه محلی گفته است: «ما با وحدت به نتیجه می‌رسیم؛ با جزیره‌ای عمل کردن به هیچ نتیجه‌ای نمی‌رسیم. اگر دلسوز انقلاب، نظام و مردم هستیم و می‌خواهیم افراد سالم و کارآمد امور شهرها را در دست بگیرند؛ لازمه‌اش فقط وحدت است.»

وی اما در عین حال تاکید کرده است: «به صورت صریح می‌گویم وحدت‌شکنان هرگز موفق نخواهند شد و موفقیتی به دست نخواهند آورد و اگر هم چنین کنند باید یک روز پاسخگوی اعمال خودشان مقابل مردم و جریان انقلابی باشند.»

این فعال سیاسی با بیان اینکه، انتخابات گذشته مجلس نشان داد که پول در انتخابات شاید موثر باشد، اما تعیین کننده اصلی پیروزی نخواهد بود؛ افزوده است: «شورای ائتلاف با کمترین هزینه توانست رای قابل توجهی کسب کند، اما برخی افراد با هزینه کردن چند میلیاردتومانی نتوانستند رای چندانی به دست بیاورند! به آنهایی که زیادی روی پول خود حساب کردند، می‌گویم که خیلی روی پول خود حساب نکنید. ما در این دوره اگر لازم باشد منشاء پول‌های کثیف را به مردم خواهیم گفت که این پول‌ها از کجا می‌آید. این‌ور مرز یا آن‌ور مرز! ما به مردم خواهیم گفت که آنهایی که می‌گویند پول از ما، کار از شما، چه کسانی هستند.»

سبحانی‌فر همچنین بدون نام بردن از افراد موردنظر خود، سربسته خاطرنشان کرده است: «امروز می‌دانیم چه کسانی با چه افرادی ارتباط داشته و چه شب‌نشینی‌ها و دورهمی‌هایی دارند و هزینه انتخاباتی خود را از کجا تامین می‌کنند؛ شاید به این نتیجه رسیدیم که پشت پرده این افراد را به مردم معرفی کنیم. اگر مردم بدانند که این افراد چه ارتباطاتی با برخی‌ها دارند آنها را از شهر بیرون خواهند کرد.»

برای اطلاع از سازوکارهای اصولگرایان با عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی که دبیری شورای ائتلاف بزرگ پیروان ولایت استان را نیز بر عهده دارد؛ به گفت‌وگو نشستیم. محمدحسین شفیعی‌ها به «فروردین امروز» می‌گوید: آنچه که ما از قانون شوراهای اسلامی شهر و روستا و وظایفی که بر عهده منتخبان مردم و نمایندگان شوراها هست و همچنین تجربیاتی که در طول ۵دوره گذشته می‌توانیم کسب کنیم و ملاک ما برای انتخابات پیش‌رو قرار بگیرد یکی این است که منتخبان فارغ از هرگونه استفاده و بهره‌مندی شخصی در نتیجه ورود به شورا باشند.

او می‌افزاید: اگر فردی تلقی و تصورش این باشد که با ورود به شورای شهر بتواند زمینه‌های بهره‌مندی شخصی را فراهم کند هم به خود و هم به جامعه خیانت کرده است، شورای شهر و شهرداری محلی نیست که قبل از آن بتوانیم زندگی و آینده خود را رقم بزنیم.

این فعال سیاسی اصولگرا، در عین حال تصریح میکند: کاندیداها باید شناخت درست و واقعی از وضعیت عمومی شهر در حوزه‌های شهری، اجتماعی، اقتصادی و مالی و جنبه‌های مختلفی که شهرداری با آن درگیر است؛ داشته باشند که اگر اشراف نداشته باشند پرداختن و ورود به این عرصه یک امر بی‌حاصل و غلطی است.

شفیعی‌ها اضافه می‌کند: ولو این که طرف رأی هم بیاورد زمانی که وارد شورا می‌شود یک عنصر منفعل خواهد شد و اگر عناصر فرصت‌طلب و ضعیفی نیز در شورا حضور داشته باشد به راحتی جریان صحیح اداره شهر به انحراف کشیده می‌شود و این چیزی است که شاید در همین تجربه شوراهای اخیر در سطح کشور مشاهده کردیم که چه میزان از شوراها کارشان به فساد و دستگیری کشیده شد.

* با دوستان اختلاف سلیقه داریم

او در پاسخ به سوالی درباره بروز اختلاف بین شورای ائتلاف نیروهای انقلاب با شورای اتئلاف بزرگ پیروان ولایت، عنوان می‌کند: شورای ائتلاف نیروهای انقلاب از دوستان هستند و فعالیت سیاسی و اجتماعی می‌کنند. اختلاف سلیقه البته وجود دارد و گفت‌وگوهایی هم برای نزدیک شدن صورت می‌گیرد که امید داریم این گفت‌وگوها به نتیجه برسد و با کم‌ترین تعداد لیست در انتخابات شوراها وارد شویم.

دبیر حزب موتلفه اسلامی در قزوین ادامه می‌دهد: طبیعی است اگر در انتخابات لیست‌های متعددی حضور داشته باشند؛ آسیب‌زا خواهد بود. هر چقدر بتوانیم با تدبیر و عقلانیت منطقی جلو برویم و لیست‌ها را کم کنیم و در حالت ایده‌آل و مطلوب به یک لیست برسیم میزان موفقیت قطعاً بیشتر خواهد بود.

شفیعی‌ها یادآور می‌شود: شرایط انتخابات شورای شهر خطیر است و نمی‌توانیم آن را سبک بشماریم و هم کسانی که انتخاب می‌کنند و هم کسانی که انتخاب می‌شوند و در معرض رأی مردم قرار می‌گیرند وظایف و رسالت مهمی بر دوش دارند.

او اضافه می‌کند: آن کسی که قصد دارد وارد این عرصه شود باید با خود و خدایش خلوت کند و اگر شرایط جامعی که باید داشته باشد، ندارد؛ وارد انتخابات نشود. شاید من آدم خوبی باشم، اما این دلیل نمی‌شود که هر آدم خوبی به درد شورا بخورد. شورای شهر علاوه بر آدم سالم و پاک، آدم توانمند را هم می‌طلبد و اگر این آگاهی و شناخت نباشد نمی‌توانیم عنصر مؤثری در شورای شهر باشیم.

این فعال سیاسی همچنین در پایان این گفت‌وگو با بیان اینکه، امروز هر کسی که عرضه داشته باشد باید رای مردم را به خود جلب کند؛ خاطرنشان می‌کند: امید است در آینده شورای شهری فعال، توانمند و خلاق داشته باشیم که بتواند معضلات جدی شهر قزوین را حل کند. 

 مهسا فلاح حسینی

 

لینک کوتاه : https://farvardinemruz.ir/?p=6871

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.