اطلاعیه

  • امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
4
پروژه 13ساله همچنان ناتمام است

«تالار شهر» و وعده‌های بی‌پایان

  • کد خبر : 6798
  • 10 دسامبر 2020 - 9:32
«تالار شهر» و وعده‌های بی‌پایان
13سال پس از آنکه در سال‌های ابتدایی دولت احمدی‌نژاد، کلنگ احداث تالار فرهنگ و هنر شهر قزوین به زمین زده شد، این پروژه تنها با 20درصد پیشرفت فیزیکی، درگیرودار تامین بودجه برای ادامه عملیات ساختمانی است.

مجموعه‌ای که قرار بود با ۳۵میلیارد تومان ساخته شود امروز بعید است با تورم افسارگسیخته و گرانی‌های روز به‌ر‌وز بتوان آن را با تامین ۳۵۰میلیارد تومان اعتبار دیگر به فرجام رساند.

این در حالی‌ست که به گفته مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، برای احداث و تکمیل این تالار، صرفا ۱۰میلیارد تومان بودجه در نظر گرفته شده که این بودجه نیز از محل تبصره۱۹ قانون بودجه به پیمانکار و مجری طرح پرداخت می‌شود.» اعتباری که به گفته کارشناسان، تنها قادر است سبب پیشرفت فیزیکی ناچیزی در این مجموعه شود.

محمدحسین اسماعیلی با بیان اینکه احداث این پروژه از جمله مطالبات مهم فرهنگی قزوین است، می‌گوید: «پروژه ساخت تالار شهر در حال حاضر ۲۰درصد پیشرفت فیزیکی دارد و پیمانکار قبلی اجرای این پروژه خلع ید شده و به دنبال پیمانکار جدید برای تکمیل این پروژه هستیم.»

او با تاکید بر اینکه، قزوین از کمبود فضاهای فرهنگی رنج می‌برد، می‌افزاید: «سرانه فضاهای فرهنگی در استان و به‌ویژه در شهر قزوین بسیار پایین است و این وضعیت در شأن شهروندان نیست. بنابراین باید برای حل این موضوع چاره‌اندیشی کرد تا قزوینی‌ها به استحقاق خود در زمینه برخورداری از فضاهای فرهنگی پرظرفیت و استاندارد برسند.»

این مسئول اضافه می‌کند: «با توجه به شرایط اقتصادی و شیوع کرونا، دولت خیلی نمی‌تواند به موضوع ساخت و تکمیل زیرساخت‌های فرهنگی ورود کند. با این حال می‌توان از ظرفیت سرمایه‌گذاری بخش خصوصی استفاده کرد که اگر اتفاق بیفتد، آن موقع از اعتبارات تبصره۱۹ قانون بودجه کل کشور می‌توانیم برای حمایت از این پروژه‌ها نهایت استفاده و بهره‌برداری را داشته باشیم.»

اسماعیلی با تاکید بر اینکه، تصمیم‌گیری در مورد سرنوشت پروژه تالار شهر در اختیار مسئولان استان است، تصریح می‌کند: «باید برای واگذاری اجرای این پروژه به بخش خصوصی هرچه زودتر اقدام کرد و در ضمن برای جذب سرمایه‌گذار از بخش خصوصی جذابیت‌های اقتصادی لازم برای این طرح در نظر گرفته شود.»

او خاطرنشان می‌کند: «اگر بتوانیم برای احداث تالار شهر سرمایه‌گذار از بخش خصوصی جذب کنیم، دولت هم به یاری ما خواهد آمد و در اجرای طرح مشارکت خود را افزایش خواهد داد. همچنان که در بودجه سال جاری هم ۱۰میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل این طرح پیش‌بینی شده است.»

این سخنان در حالی بیان می‌شود که هشتم اسفند۱۳۹۷، علی اصغر کاراندیش معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی وعده داده بود که: «با مذاکرات انجام شده با شهرداری قزوین در تلاشیم پروژه «تالار شهر» را در دو سال آینده به اتمام برسانیم.» از هنگام وعده معاون وزیر، نزدیک به ۲۲ماه می‌گذرد، اما تنها ۵درصد پیشرفت فیزیکی، نتیجه این مذاکره بوده است!

اینگونه وعده‌ها البته پیش از معاون وزیر توسط معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین بیان شده بود. علی فرخزاد در ۲بهمن ۱۳۹۵ گفته بود: «در چند سال گذشته طرح احداث تالار شهر توسط اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی از محل اعتبارات ملی در دستور کار قرار گرفته است، اما روند خوبی نداشت که با پیگیری استاندار بیش از۲۰۰میلیارد ریال برای تکمیل این پروژه تخصیص یافته است. همچنین از محل اعتبارات سفر رییس‌جمهوری به قزوین، اعتباری برای این طرح اختصاص یافته که می‌تواند روند ساخت تالار شهر را شتاب دهد.»


سیما بزاززادگان

لینک کوتاه : https://farvardinemruz.ir/?p=6798

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.