اطلاعیه

  • امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 15 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
3
بازگشایی مدرسه‌ها و دغدغه‌هایی که باقی است

جولان کرونا و اضطراب خانواده‌ها

  • کد خبر : 6700
  • 23 سپتامبر 2020 - 6:39
جولان کرونا و اضطراب خانواده‌ها
با سپری شدن دو هفته از بازگشایی مدرسه‌ها و افزایش آمار مبتلایان به کرونا که به افزون‌ترشدن شمار جان‌باختگان ناشی از این ویروس مهلک انجامیده، نگرانی‌های والدین از احتمال ابتلای فرزندانشان به کرونا نیز افزایش یافته است.

استان قزوین دارای ۲۵۰هزار دانش‌آموز در مقاطع مختلف تحصیلی است که از این تعداد ۲۲هزار و ۵۰۰نفر دانش‌آموز کلاس اولی هستند که شروع زودهنگام سال تحصیلی جدید برای بسیاری از خانواده‌ها به ویژه کلاس اولی‌ها پرتنش‌ترین روزهای سال محسوب می‌شود؛ گرچه مسئولان می‌گویند دانش‌آموزان ابتدایی به صورت غیرحضوری و از طریق شبکه «شاد» سال تحصیلی جدید را سپری خواهند کرد.

با این همه، بررسی‌ها گویای آن است که دو هفته پس از بازگشایی مدرسه‌ها، برخی از خانواده‌های قزوینی از حضور فرزندشان در مدرسه ممانعت کرده‌اند، اما شمار دیگری از دانش‌آموزان با دلهره و اضطراب خانواده‌ها، در مدرسه حضور یافته و پشت میز کلاس درس نشستند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان درباره میزان حضور دانش‌آموزان در کلاس‌های درس می‌گوید: «این حضور مناطق مختلف استان متفاوت بوده، اما در حال حاضر میانگین حضور دانش آموزان ۴۲درصد است و این به معنای آن است که حدود ۶۰درصد خانواده‌ها ترجیح داده‌اند فرزندانشان از دور و از طریق سامانه شاد و محتواهای شبکه آموزش سال تحصیلی را دنبال کنند.»

حسنعلی اصغری با رد برخی شایعه‌ها در خصوص ابتلای تعدادی از دانش‌آموزان قزوینی به کرونا، می‌افزاید: «تاکنون هیچ موردی از ابتلای به کرونا در میان دانش‌آموزان و معلمان نداریم. تاکید ما هم بر این است که اگر دانش‌آموز و یا معلمی مشکوک به کرونا است و اعضای خانواده خود در چنین وضعیتی هستند در مدرسه حضور پیدا نکنند.»

وی با اشاره به ورود استان به موج سوم کرونا نیز اضافه می‌افزاید: «در حال حاضر به اقتضای شرایط جلو می‌رویم و طبیعتاً در شرایط متفاوت تصمیمات متفاوتی را اتخاذ خواهیم کرد، اما اگر احساس شود حضور دانش آموزان در شیوع کرونا تأثیر مثبت داشته است حتماً تمهیدات جدیدی اندیشیده خواهد شد.»

آنچه سبب افزایش نگرانی و اضطراب خانواده‌ها شده، آمارهایی است که از ابتلای کودکان در استان به ویروس کرونا منتشر شده است. براساس این آمارها، از اسفندماه سال گذشته تاکنون، ۲۶۸کودک در استان قزوین به کووید۱۹ مبتلا شده و تحت درمان قرار گرفته‌اند که این تعداد ۲۵۲نفر بهبود یافته و ۶نفر هم فوت کرده‌اند و اکنون ۱۰کودک کرونایی در بیمارستان قدس قزوین بستری هستند.

این وضعیت در حالی است که به گفته سرپرست دانشگاه علوم پزشکی قزوین، در حال حاضر در موج سوم کرونا قرار داریم و روند ابتلا و مرگ‌ومیر افزایشی شده است. پیمان نامدار می‌افزاید: هر زمان که افزایش موارد بستری کرونا را شاهد بودیم موارد فوت ناشی از این ویروس ۲هفته پس‌ازآن افزایشی بوده است. از هفته سوم و چهارم شهریور روند بستری تعداد مبتلایان افزایشی بوده است. اکنون میزان شیوع در شهرها حدود ۲۰ تا ۲۵درصد افزایش پیدا کرده است. افرادی که در اسفندماه مبتلا شده بودند مجدداً به این بیماری مبتلا شدند که علائم آن شدیدتر از بار نخست بوده است.»

لینک کوتاه : https://farvardinemruz.ir/?p=6700

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.