اطلاعیه

  • امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
8
درسی که یک باشگاه تازه تاسیس فوتسال به ورزش قزوین داد

«کراپ» طلسم حضور در لیگ برتر را شکست

  • کد خبر : 6671
  • 08 سپتامبر 2020 - 6:23
«کراپ» طلسم حضور در لیگ برتر را شکست
تیم فوتسال «کراپ الوند ایرانیان» در اولین سال تیم‌داری و باشگاه‌داری با شایستگی ضمن تکیه بر توان مدیریتی، اجرایی، فنی و مهم‌تر از همه، صرف فعل «خواستن» به هدف عالی خود که رسیدن به لیگ برتر فوتسال بود؛ دست یافت.
۱۳سال پیش نیز دو تیم «فلامینگو» و سپس «آرش بُتن قزوین» با کادر فنی و بازیکنان استانی به لیگ برتر رسید که این دو تیم بعد از چند سال تیم‌داری و عدم حمایت و نبود برنامه‌ریزی و آینده‌نگری سقوط و سپس منحل شدند.
در چند سال اخیر ورزش استان درگیر دو باشگاه «کاسپین» و «شهرداری» است. باشگاه‌هایی که با صرف هزینه‌های فراوان و رفت و آمدهای پی‌درپی در سیستم فنی و بازیکنی خود نتوانستند انتظارات علاقه‌مندان را برآورده کنند. هر دو باشگاه که در این سال‌ها در رشته‌های فوتبال، فوتسال، والیبال و بسکتبال بزرگسالان فعالیت دارند همواره با حاشیه‌هایی مواجه بودند و متاسفانه در نتیجه‌گیری از این همه سرمایه‌گذاری ناموفق!
امروز اما شاهد هستیم باشگاهی به نام «کراپ الوند ایرانیان» که دارای هدف و انگیزه مشخص بوده و مهم‌تر از همه مدیریت باشگاه و تیم فنی آنها از مشاوران عالی برخوردار می‌باشند، نتیجه گرفته‌اند؛ تیمی که کمتر از یک سال از تاسیس آن می‌گذرد.
گرچه در کادر فنی و بازیکنان باشگاه، نقش قزوینی‌ها بسیار کم بوده است، اما بدون شک مدیریت باشگاه، کادر فنی و تیم حسین افضل و بازیکنان غیربومی باصعود به لیگ برتر خیلی چیزها را ثابت کردند.
در ورزش حرفه‌ای، حرفه‌ای تصمیم‌گیری کنیم!
تیمی که نتیجه می‌گیرد بدون شک نقش دلال‌ها، واسطه‌ها درآن اگر صفر نباشد، بسیار ناچیز است. تیمی که نتیجه می‌گیرد، شبانه بسته نمی‌شود. تیمی که نتیجه می‌گیرد، در محیط ورزشی برای آن تصمیم‌گیری می‌شود نه در تالارها و سفره‌خانه‌ها! تیمی که نتیجه می‌گیرد تنها یک هدف دارد و آن دستیابی به بالاترین سطح جدول رقابت‌ها و این تیم دارای خودباوری بوده و خود را از حاشیه‌ها به دور نگاه می‌دارد که باشگاه کراپ الوند با صعود به لیگ برتر این مهم را ثابت کرد. بر همین اساس، باید بخش خصوصی را حمایت کرد تا این تیم و تیم‌های دیگر در سال جاری با تدابیر بهتر و شایسته‌تر از آبروی ورزش استان دفاع کنند.
کراپ، شمس آذر، شهرداری، غفاری و… باشگاه‌هایی هستند که اگر با تفکرات حرفه‌ای اداره شوند و نقشه راه مشخصی سرلوحه کار مدیران عامل باشگاه‌ها و کادر فنی و بازیکنان آنها باشد می‌توانند در جریان رقابت‌های خود موفق باشند، اما در این میان، باید دست عوامل فرصت طلب و دلال مسلک از تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی در این تیم‌ها کوتاه شود.
نکته اساسی که در ورای این موفقیت باید مورد توجه قرار بگیرد، اینکه باشگاه کراپ در اولین سال باشگاه‌داری خود به کار بزرگی دست زد که سیزده سال آرزوی فوتسالیست‌های این شهر بود. بدون شک انتظارات از این باشگاه در قبال سرمایه‌گذاری برای تیم‌های پایه‌ای ازسوی جامعه ورزش به خصوص اهالی فوتسال بیشتر خواهد بود و اگر مدیران این تیم می‌خواهند آینده نگرانه به حضور در لیگ برتر فوستال ادامه دهند باید در فکر تقویت تیم‌های پایه خود باشند.
قسمت اول موفقیت کراپ با صعود به لیگ برتر به پایان رسیده است و از امروز مدیران این باشگاه باید به فکر آبروداری و حضور موفق در سطح اول فوتسال کشور باشند. متاسفانه در این سال‌ها شاهد بودیم که تیم‌های مختلفی به لیگ برتر صعود کرده‌اند اما به دلیل عدم جذب بازیکنان مطرح و نداشتن نگاه حرفه‌ای به زنگ تفریح تیم‌های دیگر تبدیل شده‌اند.
مطمئنا رقابت در لیگ برتر فوتسال با لیگ دسته یک از نظر سطح کیفی قابل مقایسه نیست و کراپ برای حضور در این رقابت‌های فشرده نیازمند بازیکنان با کیفیت‌تر و تدارکات گسترده‌تری است.  
حالا که کراپ با حضور یکساله در عرصه تیم‌داری دست به کار بزرگی زده است اهالی ورزش خصوصا فوتسال قزوین منتظرند تا این تیم بی‌حاشیه در لیگ برتر نیز نگاه‌ها را به خود جلب کرده و شاید اینگونه بتواند برخی از طلسم‌ها و رکوردها را در ورزش قزوین جابجا کند. این از توان بخش خصوصی برمی‌آید؛ مطمئن باشید…!
اسماعیل حسینی
لینک کوتاه : https://farvardinemruz.ir/?p=6671

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.